• juliah

Tack, nej jag har absolut inte stickat själv!

mimma, på Ikea finns ett ljuvligt blekrosa linnetyg att sy fina kuddar av! Brukas rosa tyger är lite för rosa tycker jag även om de är fina de med.
    Marimekkos skålar du vet på fot, de finns i rosa också.

• juliah
    numberone skrev 2007-12-19 13:56:37 följande:
    Hur löser ni andra såna här "problem"?www.familjeliv.se/Forum-4-51/m28065339.html

För mig personligen (hör och häpna) så kvittar det hur granen ser ut!

Barnen kommer att få vara med och pynta, pyntar mer än gärna med barnens alster också...

• juliah

Jag har också bakat, chokladkola! Mums så gott...perfekt konsistens blev det *skryter* Skrattande

lillafruluva, så befriande!

Låter mysigt lynn, och gott.

• juliah

lillafruluva, ja man behöver en liten "spark" ibland för att sätta igång.

Chokladkola är enkelt, ska se om jag kan länka receptet jag brukar använda.

• juliah

Nu tar jag ur minnet...

Smält 100g smör i en kastrull, 2dl vispgrädde, 1krm salt, 1 dl ljus sirap. Koka till lagom konsistens (kulprov) och sikta över 2-3 msk kakao och rör om. Häll på ett bakplåtspapper, låt svalna och klipp i lagom STORA Glad bitar.

Det tog väl en 30 min max allt som allt. Man kan ha i krossade polkagrisar istället om man vill, eller också...

• juliah

lillafruluva, jag har missat två ggr i rad...måtte jag komma ihåg ikväll. Ska sitta och måla en gammal tvättbräda ikväll framför tv:n, minnet är som bortblåst numeraFörvånad

• juliah

lillafruluva, japp, dekoration i tvättstugan ska det bli Glad

Jag ska till Sickla på fredag!!

• juliah

alabaster, jag har också börjat mer och mer att strunta i det där med "läsa ikapp", jag orkar inte, hinner inte...
    Tror att vi alla är överrens om att det är helt ok Glad

• juliah

mimmi, det är så vackert! Gillar porslinet, dukningen ja allt!

Svar på tråden Vita hem del 6