Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-25 20:48:15 följande:
    MalinBlir det village och IEMS då? Åhlens har ju en delkul också. Blir det ingen tur till de roliga affärerna i stan?
    Jag tror inte jag hinner in till stan, tyvärr. Saga är på dagis mellan 8.45-13.45. ¨
    Jag åker förhoppningsvis efter dagislämning och är då uppe innan 10. 
    Sen ska vi hinna äta lunch innan vi åker hem. Eftersom J bara är 9mån är det till att utmana ödet att försöka hinna med stan.
    Men jag vill åka in till Jkpg men det får bli en annan gång.
  • malins79

God kväll!
    Ska läsa ikapp det ni skrivit idag. Har inte hunnit sitta vid datorn än idag.

• malins79

Kajsa det var ingen dålig present!

Själv har jag shoppat en del. Det blev en taklampa för 70kr, ett gammalt tvättbräde för 20kr som ska få husera i den kommande tvättstugan och lite spets för 20kr på vår Secondhandbutik. Ska nog dit en sväng imorgon och köpa nån lampfot, jag har nämligen varit iväg ock köpt vit sprayfärg.

Sen var jag på Rusta och köpte lampskärmar, 2 vita i linne och 1 med flokardmönster, de är lite tjocka så de ger inte så mycket ljus.
    På Rusta köpte jag även två vita löpare och diskhanddukar i svart och vit 3st för 30kr(har jag för mig) Har haft de rödvita i jul och de är bra tycker jag.

• malins79
    Daggdroppen skrev 2008-01-26 19:16:02 följande:
     Vilken rolig shopping dag! Blev det taklampan du visade igår?Själv så ska jag också hämta in en tvättbräda till tvättstugan någon dag. Den finns nere hos svärföräldrarna. Nu ska jag joina maken och sonen i bastun Återkommer kanske senare!
    Ja det blev den taklampan, men den påminnde bara om den lampan jag visade. Vi (maken) måste korta kedjan och byta kontakten innan den kan hängas upp.

Tvättbrädet tycker jag känns som en kul detalj i tvättstugan sen. Dom hade massa med gameldags stykjärn, tror jag ska köpa ett sen när tvättstugan är färdig, framåt sommaren (förhoppningsvis)
  • malins79

God morgon!

Jag ska också spraymåla lite idag är det tänkt. Köpte en lampfot för 40kr som ska bli vit.
    Sen köpte jag en stor kruka för 25kr och en liten skål för 5kr som jag ska måla med takfärg. Ska fota så ni får se före och efterresultatet.

Saga är fortfarande sjuk och hade nästan 40grader nu på morgonen. Hon har haft så hög ferber nu i flera dagar, så Marcus skullle ringa ner till VC och höra om vi behöver kolla upp henne. Så det kommer inte blir något Ikeabesök för mig imorgon. Jag får vara glad om hon kan gå till dagis på onsdag (fast det tror jag knappt)men då måste M ha bilen så då kan vi inte åka. Sen går hon på dagis fredagar också, få se om vi åker då, det är ju mer folk då.

• malins79

Juliah, du hade väl också lampskärmar i vitt linne från Rusta?
    Är dina med så tjocka att de kanppt lyser igenom skärmen utan bara uppåt och neråt, eller hur man nu ska förklara det?

• malins79
    lillafruluva skrev 2008-01-28 09:01:17 följande:
    Prova med en starkare glödlampa! Jag har olika lampor i mina och de lyser olika starkt. En av dem lyser så som du beskriver det!
    Ok ska testa, fast jag tror inte lampfoten klarar mer än 25watt
  • malins79

Kajsa, en liten hylla på konsoler ovanför diskbänken skulle nog vara fint.
    Sen tror jag att gardinspiral är lättast att fästa om bänkskivan är i trä dvs kommer inte ihåg just nu vad du hade.

• malins79

Saga har öroninflammation, så hon fick pencilin.

Jag har spraymålat lampfoten men behöver spraya lite till, men fy vad det luktar, fast jag varit i källaren så tycker jag det luktar i hela huset.
    Kör en omgång ikväll när barnen sover så den värsta lukten försvinner under natten.

Svar på tråden Vita hem del 6