Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Eddan skrev 2007-11-29 15:05:18 följande:
    Camilla R: såg att du hade Leilas kokböcker. Får man vara fräck och fråga om de finns med ett salladsrecept med blodapelsin och rostade valnötter där? Jag ska göra en sallad till ett knytis på lördag och tyckte att det lät gott. Leila nämnde den salladen i någon artikel häromdagen men har inte lyckats hitta något recept!
    Har nu kikat igenom mina kokböcker men något salladsrecept med blodapelsin och valnötter fanns inte med. Däremot hittade jag detta recept av Leila från Tv4:s nyhetsmorgon: recept.nu/1.11745/leila_lindholm/sallader/apelsin_och_endivesallad_med_kvibilleost_och_kryddrostade_notter kanske är det just det receptet du efterlyser, det låter onekligen ganska mumsigt i alla fall.
  • Camilla R
    Peak skrev 2007-11-29 17:43:44 följande:
    nu när vi är inne på bakverk - nån som kan tipsa om gott bröd att baka, är sugen på goda mackor ikväll. Älskar ju vitt bröd, men gärna lite nyttigt bröd ist och helst inte jätteovanliga ingredienser...är jag kräsen nu?Letar på arla.se men hittar inga
    Sist jag bakade matbröd blev det enligt recept på linfrö-förpackningen. Ett riktigt gott, saftigt och relativgt nyttigt bröd där allting liksom bara rörs ihop och ner i form och in i ugn. Fast det är klart, då kanske du inte har alla ingredienser hemma.
    Scones kanske, inte särskilt nyttigt, men oj så gott med nybakade såna
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2007-11-29 20:23:17 följande:
    Nu tjejer behöver jag er hjälp! Jag sitter och ska göra min nya banner till bloggen för december månad. Jag tänker ha tre bilder på samma vis som jag har nu i min blogg hemochlycka.blogspot.com men kan inte bestämma vilken bild jag ska ha i mitten. De två yttersta bilderna är vita båda två medan den mellersta ska vara någon av dessa;Jag är lite hemlig med de vita så ni får helt enkelt säga vilken av dessa ni tycker mest om!
    Polkagrisstången
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2007-11-29 21:02:26 följande:
    Vad tycker ni om mina nyfyndade lampskärmar? Kostade endast 19 kr styck.
    Fina och helt klart prisvärda!
  • Camilla R
    malins79 skrev 2007-11-29 21:20:04 följande:
    Nu gråter jag nästan!Det blir ingen säng....frun ringde till maken och sa att hon hade sålt den till en arbetskamrat på morgonen!!! Marcus tyckte också det var tråkigt för han tyckte också om sängen.Näe nu måste jag gå och gråta. Tack alla som har hållt alla tummar.
    Nä, fy sjutton så tråkigt -förstår om du känner dig ledsen, det var ju ett riktigt kap. *kram*
  • Camilla R
    lasseliten skrev 2007-11-30 08:55:15 följande:
    God morgon!Malins - nä, fy vad tråkigt! Sängen som var så fin! Lovar att du hittar något annat lika fint! KRAMIdag bär det av tll Sthlm. Jag har sovit på golvet inne hos sonen...min rygg är helt pajj men det går nog ändå! Massor att fixa med som vanligt innan man kan komma iväg. Hoppas att ni alla får en trevlig och mysig helg! KRAM
    Hoppas du får en trevlig tur till Stockholm. Vädret är ju inte direkt upplyftande, men det får väl kompenseras med extra rolig shopping
  • Camilla R

Värsta Supermamman skrev 2007-11-30 10:28:58 följande:

Miamariah: Tack söta du! Det känns inte så  fint just nu, sönerna har tagit alla prydnadskuddar på hela bottenvåningen (och det är visst rätt många) och byggt en hög i ena soffan.. Kul har de iaf även om mamman blir liiiite trött!
    Vad är det med söner och kuddar?? Precis så gör mina också
  • Camilla R

Ikväll skall vi hem till goda vänner och ha gemensamt julpyssel, middag och glöggtrix. (Det skall smältas sockertopp och brinna osv...)
    Skall kila till Panduro på lunchen och köpa något enkelt pyssel till barnen. Vad tror ni om fanérhjärtan, stjärnor och flingor som de får måla vita och sedan dekorera med glitterlim??

• Camilla R

Värsta Supermamman skrev 2007-11-30 10:44:44 följande:

Ja man kan ju undra! Städar de upp efter sig?
    Nä, inte det minsta. Emellanåt så blir jag en sträng mamma som försöker få dem att plocka undena, lyckas väl sisådär......
Svar på tråden Vita hem del 6