Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-17 19:10:08 följande:
    Tack tack Mimmi: Näe va tråkigt! Hoppas det går över fort.
    Tack sötis!
    Daggdroppen skrev 2007-12-17 19:12:02 följande:
     Usch då Förresten, jag har missat att ni renoverar! Eller lägger panel. Eller vad ni nu gör??? Ni har väl ett nytt hus???
    Vi byggde hus med oinredd övervåning... det är den jag planerar för nu! Det blir ett badrum, ett sovrum med walk in closet, ett pojkrum, en liten hall och ett stort allrum, där tog jag bilden igår.
  • mimmi006
    Camilla R skrev 2007-12-17 19:12:14 följande:
    I Gamla Stan ligger butikerna Ting & Tangel och Bortom Bergen på Österlånggatan -där finns mycket fint. I innerstan tycker jag främst att SysterLycklig (Tegnérgatan) och Koffert på Humlegårdsgatan är mysigast.
    Jag instämmer på alla punkter ! Blev sugen på att åka till Nacka BV efter äntligen hemma också....
  • mimmi006
    Camilla R skrev 2007-12-17 19:20:49 följande:
    Där har jag gått förbi under många barnvagnspromenader, men jag har faktiskt aldrig varit inne i butiken, skamvrån nästa, eller?
    Ja, pronto! Men det är väl så, det man har närmast till glömmer man bort... Vi har en jättefin antikhandel bara några km härifrån och jag har aldrig varit där. Åker till Tranås och Stockholm och shoppar istället!
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-17 19:23:32 följande:
    Stackars dig Mimmi! Det positiva är att det brukar gå över rätt fort i alla fall! Krya på dig!Jo, Helena Skarp (som är gift med Ylva Skarps bror) är syster med Maria, såg ni att Helena var artikelförfattare?
    LCroft skrev 2007-12-17 19:31:58 följande:
    mimmi: Hoppas det går fort om så ni inte är sjuka på jul! Krya på dig! Och jag hoppas verkligen att det inte smittar genom tråden  
    Tack! Det är inte såna besselussker som smittar här, tror jag... man kan bli sjuk på annat sätt istället!
    Daggdroppen skrev 2007-12-17 19:24:06 följande:
     Okej Då är jag med Hur mycket har ni kvar av det då? Härligt med walk in closet. Vi har 5 stycken sådana En till varje sovrum och en extra
    Ja, typ ett golv... lister, lite tapetsering och målning. Och badrummet förstås! Härligt med så många stora garderober, ni måste ha ett palats!
  • mimmi006
    LCroft skrev 2007-12-18 13:34:58 följande:
    Kan nån ge mig en spark där bak? Borde sätta mig och sy kuddar och brodera, mannen tyckte vi skulle ge god jul kuddar till våra föräldrar med, vilket betyder att det är 3 stycken kuddar som ska sys och broderas. Varför måste det dessutom vara mycket längre med god jul på finska?
    Tycker inte att man ska parkas! Varför inte fuska med lite stryk på tryck istället?
Svar på tråden Vita hem del 6