Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva
    mimmamum skrev 2007-11-14 19:34:10 följande:
    Vet ni, jag hade ju sådana funderingar på spjälsängsskydd häromdagen, det får bli detta ändå: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30113939 Enkelt, vitt och billigt! Är det någon som har det och som kan visa bild?
    Jag har den, har ingen bild just nu..sängen är upptagen
    Tycker att skyddet är rätt mjukt och gärna viker sig nu när lillan far runt i den...
  • lillafruluva
    mimmamum skrev 2007-11-16 07:25:50 följande:
    Godmorgon!Här var det blandad kompott, några som fått underbar sömn och några som har fått lite mindre!  Själv känner jag mig rätt trött, hade gärna legat kvar i sängen ett tag till men det ville inte sonen! Var på syjunta igår och kom hem vid tiotiden, vi drack glögg, åt saffranskaka och pepparkakor med ädelost, pysslade och pratade, jättemysigt rekommenderas verkligen!Idag blir det att städa, tänkte försöka sy några julstrumpor också!
    Åh vad mysigt det låter!! Tyvärr är nog inte en enda av mina vänner lika pysslig som jag!

Får väl kontakta någon pensionärsjunta!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-18 12:32:25 följande:
    Tack mufflon!Usch så jobbigt Kajsa, vet hur det känns att få saker sabbade. Har du provat med alla medel?Nu ska ni få höra på något skoj. Vsm fick en förfrågan om ett Hemma hos reportage,det gick tyvärr inte att slutföra pga att teamet inte ville åka så långt bort. Hon frågade då om jag var intresserad. Så på fredag kommer de och fotar härhemma, nervöst och roligt. Och som grädde på moset fick jag ett mail som jag såg idag från en person som var intresserad av ett reportage här för en bok eller tidning...mer än så vågar jag inte säga men ni vet alla vem personen är och skulle det bli så, så dör jag nästan av lycka
    Åh, vad kul!!! Och välkommen tillbaka!!
  • lillafruluva
    Pärla1 skrev 2007-11-18 20:22:24 följande:
    Hej på er allihopa....har ju missat en massa nu och tänker inte ens ge mig på att läsa bakåt...ni hade ju tom bytt tråd.  För att göra en lång historia kort....Har varit två intensiva veckor för mig, känslomässigt, som ni vet tog ju en vän till mig sitt liv och nu på Fredag är begravningen. Sen har min bror hamnat på ett LVU- hem, mycket tragiskt. Pga min mamma som är alkoholist, så nu har jag börjat gå på Al-anon möten i vår stad, för att bearbeta min uppväxt osv...Men har brytit med min mamma helt nu. Vill ej utsätta min familj för hennes terror längre. Varit mycket samtal med socialtjänst och polis m.m, pga av min bror. Fick en ångest attack förra veckan och det var något av det obehagligaste jag varit med om. Men nu börjar jag känna att livet kommer tbx, har gjort knäck och kola idag...Hoppas att ni har haft det bra iaf!!hihi....nu vet ni ju lite om mig... 
    Oj, allt på en gång, varför är det alltid så??
    Jag har ju haft den "turen" som har en numera nykter(sedan snart 4 år)mamma. Men mina föräldrar drack under hela min uppväxt så jag vet vad du pratar om, man orkar inte hur mycket som helst. Bra att du går på möten!
    Min bror åkte in på anstalt i måndags så då har vi en bror var att fundera över också.
    Hoppas att du mår bättre snart! Kram!
  • lillafruluva

Pärla1: Ja, min mamma blev sjuk och fick välja mellan spriten eller livet. Jag hade också brutit kontakten innan för att jag inte orkade. Ibland kan livet vända!
    Ja, det har varit riktigt jobbigt med min bror(och är fortfarande), man blir som en extramamma och det tar mycket energi. Skönt att ni har kontakt iallafall. Jag hälsade på min lilla bror igår

Svar på tråden Vita hem del 6