Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

gemelli skrev 2007-12-22 20:00:02 följande:
    mimmi,Vilken tät och fiiin gran. Och du det ser väldigt Juligt ut där utanför er Åååå om det ändå kunde komma lite snö, men här ska det bli på självaste julafton regn och 4 + grader
    Nu kollar du på reklambilden väl? Vi har grönt utanför fönstret också, trist...
  • mimmi006

Godmorgon!
    Jag är först ut idag och kokar gröt! Väntar på att Lisa ska vakna, de här är första julen som hon är som på nålar... Skrattande.
    Hon hängde upp en av sina urtvättade strumpor på kaminen igår och hade ett väldans bekymmer att låta paketen vara! Jag tycker att det är så roligt!

• mimmi006

Malins- vilken fin julklapp!

Lina o Matilda- visst är det höjdpunkten...

Jag kommer inte få så mycket i julklapp, eftersom vi har bestämt att mest handla till barnen. Jag är lika nyfiken som ett barn ändå, på vad jag ska få... *hihi*

• mimmi006

Hej! Vi har haft en mysig jul och alla har varit friska, det var ett tag sen! Det kanske var den bästa julklappen ...

Vi gör som ni , LCroft, handlar inte till de vuxna utan köper mest till barnen. Som tur brukar det bli lite undantag.

Jag fick en vit lexington morgonrock av M, som jag hade önskat mig. Min gamla är en sanitär olägenhet och behöver brännas på bål. Sen fick jag pengar Penga mun,  presentkort på ratstaurang+ bio+ barnvakt till alla syskon och respektive. Det ska verkligen bli kul!!

Ikväll är den stora gå-ut-kvällen i stan. Jag ska träffa mina gamla kompisar som inte bor kvar i stan. Det blir lugnt, men väääldigt kul!

• mimmi006

Bea- fy, det lät inte som världens roligaste... vilken smittohärd det verkar ha varit i landet, om man drar slutsatser av vad som skrivits här i tråden. Jag tror att jag fick morgonrocken lika mycket för M´s skull, som för min egen Skrattande.
    Hoppas att ni får vara friska och njuta av de här dagarna istället!

• mimmi006
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-25 11:31:54 följande:
    Bea: Fy vad trist att vks inte var över för er del. Hoppas innerligt att ni snart kryar på er! Mimmi: Kul med utekväll! Jag önskade mig bokstäverna från syrran när hon kom hem, syrran blev snål och la med dem i julklappsspelet. Så jag var nära att bli av med dem fler gånger under spelets gång. Hade satt maken på att se till att de kom till vår familj men min farmor, mamma och minsta lillasyster var ute efter dem hela tiden.
    Fy vad taskigt! Snacka om hårt spel då, det var väl slagsmål om dem...
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-25 12:22:26 följande:
    juliah, min syster ska få köpa min gula när vi flyttar till hus, jag tror jag vill ha en vit eller creme istället och så en matchande mixer! Jag köpte min hos tretti.se men den fanns billigare på andra ställen! Den soffan du fått är ju underbar!Mimmi, vad lyxigt med en lexingtonrock! Jag var sugen på att köpa en sådan till R men det blev en från IKEA istället kostade mer än 1000 kr mindre.
    Om jag hade köpt en till mig själv hade det säkert blivit en från ikea !
    FruPuffen skrev 2007-12-25 12:43:58 följande:
    Mimmi: Ha en riktigt kul utekväll! Själv ska vi till svärföräldrarna och äta och sova över idag.
    Det är mysigt det med !
    Daggdroppen skrev 2007-12-25 12:48:28 följande:
    Hej på er Jag har haft den bästa julen i hela mitt liv i år!!!!!!!! Är så *lycklig*. Det är en fantastisk känsla att få fira jul i vårt egna hus, tillsammans med släkten. Och sonen fick så himla fina julklappar så både han och jag är glada. Aningen i överkant... men fina var de!!!Ikväll ska vi till min moster som har stort släktkalas.Fridfull jul till er alla
    Härligt! Det är en viss känsla första julen i eget hus, jag kommer aldrig att glömma det... God fortsättning!
Svar på tråden Vita hem del 6