Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita hem del 6

Glömde en sak, ganska löjligt men ändå!

Jag fick rätt många kommentarer i bloggen om mitt badrum, jätteskoj! Men den sista gjorde mig lite ledsen i ögat även om den nog inte var menad så...

Kommentatorn menade att det var lite sjukhuskänsla på badrummet och att jag borde slänga in någon färg! Ungefär som att jag inte kunde komma på det själv i sådana fall! Blir lite upprörd! Jag gillar ju vitt och kanske tom den sterila sjukhusmiljön, är det så fel då? Vad tycker ni? Ska jag slänga in säg lite orangea eller grönt? *skojar*

• mimmamum

juliah, jag funderar på sådana mördegskakor med färgat ljusrosa socker runt, kommer bara inte ihåg vad de heter! Bullar bakade jag förra veckan, recept från Lantliv och de var de godaste bullar vi ätit! Myyycket smör dock!

Vad ska du köpa för radio? En Roberts? Jag har samma plan till min sambo när han fyller i april, det blir en Tivoli Pal, han älskar att lyssna på radio i badrummet! Lite egoistisk är det ju, jag vill också ha den!

• mimmamum

Surtuft, ja det är ju så onödigt! Nästan så man blir dumförklarad bara för att man vill ha vitt!

• mimmamum

Brysselkex heter det ju! Men insåg nu att jag bara har gul och grön karamellfärg, får ta farinsocker eller vanligt till kanterna, vitt kan väl aldrig blir fel!? Skrattande

Det är just det, alla råd man får fast man inte bett om dem som stör mig! Jag KAN ju inreda mitt hem själv och vill jag ha råd så frågar jag (er)!

juliah, tror du inte våra män kommer älska Tivoli Pal i vitt! Skrattande Byta? Kommer inte på fråga, presenter spar man! Skrattande Hur mycket betalar du för din? Jag har sett i Falun för 1990 men tror att de finns billigare på nätet!

• mimmamum

juliah, det tror jag inte! Är inte det silver eller moonligth eller något liknande? Den vita är nog bara vit!?

Nu ska jag ut i plask och slask! Bara att bita ihop och tänka på vad många kalorier jag förbränner!

• mimmamum

Det var ju bra priser, pearl var fin, kanske var det den de hade i Falun? Men deras batelnings/fraktvillkor var lite mastiga!

• mimmamum

Smultron, tusen tack för din kommentar på min blogg! Känns bättre nu när jag har någon som försvarar det vita! Kyss Tack ni andra också, skönt att höra att jag inte är överkänslig! Det var ju ingen elak kommentar men ändå!

snuffsis, vi har Liatorp och är grymt nöjda med dem!

Peak, jag har sytt, men bara rullauppvarianten!

• mimmamum

Peak, ett tips är att köpa billiga veckgardiner på typ Jysk, vita. Och sy fast det tyget man vill ha på. Det har jag gjort och det var busenkelt och dessutom fick man hiss!

Svar på tråden Vita hem del 6