Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

Pärla1 skrev 2007-11-22 10:31:26 följande:
    Oj, många sjuka nu...krya på er!Jag ska hålla mig med adventsstakar och allt till nästa helg, men det är himla svårt!!Vad tyckte ni om Leila igår då? Man vill ju göra allt hon gör, Saffransskorpor är ju iaf givna!Hur har man sin bloggadress inskriven längst ner varje gång man gör ett inlägg, för ni skriver väl inte det varje gång?Idag blir det lugnt här hemma, har huvudvärk... städa, tvätta...pyssla lite mellan varven...Jag brukar alltid älska Fredagar, men denna helgen ser jag verkligen inte fram emot! Imorgon är det begravning(50 mil tur och retur), på lördag ska jag hälsa på bror på hemmet, (60 mil tur och retur) och på måndag ska han på rättegång *BLÄÄÄ*
    Jag tycker det hon bakade såg gott ut, men hon är lite väl flörtig med kameran som någon skrev igår (vsm?)

Gå in under "min sida", kontoinställning, inställningar-fär skriver du in adressen under sidfot för forumsinlägg..

Usch, tungt med begravning, hoppas den blir fin ändå!
    Våra rättegångar med min bror är färdiga så det är skönt. Nu är det bara att han får sitta av sina år(utan att bli alldeles för märkt). Vi ska besöka honom på lördag, men det tar oss bara en timme att köra dit som tur är!
  • lillafruluva
    MichaelaW skrev 2007-11-22 11:29:50 följande:
    Hej allesammans!Det har varit en väldigt jobbig vecka och med mycket känslor, tankar och oro. Jag har försökt att inte tänka på det jag fick reda på i måndags efter en dag på sjukhuset. Det har gått ganska så bra faktiskt för jag har haft så mycket annat att göra och tänka på, skolan och så en sak som har varit lite hemligt...! Jag har haft så mycket otur den här hösten och framförallt med alla lägenheter och budgivningar som har stigit till enorma pris. Sen när jag fick reda på att jag hade en sjukdom tog det priset!  Men även jag har lite tur... JAG VANN BUDGIVNINGEN!! Jag har fått en lägenhet! Jag är så himla glad just nu! Kontraktet skrevs på idag. Jag kan fortfarande inte förstå att det är sant, att det är MIN lägenhet. Det är en drömlägenhet, å den kommer att bli perfekt för mig och Elias. Det är en liten trea, vi kommer att få varsit sovrumrum, hi hi... (fast visst är det jätte mysigt att sova med Elias)   Som ni ser har den en egen ingång och en stor altan. Det är en jätte fin gård med lekplats precis utanför. Lägenheten ligger i samma del av Stockholm som jag är uppvuxen i. Å jag är så himla glad! Det är en drömlägenhet för mig just nu!Bilden är tagen av mäklaren. Bilden ser inte så speciell ut nu men tänk vad mysigt det kommer att bli att få inreda den stora altanen till sommaren med massor av blommor, vackra utemöbler och göra som en liten trädgårdsidyll på min alldeles egna altan!  Hi hi... Nu går inredningstankarna  på 200 varv. Jag vet precis hur jag vill ha det. Jag lovar att jag inte kan tänka på nåhot annat än inredning just nu fast jag borde egentligen koncentrera mig på de sista proven i skolan, hi hi... Jag ville bara dela med mig av min lycka. Att just nu är jag så hima glad! Kram på er för att ni är så snälla och omtänksamma!
    åh, vad roligt!! Skönt att få annat att tänka på och fantisera om! Du vill inte säga vilken del av Sthlm det är?? Jag bor lite söder om Sthlm
  • lillafruluva

Har hittat en fin kryddhylla...men inga fina kryddburkar!
    Någon som har tips på kryddburkar att köpa eller kanske ett tips på hur man kan göra vanliga kryddburkar finare!!?

• lillafruluva

Juliah: Vad kul!!! Och antagligen har de ju sett bilder på ditt hem och vill ha det som det är! Du om någon behöver inte ha prestationsångest!

Glömde också det andra jag skulle kommentera..

• lillafruluva
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 07:56:55 följande:
    Jag måste fråga alla er som är lite "Ikea-kritiska".Vad tror/tycker ni om Ikea-köken egentligen. Håller de tillräckligt god kvalité?Känner mig lite tveksam till Ikeas grejer även jag eftersom vår soffa som vi inte haft i ens två år redan havererat !Och nu ska vi ju, som säkert alla redan vet, sätta in ett kök från Ikea. Tveksam.
    Pratade med en väninna om just Ikeas kök härom dagen, hon ville absolut inte köpa ett Ikeakök, sa att hon sett så många kök i dålig kvalitét därifrån.. Bättre att satsa på ett som kommer att hålla längre än några år tyckte hon.
    Själv har jag ingen erfarenhet
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-27 08:02:24 följande:
    lillafruluva, Ja det är så roligt! Kommer du på lördag till åsa? Hon har fyllt på med så mycket fint.
    Ja, jag kommer! Det ska bli så kul att se!
  • lillafruluva
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 09:56:56 följande:
    Jag måste fråga hur långt ni kommit i ert "färg-tänk"?Jag är noga med att matcha handukarna på toaletten med inredningen. Likaså har vi numera endast snygga lakan i sängarna.Men våra badlakan är faktiskt ett riktigt skämsområde. I linneskåpet samsas badlakan från utlandssemestrar med grälla barnhanddukar. En hel del har vi fått i present. En del är till hunden. Allt i en salig blandning. Värsta färg- & mönsterchocken! Ytterst få har jag köpt "med hjärnan". Och att byta ut alla kommer att ta en faslig tid. Vi behöver mängder i den här familjen Hur ser der ut hos er?
    Vi har som tur är mest vita badlakan(barnen har ett badlakan var med starka färger), men de som har några år på nacken är inte lika fina och fräscha längre.
    Vad hette medlet man kunde bleka textilier med som var så bra?(inte klorin)
Svar på tråden Vita hem del 6