• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M

Puh det tog en stund att läsa ifatt, och då skrev jag här senast kl 17!!!
    Förstår ingenting vad det är du menar MM? Har du blivit anmäld angående SWAPen? Vad var det för diskussioner om den? Måste missat den igår. Men vad jag minns så får vi inte diskutera swap i tråden, utan måste ha det i bloggen. Men varför blev bara du anmäld då?
    *Många frågor från en torrboll*Förvånad

Har varit på lokala styrelsen för dotterns dagis. Så nu ska jag försöka hina läsa min danska inredningstidning som jag fortfarande inte ens öppnat. Blev så tagen av lantliv igår så jag har inte hunnit med mer.

Köpte ett sybord idag. Ska byta ut underredet till något enklare och mer "jag".
    Vad tror ni? Kryssben eller vanliga ben?
    PB070001.JPG PB070003.JPG

• Karamellfabriken

Mori,

Klart att du får låna bilden på toapåsen

All you need is love
  • Mori
    Karamellfabriken skrev 2007-11-07 21:06:56 följande:
    Mori,Klart att du får låna bilden på toapåsen

Åh, så snäll du är! Håller på och gör en produktkatalog för ett låtsasföretag, har gjort ett storslaget företag med FET omsättning, som bara livnär sig på att sälja mina pysselgrejer*asg*. Hade inte så många bra bilder att kasta in i produktkatalogen, så din bild kommer väl till pass!

Kajsa: Svårt med benen. Väldigt vacker ovansida på bordet hur som haver

• Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-11-07 21:04:57 följande:
    Puh det tog en stund att läsa ifatt, och då skrev jag här senast kl 17!!!Förstår ingenting vad det är du menar MM? Har du blivit anmäld angående SWAPen? Vad var det för diskussioner om den? Måste missat den igår. Men vad jag minns så får vi inte diskutera swap i tråden, utan måste ha det i bloggen. Men varför blev bara du anmäld då?*Många frågor från en torrboll*Har varit på lokala styrelsen för dotterns dagis. Så nu ska jag försöka hina läsa min danska inredningstidning som jag fortfarande inte ens öppnat. Blev så tagen av lantliv igår så jag har inte hunnit med mer.Köpte ett sybord idag. Ska byta ut underredet till något enklare och mer "jag".Vad tror ni? Kryssben eller vanliga ben? 
    Vad fint!! Vanliga ben röstar jag för.
  • Kajsa M

Mori & Himmelbit

Tack! Ja jag tror det blir enklast också!
    Ska fjäska lite för C så att han fixar det åt mig! Händig är jag när det gäller pyssel och att sy. Men att snickra är väl inte riktigt min grej

• Anton2005
    Kajsa M skrev 2007-11-07 21:04:57 följande:
    Puh det tog en stund att läsa ifatt, och då skrev jag här senast kl 17!!!Förstår ingenting vad det är du menar MM? Har du blivit anmäld angående SWAPen? Vad var det för diskussioner om den? Måste missat den igår. Men vad jag minns så får vi inte diskutera swap i tråden, utan måste ha det i bloggen. Men varför blev bara du anmäld då?*Många frågor från en torrboll*Har varit på lokala styrelsen för dotterns dagis. Så nu ska jag försöka hina läsa min danska inredningstidning som jag fortfarande inte ens öppnat. Blev så tagen av lantliv igår så jag har inte hunnit med mer.Köpte ett sybord idag. Ska byta ut underredet till något enklare och mer "jag".Vad tror ni? Kryssben eller vanliga ben? 
    fint bord...jag tycker vanliga men på det.
  • MildaMaränger
    Hjorthan skrev 2007-11-07 20:47:28 följande:
    Det går så bra så! Han växer och frodas. Det märks att han är enda barnet i kullen, är så tjock och trind om magen!
    vad har han fått för namn?
  • Anton2005

Om jag ska lägga ut bilder på min favvo affär i min blogg, får jag göra det utan att fråga om jag länkar till sidan eller hur fungerar det?  Jag vill ju inte göra något jag inte får

• Hjorthan
    MildaMaränger skrev 2007-11-07 21:18:34 följande:
    vad har han fått för namn?
    Än så länge heter han nog mest bara Plutten, kisemis och andra gulliga smeknamn. Skulle kanske be om lite förslag från tråden på gulliga kattnamn på den lille skönheten!

Så, ös på med förslag vad lillpysen ska heta!

• Sunna

Hej Kajsa! Får jag kika in hos dig? Du ger mig så mycket inspiration

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
Svar på tråden Vita hem del 6