Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-29 13:01:06 följande:

Äsch, då får jag väl lägga in ett par bilder här också...*fiskar efter respons*
    Tjusigt!! NU vill jag också piffa till vår tvättstuga en aning. Inte så mycket som kan göras där iofs. Men ny gardin och nytt skynke är ju en hyfsat enkel match (OM jag nu bara orkar släpa fram symaskinen) Ett vitt skynke och en vit gardin, med kanske lite rosa i nederkant. Tack för enkla härliga tips och inspiration.
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2008-01-29 15:28:58 följande:
    Camilla R skrev 2008-01-29 10:02:42 följande:
    Ja, det känns som ett avsnitt man skulle kunna njuta av att se "tyvärr" är jag ju inte hemma då, vi åker till Lanzarote nu på fredag
    Vad härligt med en resa förresten!
    Ja, tack! Det skall bli så skönt att komma iväg allihopa och bara ha det gott och njuta tillsammans. Barnen har packad sina ryggsäckar fulla av leksaker. Tror jag får rensa lite där...
  • Camilla R

Om du ändå är i Gamla Stan så rekommenderar jag även ett besök i butikerna Ting & Tangel och Bortom Bergen som bägge ligger på Österlånggatan.

• Camilla R
    miniGrynet skrev 2008-01-29 17:41:17 följande:
    Ok, tack! Vad har dom där? Allt möjligt fint?
    Ja, det är lite alltl möjligt. Bortom Bergen har hantverk från Dalarna bl a Westergard & Kovacs hjärtljusstakar. Ting & Tangel har fina saker från bl a Monica Johansson, House doctor, Skarp, Madame Stoltz m.m
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2008-01-29 18:46:05 följande:
    Låter riktigt skönt att komma iväg.. Mysigt! Hihi, de gör inte som min lillebror gjorde när han var pytteliten då? Han såg att mamma, pappa och jag packade våra väskor när vi skulle iväg till mormor och morfar så då packade han också. På sitt eget lilla vis i sin lilla ryggsäck. När pappa skulle lasta in väskorna kunde han inte begripa varför lillebrors väska var så tung.. Vad han hade packat med? Jo, Gula sidorna, den tjocka
    Haha, Gula Sidorna!! Nej, de känns väl inte aktuella på semestern kanske. Men han kanske vill vara förberedd, om man nu skulle behöva söka efter hjälp??
    Nej, här är det mest bilar, lego och annat.
  • Camilla R
    mimmamum skrev 2008-01-29 18:48:10 följande:
    Åh vad jag blir avis på er som har allt det där så nära! Fast det kanske är tur för min plånbok att jag har långt!
    Ja, karaktären får sig en rejäl prövning..
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2008-01-29 19:37:26 följande:
    Jo jag ska försöka ta det lungt. Jobbigt bara att ha långa dagar på jobbet och hinna få allt klart tills 18.00 Det är ju värsta bombnedslaget här mellan 16-18 ju Och det är ju inget kaos man kan hindra, maten ska göras, golven borde torkas efter middagen osv. Visst håller en marängtårta sig ganska fräsch ett dygn? En rice-crisp och marängtårta med chokladsås och grädde ovanpå?Tänkte göra den imorgon kväll så behöver man inte göra det 5 minuter före gästerna kommer...
    Js, gjorde inte Mat-Tina en marängtårta i något program, som hon förvarade (i frysen?)
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-29 20:09:42 följande:

Ja det var en billig och enkel styling. Ibland behövs det så lite!Har börjat våga släppa in mer rosa i mitt hem sen min man konstaterade att han faktiskt gillar rosa. HEmma efter ett restaurangbesök. Har varit ute och firat vår 11 årsdag. VAr tvungen att vara hemma till 20 eftersom makens träning börjar då Men men det var mysigt att umgås med familjen i mysig miljö med supergod mat! Har faktiskt druckit ett glas vin också! En tisdagskväll!!!  Och jag som ska jobba imorgon! Jaja, det tillhör inte direkt vanligheterna för min del!
    Mysigt och trevligt med ett restaurangbesök mitt i veckan och GRATTIS på 11-årsdagen!
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2008-01-29 20:44:02 följande:
    Tack tjejer!Jag ska tänka på vad ni skrev.Men, en fråga... Brukar det höra till att man ska bjuda dagis på något då barnen fyller år??? På det daghem jag sommarjobbade på då jag var yngre så bjöd barnen på glass. Men vårt familjedaghem har ingen bra frys... och en tårta varken orkar eller vill jag bjuda på. Skulle vilja ha något nyttigare!Vad brukar ni bjuda på? Eller brukar ni???
    På vårt dagis har alltid avdelningen ordnat med fika när något barn fyller år, så det blir lika för alla.
    Så, nej vi har aldrig tagit med något.
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-01-29 20:45:02 följande:
    Kajsa, det blev fint i tvättstugan!Mori, vad duktig du är på att virka!Fluffiga, säger som Kajsa, sänk kraven och köp något färdigt, kanske frysta kanelbullar, lägg dom på bakplåtspapper innan du sätter in dom i ugnen så ser dom egengräddade ut när gästerna kommer.Idag vid lunch ringde den läkaren som Saga var hos igår, hon hade fått hennes provsvar och det visade sig att hon hade Lunginflammation! Vi fick tid för återbesök på torsdag. Idag har hon iallafall varit uppe och lekt och inte sovit något extra. Febern är nog borta men hon är så blek, när hon sitter i vår vita soffa syns hon knappt.
    Oj, stackars liten. Stora krya på sig kramar
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-29 21:16:35 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-29 20:09:42 följande:
    Grattis till era 11 år Trist med träningen dock Vi firar också 11 år i år! Jag som trodde vi skulle gifta oss på 10-årsjubiléet! Men det glömde vi!!!
    Glömde???
    Vi är inte ens förlovade, efter snart 14 år tillsammans kanske man kan tycka att det är dags, men man vill ju inte skynda..
  • Camilla R
    versan skrev 2008-01-30 08:37:53 följande:
    Recept på marängtårta
    Den tårtan är bara så god, den har vi ätit många midsommaraftonar med jordgubbar *mums*
  • Camilla R

Smultron och glass skrev 2008-01-30 10:12:41 följande:

Morrn! Idag får ni hålla tummarna för mig! Om allt går vägen berättar jag imorgon, kanske med en liten bild Jag känner att allt står i stiltje nu bara för att jag inte kan visa något i bloggen. Jag måste verkligen ta mig iväg och köpa en kamera så att jag kan börja blogga på riktigt igen.Jag har, som jag kanske skrivit tidigare, väldigt svårt att sova på nätterna. Just nu är jag inne i en period då jag sover i snitt tre timmar per natt (har hållit på sedan innan jul). Men men, det verkar gå i släkten och jag mår faktiskt inte så dåligt av det (än i alla fall). Inatt fick jag ett tokryck och började storstäda, jag städade till halv två på natten och sen var jag faktiskt riktigt trött! Det ska bli så skönt att komma hem till ett nystorstädat hem ikväll
    Självklart håller jag tummarna och visst blir jag ju nyfiken, men jag ger mig till tåls, en dag!!
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-01-31 07:36:01 följande:
    Är det någon som har Hensvik klädskåp? Är det "tjejigt"? Såg en annons på blocket med sådana möbler och det stod "flickmöbler" - kan inte Lowe ha ett sådant klädskåp nu
    Med risk för att få alla emot mig nu så tycker jag att Hensvik är tjejig (tyvärr) Vet jättemånga som hade visdalen till sina små och den var jättefin och lagom i storlek för barn. Den har ju tyvärr utgått, men Hemnes har ju en som ersatt den www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60089872
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-01-31 15:39:58 följande:
    Hmm vi kommer inte ha burkarna framme men om nån kommer förbi när man bakar eller nåt så har man ju fina burkar till allt och sen är det ju roligt när man tittar in i skafferiet
    Själv är jag supernöjd med mina förvaringsburkar från Tupperware (kvartett) ser ut så här www.tradera.com/Kvartett_4_l-auktion-57178400 (inte min auktion) Lätta att öppna och att få ner skopan för mjöl, socker. En hel påse mjöl får plats i den stora. På bänken i köket har jag www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00100410 för ris och pasta. På de burkarna har jag gnuggat fast just orden pasta och ris (i vitt) och då blev de ännu finare.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-01-31 16:08:39 följande:
    Nu stormar jag in här och är redigt förbannad på FL Jag kommer ju för fasen inte in här, ja ok, efter 10 timmar från första försöket.In på sidan kommer jag men kan alltså inet logga in. har startat en tråd om det, skrivit till red. Tackar så hemskt mycket för hjälpen...NOT! Uruselt!Sådärja, fick jag avreagera mig lite.Malwa, min man fyller i mars, han ska få en IPAL.
    Men det är ju rent ut sagt uruselt, vad är det som händer?? Får du något svar från red? Funkar inte inloggningen -ja, det verkar vara många "små"(?) buggar här på FL
    Men skam den som ger sig, kul att du kom in nu i all fall!
Svar på tråden Vita hem del 6