• juliah

Vita hem del 6

almlin, tack! Vanlig häftgrund (heter det så?)
    Så fin korg du har, jag vill ha fleeer!

• juliah

almlin, så jättemysig farstukvist ni har!

Jag har fått bilderna från veckans fotografering, jag är salig GladGladGlad

• juliah

Mia, ja dum hur ska jag beskriva. Det blev verkligen toppnebilder helt enkelt hihi...

• juliah

hihi, skulle skriva ja du, inte dum mia men det hoppas jag att du förstod!

lcroft, ja jag veeeet, jag vill ju så gärna visa...
    Vet inte alls vart det hamnar ännu, hoppas såå på min favvotidning.

• juliah

Det är alltså i finland alla spånkorgar finns Skrattande Så mycket fint du visar fluffis.

Fick ett reklamblad från Pentik, där fanns en "Himmeli" av järn, vitmålad. Väldigt fin, tips till er som bor på "andra" sidan...
    De är barndom för mig, mormor hade alltid en hängandes i taket under jul.

• juliah

Krya på dig lasseliten!

mimma, så jättesöt!

En himmeli är som en mobil att hänga i taket gjord av halm, tror jag...vackra och tror att väldigt många i Finland har dem, eller hade förr åtminstonde.

• juliah
    Agnes72 skrev 2007-12-17 15:29:32 följande:
    Hej,följer er underbara tråd och inlägg sedan en tid. Har önskat en digitalkamera i julklapp, hoppas få delta i eran tråd sedan.Till en fråga, ligger sängliggande pga graviditetskomplikationer och försöker få dagarna att gå genom att läsa inredning, skriva listor på allt jag vill göra till våren.... Har ni tips på någon bra inredningsbok i dansk/fransk/sliten shabby stil?Jag har Franska Stemninger och Franska Förbindelser.God Jul till er alla
    En bok som jag tycker väldigt mycket om är boken "Stilrent och romantiskt"

Hoppas allt går vägen för dig, kan bara ana hur trist det måste vara för dig att vara liggande i princip hela dagarna.
  • juliah
    malins79 skrev 2007-12-17 19:57:00 följande:
    Sitter och planera för hur den kommande tvättstugan/groventrén ska se ut.På två väggar, en lång och en kortsida är det tegel som är målat. Det är den gamla ytterväggen, därför är det tegel. På den andra långsidan ska det vara fönster och den andra kortsidan kommer att ha en dörr in mot ett kommande "bibliotek" . Svårt att förklara... Vi delar nämligen av ett stort rum på 50kvm som idag är en form av vinterträdgård eller Loggia som den heter för att kunna ha engroventré in från garaget bla.Jag skulle vilja ha panel, stående V-spont, är det fel att ha det i en tvättstuga? Klara det av fukten, temperaturväxlingarna som det kan bli när man kör tex torktumlare. Tror ni man kan måla med vanlig färg eller är det specialfärg som gäller för att det ska klara fukt? Jag hade tänkt ha riktig panel alltså inte panelskiva, det blir så pass mycket dyrare. 
    Min make vägrade trä i tvättstugan på väggarna...
    Men jag kan och vet inte riktigt hur det ligger till med den biten. Kanske bästa att fråga någon expert?
Svar på tråden Vita hem del 6