Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Jag går och planera för fullt hur hallen ska bli.
    Vi kom överrens om att ta hit målarna att fixa allt.
    Marcus hinner inte göra det och jag har svårt att fixa det själv med två små.

Nu till det jag funderar på,
    Om vi målar vitt så kan enbart hallen vara vit men om vi tapetsera så måste tapeten gå upp i trappan  och upp på övervåningen för annars tror jag tapetskarven kommer att slitas upp, men om det målas så blir det ingen tapetskarv, fatta ni?

V ska byta en del fönster på övervåningen i vår och jag vill vända en dörrkarm in till Jacobs rum, hans dörr och Sagas slår i varandra. Vår sovrumsdörr skulle också behöva vändas. Men så är huset byggt -46 när man stängde dörrarna hela tiden.
    Och ska vi tapetsera så måste hela överhallen också göras om (inte mig emot)

Vilket skulle ni göra?
    Måla eller tapetsera?

Sen en helt annan fråga, vi har en röllakansmatta som blivit smutsig, kan man tvätta den själv med kallt vatten eller måste den lämnas in på typ kemtvätt, vi har nog ingen mattvätt här i närheten.

• malins79
    Jennnie skrev 2008-01-23 14:06:01 följande:
    Hej är ny här, ska snart få mitt "vita hem" jag också. VI har valt att ha vita väggar i ALLA rum! Har varit i visningshuset och det känndes sååååååååå fräscht. SÅ då bestämde vi oss för att ha det likadant Idag var jag inne i mitt nya hus för första gången, när vi bestämde oss för det fanns det fortfarande bara på ritbordet, att sitta och titta på ritningar och bestämma sig för just det huset, ja det var kul, men svårt ändå att tänka sig. Det var så kul att se huset och det är så fint. Nu till mitt problem, vi har bestämt oss för att köpa en braskamin, var ska vi nu ha den då? Någon som kan ge råd? Kanske någon här som har en själv? VI måste ha den mot en yttervägg eftersom vi inte vill ha skorstensröret i huset utan det ska sitta utanpå, dessutom funderar jag för mig själv, elen är ju redan installerad, får den sitta nära eluttag?Jag skulle gärna vilja kunna se den från köket, men det är frågan det... Vi har inte så många väggar att möblera på eftersom det är öppen planlösning, och vi vill få rum med en 42 tums plasma tv och en tresitssoffa och en tvåsitssoffa, vi har inte tänkt att ha något matbord i vardagsrummet. SNälla kom med tips, bilder och planlösning på huset finns på min blogg;jenniemedtrean.blogg.seKram Jennie
    Välkommen hit!
    Vad kul med nybyggt hus, vad är det för fabrikat? Det såg fint ut, kollade din blogg.
  • malins79

Jag har stått och glott i hallen i 10min och kommit fram till att måla få det bli, MEN att vi byter tapeter i trappen och övrehallen när vi vänt på dörrarna. Tapeten jag tänkt passar nämligen bra ihop med den antikvita färgen vi ska ha.

• malins79

Näe, nu lägger jag mig och läser istället.

Fasar lite för hur natten kommer att bli, Saga blev hemskickad från dagis med 39graders feber och i eftermiddag har hon haft 39,5. Hon har i stort sett sovit sen kl 13. Hon var vaken mellan 16.45 och 18.30 men det verkar som om hon vaknar nu...kul..och maken som jobbar. Jacob är superförkyld och lär sova dåligt i natt, han har redan vaknat till tre gånger sen 18.15.
    Saga brukar sova jättebra och jag ser fram emot när Jacob blir så stor att han sover hela natten utan att vakna, vill ju få sova en hel natt!

• malins79

God morgon, här är det sjukstuga igen!
    Saga har hög feber och Jacob är jätteförkyld. Han sover nu så jag måste passa på att duscha.

Ang att ha vitt hemma, min mamma säger att det är inte bra att ha alla väggar vita Förvånad, kom inte ihåg förklaringen men det var något hon läst i en tidning om färgernas betydelse.
    Nu har jag bara vitt än så länge i tre rum. Sen har vi exparkettgolv så jag tycker inte vitt på väggarna gör att rummet blir färglöst.

• malins79

Nån som vet var man kan köpa Nyblom & Kolléns styrkbrädeöverdrag på nätet?

Hinner inte kommenterar något idag, Saga har jättehög feber och yrar och Jacob vägra sova, så jag är helt slut själv. Jag hoppas M kommer snart, då ska jag åka till Ica och kolla efter någon tidning och sen ska jag åka till målarna, och bestämma dag för ommålning av hallen.

• malins79

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 16:12:38 följande:
    Vi bor i ett hus som är 132 kvadrat. Vårt eget (eller ja, bankens iaf)Nu finns toalettbilder i min blogg, välkomna dit.
    Golvet blev jättefint! Toaletten har verkligen blivit mysig.
  • malins79

Mimmamum, vad trist hoppas det löser sig så att ni får ert hus!

Undrar hur det gått för MM?

Gemelli, skulle inte dom kolla på hus i helgen som var eller hur vad det?

Ingen som vet var man kan köpa Nyblom & Kolléns strykbrädeöverdrag?

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 19:19:26 följande:
    www.cosas.se/shop/art.asp&catid=176&fu...=
    Tack, men det fanns bara mörkblå kvar. Jag vill ha sandfärgat, står att det kommer in i feb. Får väl vänta.
    mimmi006 skrev 2008-01-24 19:18:44 följande:
    Jag vet inte, men Cosas har nog haft dem?
Svar på tråden Vita hem del 6