Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-11-28 07:02:43 följande:
    malins, så mysigt! Jag har ju redan pyntat en del, men ska köpa tyg i helgen och sy ett gäng julkuddar.När tar ni in granen? Dagen före julafton blir det här
    Det brukar bli dagen före julafton för oss -barnen längtar redan. De har redan gjort varsin "smällkaramell" av vitt A4-papper och hängt i den "palm" som idag står i vardagsrummet, inte särskilt fint, men de är glada, nöjda och stolta, så jag låter det vara, bar det inte går till överdrift.
  • Camilla R
    Vitadrömmar skrev 2007-11-28 15:31:34 följande:
    OT jag bara måste få skriva av mig.. uch dte här hänt ngt fruktansvärt hemskt.. jag vill inte starta ngn ny tråd bara skriva lite granna... jag "hänger" i denna tråden dagligen och det känns nästan som om jag "känner" er allesammans även om jag inte gör så mkt väsen här... däför känns dte som om jag kan skriva här!!Jag bor i Åmål... och dom som har läst tidningen idag har antagligen läst om en 23årig mamma som sitter misstänkt för att ha mördat sin snart 2åriga son och hon bor här i centrala åmål!!  jag är 23år bor i centrala åmål och har en gosse på över 1år!jag känner alldeles säkert denna människa och jag känner mig just nu helt förkrossad.det är värkligen jätte hemskt.. hur bär man sig åt nu? ngn jag känner, kanske till och med umgås med är misstänkt för att ha mördat sin son?? Det är säkert redan utspritt här i stan vem dte är.. men jag har varit i kanada i ngra veckor så än har jag inte höt ngt.. jag vågar knappt heller ringa ngn.. vet inte om jag vågar veta!!uch hoppas det var ok för alla att jag skrev här! känner mig endå lite "hemma i denna tråden" fasten dte var väldigt mycket utanför ämnet!!Linda 
    Usch, vad hemskt. Jag får en stor knut i magen när jag hör sånt här, hur är det möjligt att det händer?? Min spontana tanke är att du bör ringa någon, bara just för att få prata.
    KRAM
  • Camilla R
    malins79 skrev 2007-11-28 18:08:58 följande:
    Jag grämer mig så att jag lider av "telefonskräck". Jag såg en annons med gamla Leksandstolar  (6st för 1600kr) i ett samhälle 2mil bort, men jag vågade inte ringa utan tänkte att maken skulle ringa dagen efter. Sen på morgonen ser jag att annonsen är borta.Hur gör man för att våga ringa på annonser?! Alla människor har ju inte mejl.
    Jag är precis likadan... Hellöjligt jag vet, för VAD är det egentligen jag är "rädd" för??
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-11-28 18:17:19 följande:

hihi. det drack min tjej ur sugrör när hon 6 mån! Vi trodde inte hon skulle fixa sugröret och gjorde det mest på skoj. Men hon fick upp colan genom sugröret och tårarna sprutade! Men hon ville ändå ha mer!Vad tycker ni om INGOLF vita stolar från IKEA. Sugen på dom, maken har också accepterat dem.
    Jag tycker att de är fina, sen är ju priset även det ett helt klart plus
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-11-28 18:59:13 följande:
    Camilla,Vart köper du dina utekrukor? Hittar ingenstans här på Värmdö. Sååå fula krukor på plantagen, vet inte vart jag ska hitta annars
    Det är just det, jag hittar INTE!! Tycker att jag har kollat på alla tänkbara ställen häromkring men nej, ingenting. Tycker ändå att jag är ute efter så enkla krukor i betong eller zink men något sådant går inte att uppbringa. Hade tänkt kolla på kolonigarden i Sickla nästa gång jag är där, har fått för mig att de kan ha, men där kanske du redan har kollat? Hojta gärna till om du hittar något,
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-11-28 19:19:35 följande:
    Är inte det konstigt, här det finns så mkt folk som bor i hus med trädgårdar...Kolonigarden i Sickla har jag missat, vart ligger det?
    Bortåt Cervera och VitaHem, fast i vinkelbyggnaden -om du förstår hur jag menar.. Det kanske blir tydligare på deras egna lilla "karta" www.kolonigarden.se/kontakt.html
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-11-29 10:24:56 följande:
    Krya på dig Kajsa!Jag har sagt det förr, men jag har aldrig varit magsjuk, kan man ha ngn slags immunitet mot det tror ni? Ligger säkert på toaletten inatt bara för att jag skrev så
    Ja, jag tror det. Vet att jag har läst att de med blodgrupp B i stort sett är immuna mot kräksjukan, medan blodgrupp 0 är mest mottaglig, gissa vem som har 0??
  • Camilla R
    Peak skrev 2007-11-29 10:37:57 följande:
    jag tycker ockå om de vita jättemycket, men sambon är mer inne på att vi ska ha ekbord i köket, kan man ha vita barstolar där markeringen är och ekbord vid andra markeringen utan att det ser konstigt ut? Måste de vara av samma sort? Vitt bord, vita barstolar och ekbord och ek-barstolar?Vita bord med stolar är ju så jäkla dyrt också!!
    Jag tycker att det kan funka med vita barstolar med annan möbel vid matdelen. En fördel då kanske är om de just är olika i modellerna för att markera lite extra att det är två skilda rum i rummet..
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-11-29 10:55:07 följande:

Ja precis! Men hur är det nu med EV-möbler? Finns de att få tag på någonstans?
    Sugen på klaffbordet och såna stolar som du har!
    Elviras värld har butik i Orminge centrum. Du får ta ett Stockholms besök och åka och shoppa!!
Svar på tråden Vita hem del 6