• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • versan
    LCroft skrev 2007-11-07 20:37:57 följande:
    MM: Lycka till imorgon!Hinner inte kommentera alls, springer mellan datorn och tv:n, fattar inte att det finns så sjuka människor eller i det här fallet en! Har ni sett om galningen som skjutit i en skola här i Finland?
    Ja huuua
    Galningar....  Stackars männsikor som blivit drabbade nu.Gråter
  • malins79
    versan skrev 2007-11-07 20:22:20 följande:
    Hahaha... Ska ni använda trälister och varmlimspistol så be en bön att ni har raka väggar. annars går det förmodligen åt pipsvängen. För trä är så omedgörlig när det kommer till lister.
    Våra väggar är inte raka, huset är byggt -46 och då hade man nog synvikeln till hjälpmedel
    Det får bli stukaturlister. Ibland är jag HSB i detta hus, (Hon Som Bestämmer)
  • versan
    MildaMaränger skrev 2007-11-07 20:37:51 följande:
    hmmm jag är ju gravid hihi
    Hahaha... Just ja! Men säg inget om det på intervjun. För det visste du ju inte just då.
  • malins79
    LCroft skrev 2007-11-07 20:37:57 följande:
    MM: Lycka till imorgon!Hinner inte kommentera alls, springer mellan datorn och tv:n, fattar inte att det finns så sjuka människor eller i det här fallet en! Har ni sett om galningen som skjutit i en skola här i Finland?
    Ja, helst sjuk att det finns såna människor. Tänkte på er vitahemmare i Finland och undrade om någon att nån anhörig bland det skjutna.
  • ElsaO

Hej, jag har varit runt och tjuvkikat;) Vilka otroligt vackra hem ni har! Jag blir aldeles rofylld i kroppen när jag tittar på vissa bilder och inspirerad såklart!
    Är mitt uppe i renoveringar nu, men vänta nån månad så kanske jag kan bidra med nåt fint:)

ha det gott!

• MildaMaränger
    versan skrev 2007-11-07 20:42:27 följande:
    Hahaha... Just ja! Men säg inget om det på intervjun. För det visste du ju inte just då.
    haha just precis

Lcroft... usch... trodde bara sånt hände i usa
  • woow

Hej!

Jag undrar vad ni har för väggklockor hemma hos er? Jag är på jakt efter en passande klocka til mitt vita kök.
    Har ni några tips?

• versan
    malins79 skrev 2007-11-07 20:42:07 följande:
    Våra väggar är inte raka, huset är byggt -46 och då hade man nog synvikeln till hjälpmedel Det får bli stukaturlister. Ibland är jag HSB i detta hus, (Hon Som Bestämmer)
    Ja då är det som i våran gamla lägenhet inte en vägg var rak.
    Därför valde "JAG" hehe... HSB att vi skulle ha dom.
    Och sambon var tacksam i slutänden.
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-07 20:43:37 följande:
    Ja, helst sjuk att det finns såna människor. Tänkte på er vitahemmare i Finland och undrade om någon att nån anhörig bland det skjutna.
    Det är inte långt från var jag bor. Men ingen jag känner.... grymt är detGråter
Svar på tråden Vita hem del 6