Inlägg från: Kickan07 |Visa alla inlägg
  • Kickan07

Vita hem del 6

Kom på en sak till.
    Tror det var snowgirl som för några dar sedan efterlyste bilder på nya hus i lantlig stil. Jag har två bilder på vårt bygge i galleriet om det kan vara till någon hjälp. Vill dock varna för bildkvaliten och fotografen Så ha överseende med det!

• Kickan07

Lasseliten-Svarar dig här för jag kommer inte in i ditt krypin. Kul att min kommentar kunde skänka dig lite glädje och sträck på dig för du är verkligen duktig!!!!Om du ändå besöker butiken som säljer ljushållarna får du gärna göra lite efterforskingar var man kan tänkas hitta dem. MEN gör inget extra arbete bara för min skull.

• Kickan07

Nu har jag läst i kapp dagens inlägg, får se om jag kommer i håg allt...

Mimmamum- Sååå fin den sängen är, försöker få maken (som är svårövertalad) att förstå att jag måste ha en sån säng. Ska visa honom din ljuvliga bäddning med tillbehör och hoppas på att han smälter..

Grattis Miamariah till försäljning av det fina du tillverkar! Var tvungen att besöka din "andra" blogg som jag faktiskt inte besökt innan. Vad duktig och kreativ du är! Vet inte om jag tackade dig för svaret angående kakfatet (är så förvirrad just nu av alla husbeslut att jag snart inte orkar göra ett val till.) Annars säger jag tack nu! Har bestämt mig för att behålla fatet och försöka se charmen i att det syns att det är handgjort..

Himmelbit-Jättefin stol. Vill också hitta såna fynd!!

FLUFFIGAMOLN- vet ju att ni byggt hus i lite lantlig/gammal stil som vi gör. Just nu är det som sagt väääldigt många beslut som ska fattas på kort tid, jobbigt för en velis som mig... Bla är det dörrar(inner/ytter), lister,trapp, golv. Vad har ni valt? Hur tänkte du? Har du möjligtvis nån bild på detta/något av det? Har ni tex olika golv uppe/nere, vad för trapp till?

FINNS DET ANDRA I TRÅDEN SOM VILL HJÄLPA MIG MED LITE TIPS HUR MAN SKA TÄNKA/ VÄLJA ELLER HAR BILDER ATT VISA SÅ ÄR JAG INNERLIGT TACKSAM!!

• Kickan07

Mimmi-Tack för tipset! Jo, så tänker jag nog, eller försöker iaf. Då måste jag ju fråga dig, som har ett så underbart hem, vad du har kompromissat med/ är missnöjd med?

• Kickan07

Förlåt mina många inlägg..Men Mimmi kan du konkretisera lite hur du tänker när du säger klassiskt?

• Kickan07

Mimmi-Ville du ha inbyggd trapp pga praktiska/estetiska skäl? Har du bild på den? Vår trapp ligger mitt i huset och kommer vara det man ser först när man kommer in i "finentren" så det känns viktigt att få till den bra..Som ni märker suger jag i mig alla råd som en svamp

• Kickan07

Tack snälla Mimmi! Mycket kloka ord som vanligt! men just det där med att gå tillbaka några år blir svårt för mig, för då var jag en mer "modern" person inredningsmässigt än jag är i dag. Förstå mig rätt nu, menar INTE att denna vita stil är omodern på nåt vis. Men med modern menar jag väldigt strikt, myyycket ek, bara nya möbler i hela huset. Tänk Mio hem, fint javisst, men inte så personligt kanske. NU vill jag ha vitt, blanda gamla och nya möbler, stilrent, klassiskt, men ändå personligt. En omöjlig ekvation??

Åh vad det här är svårt!

• Kickan07

Nu säger jag oxå tack för i kväll och go natt!

Svar på tråden Vita hem del 6