Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita hem del 6

Skönt att höra att ni jobbat hårt! Skrattande Juliah, jo jag fick meddelandet tänkte att du kanske kunde spä på listan lite, det känns skönt att höra att era hus varit sådana och nu är så fina!

Jag har inte varit in själv, tror inte det är ruttet. Mamma gick in och skulle fråga om de tänkte sälja. hon sa att det var det värsta hon sett någon gång! Förvånad Och hon har sett en hel del! Det var så mycket bråte att väggarna knappt syntes, matrester och kläder på golvet, hundar och valpar och barn, sönderrivna väggar och allmänt kaos. men jag köper ju inte bråten. Mammas sambo sa att huset behövdes  isoleras både golv, tak och väggar. Och sedan är det ju utsidan som ska panelkläs, nya fönster och dörr ja och en ny veranda för den som finns är något av det fulaste jag sett! Ett livstidsprojekt helt enkelt!

• mimmamum

M HOW, det verkar dra ut på tiden och vi är inte säkra alls, därför kikar vi på annat, känns sorgligt...

• mimmamum

Kajsa, vad fint det blev!

Kickan, jag röstar också på det högra!

• mimmamum

Lynn, vi målade både på vägg och golv i badrummet, våtrumstapet! Det blev väldigt bra resultat även om många avrådde oss från att måla golvet! Se min blogg för färginformation!

• mimmamum
    Camilla R skrev 2008-01-29 18:38:35 följande:
    Ja, det är lite alltl möjligt. Bortom Bergen har hantverk från Dalarna bl a Westergard & Kovacs hjärtljusstakar. Ting & Tangel har fina saker från bl a Monica Johansson, House doctor, Skarp, Madame Stoltz m.m
    Åh vad jag blir avis på er som har allt det där så nära! Fast det kanske är tur för min plånbok att jag har långt! Skrattande
  • mimmamum

Godmorgon!

Nu ska jag kika in i era fina bloggar!

• mimmamum

Versan, låter supersmaskigt!

Lilla, vad spännande med tavlorna! Har du sett Ylva Skarps tavlor? Tror hon brukar använda tapet som grund och sedan måla och skriva på den, jättefint! http://www.skarpkalligrafi.se/showLargePic.asp?ID=124

Vi ska gå ut och gå, leverera en änglapålle! Är lite sugen att sätta sprätt på pengarna direkt men ska nog spara dem till något annat!

• mimmamum

Vart har Gemelli tagit vägen egentligen? Någon som kommer ihåg det där billiga stället som sålde kitchen aid för under 4000 kr? Har förlorat länken!

• mimmamum

lilla, ska du bara ha ett ord eller en hel mening?

Svar på tråden Vita hem del 6