Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

malins79 skrev 2008-01-14 18:36:10 följande:
    Hur gör ni när ni mejlar till folk som annonsera på Blocket, då annonsen legat ett tag?Först frågar man ju givetvis om möblen finns kvar men ger ni ett bud direkt eller vänta ni på svar först och då ger ett bud?
    jag mailar och frågar om möbeln finns kvar, lägger inte bud i första mailet.
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2008-01-14 20:03:53 följande:
    Har ju glömt visa... Jag shoppade Nyblom & Kollén-dynor förra veckan - lite nätshopping är ju aldrig fel .Inte världens bästa bild, eller just det, allt vi visar är ju jättebra
    jättefina!
    malins79 skrev 2008-01-14 20:08:37 följande:
    Näe såklart, det är jag som är snurrig.Lite sugen på att mejla en som bor i närheten av mina föräldrar (1mil bort) och fråga på ett sånt skåp som VSM köpte. Dom begär 500kr men om det finns kvar vågar man ge ett bud på 300kr? Det "pinsamma" är att hon jobbar ihop med min pappa.
    nä då, det går ju att göra vilket som.
    *fniss* min pappa känner de som har deras loppis så jag tar alltid med honom när jag ska fynda där, han prutar till sig rabatt utan att skämmas. fast jag ger honom prylarna och smyger ut under tiden. Skrattande
    pröva du med 300!
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2008-01-15 07:25:04 följande:
    Jag blev sjukskriven denna vecka. Sökte läkare akut igår på vårt läkarhus, de kändes som ngt var ordentligt på tok i ryggen. Har typ inte sovit ordentligt på en vecka och de gör så ont emellanåt när jag rör mig att tårarna hela tiden ligger nära. Läkaren och ortopeden tror att jag har fått en spricka i utskotten på ryggraden så nu går jag på kryckor De vet inte alls hur länge det tar förän de ger med sig... Suck!
    Men stackare, krya på dig! Låter riktigt otäckt!
    juliah skrev 2008-01-15 08:03:35 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Nytt!
    Blev ju jättefint! Mysigt! Blir så nostalgisk när jag ser handtagen på dörren, såna gamla hade mormor och morfar också..
    malins79 skrev 2008-01-15 09:08:47 följande:
    Här kommer några bilder från vår hall.Ska vi måla väggarna vita eller behålla tapeterna?Maken tycker det är snyggt och jag börja vela fram och tillbaka.Takhöjden är 2,7m och längst upp sitter en bård, det är inget solljus på dessa väggar, tror ni man måste spackla längs heeeela bården? Det är därför jag börja vela, vill inte spackla bara börja måla, givetvis spackla igen lite borrhål men det är ju en annan sak än att får spackeldamm p hela undervåningen.
    Måla vitt är mitt förslag!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-15 11:42:19 följande:
    Vart på simskolan och lämnat på dagis, och nu har jag en timme ensam hemma utan några barn. Lyx!Malins: Vitt och tyvärr tycker jag att du ska spackla.Vicka81: Jobbigt med man som sätter ner hälarna! Mitt förslag är att du tar tag i körkortet först av allt, då behöver du inte be honom om hjäp.Lillafruluva: Här kommer Alex rum, det har tillkommit en marinblå hissrullgardin sen bilden togs.
    Kanonfint!
    Lynn84 skrev 2008-01-15 12:41:06 följande:
    Hej på er!!!Hoppas alla haft en bra helg!Tänkte be om lite smakråd.Har hittat en söt tapet från Boråstapeter som jag funderar på att ha i Colins rum.Nu kan jag tyvärr inte visa den men jag läkar till deras sida...www.borastapeter.se/index.aspFör den som orkar. Gå in på tapeguiden. Välj rum - sovrum, Välj tapetsering - bård i mitten  (detta för att tapeten under kan liknas vid den vita panel som sitter i rummet och som ska bli vit) Välj kollektion - Kidz.seDet är den tapeten som är ljusblå med moln på.Det finns även en bård till denna som är med bilar som kör upp för kullar.Jag tänkte ha den tapeten över den vita panelen och så även bården som ska ligga kant i kant med panelen. Hänger ni med? Vad tycker ni?
    Fin tapet men jag gillar inte bårder, sorry!
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2008-01-15 14:58:34 följande:
    Åh blev sååå glad!!! Mamma och pappa var precis här och grattade mig. Skulle inte ha nåt kalas idag eftersom vi är sjuka men de kom hit med tårta och present ändå! Vet ni vad jag fick? Jo en stor vit House doctor-spegel till hallen!! Har dock inte fått den än, den hann inte komma, beställningsvara. Men nästa vecka kommer den!! Har drömt om den lääänge!
    å men vad roligt! fyller du år idag? stort grattis!!

nytt i bloggen
    hemochlycka.blogspot.com
  • MiaMariah
    Mufflon skrev 2008-01-15 15:06:03 följande:
    MiaMariah; Härliga bilder!! Man blir så glad med lite blommor!!Själv köpte jag mej en bukett igår på plantagen, dock rosa men fina ändå!!
    tack! ja, nu är de vissna så jag ska köpa en bukett nya tänkte jag. visst är det fint med rosa också!
  • MiaMariah
    Hjorthan skrev 2008-01-15 17:09:42 följande:
    Jag har sytt klart en docka idag. Det är en beställning som fått ligga och vänta på att min nacke skulle bli bättre.Jag tänkte att dockan kanske passade att visa här inne hos er vitingar! De andra jag sytt har varit lite mer färgglada nämligen.
    Å så söt! Får de namn också?
    LinaoMatilda skrev 2008-01-15 17:43:57 följande:
    JAg ska måla golvet i lilla toaletten vit-svartrutigt. Hade täknkt ha rutorna snett, alltså diagonalt jämfört med toalettens väggar. Men nu märker jag att det är rätt bökigt. Blir det snyggt att ha dem rakt, längs väggarna alltså?
    Diagonalt alla gånger! Tycker det är sååå snyggt!
    Kajsa M skrev 2008-01-15 20:26:50 följande:
    Bra beslut! *heja heja*Godnatt!Åh jag hadeen sn underbar dröm inatt. Jag vann högsta vinsten på lotto. Det var 2.990.000 kr. Tråkigt att vakna ur en sån dröm!
    Å, vilken härlig dröm men inte så kul att vakna.. Flört
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-15 21:49:54 följande:
    Hej! Har jobbat kväll och inser precis att ni såklart varit ovanligt aktiva idag.Säger grattis till Fru Puffen och hoppar rakt in om det går bra!Nån som har lust att sammanfatta dagen?Dagens nya skåp:www.blocket.se/vi/14829341.htm Dyyrt! Men tänk er vad fint vitt!www.blocket.se/vi/14827322.htm Mori, kanske nått för dig?
    Vackra skåp!
    Sammanfattningen får nog nån annan ta, minnet är bra men kort Skrattande
    Hjorthan skrev 2008-01-15 21:50:14 följande:
    MiaMariah - tackar vännen! Jag hade faktiskt för mig från början att jag skulle ge dom namn, men det blev aldrig så. Fast jag vet att några av dom har fått namn när de kommit till sina nya hem.
    Ja, det är funkar ju det också!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2008-01-16 07:06:44 följande:
    God morgon!Idag fyller yngsta dottern 1. Tiden har gått alldeles för fort!! Ska baka till något litet under dagen, annars har jag inget planerat utan är fri att göra vad jag vill
    grattis till dottern!!
    Sylt skrev 2008-01-16 09:05:36 följande:
    Helt OT, men måste bara avreagera mig.Sålde ett barnvagnstillbehör genom FL´s köp o sälj. Tjejen prutade en del men verkade trevlig så jag gav med mig. Skickade t henne mot att hon överförde pengar för varan först o sen skulle överföra för frakt när jag visste hur mkt det var. Fick pengar, skickade iväg. Tror ni att hon har betalat för frakten? Blir så trött, bryr mig inte om de 70 spännen det gäller - det är bara själva grejen!! Jag har mailat o hon svarar inte. Blir trött o besviken på människor!knyttis --> Så skönt, mys lite o vila!
    Usch vad trist, man blir så arg och besviken..
    Kajsa M skrev 2008-01-16 09:13:48 följande:
    tack för att du frågar. Jag är på jobbet i alla fall, men har fortfarande ont. Tror det är lite stressbetingat. Maken har ju åkt utomlands i natt och jag fasar alltid mkt för det.
    Nu tror jag har missat nåt, var har du ont?
    Daggdroppen skrev 2008-01-16 09:18:27 följande:
    Nu har jag skummat ikapp. tack för omtanken Julia, Nilla och Kajsa Ska försöka läsa bättre senare idag, bara ni lovar att inte skriva så fruktansvärt mycket! Det är magsjuka jag har. Fick feber igår (och har idag) och magen fortsätter "att göra sitt" idag... Är lite piggare ändå idag. Har mest varit som en död och torkad fluga. Dessutom har sonen också fått feber,så man måste ju vara piggare för att både ta hand om honom och mig själv. Fattar inte att jag hade så otur så jag fick magsjuka igen. Jag hade ju på jul också... Krya på dig Kajsa! Nilla, såg vilket sms maken din hade skickat. Borde förbjudas ju Förstår din känsla över att lämna Ida, men se det positivt då hon trivs!!!
    Usch för magsjuka, krya på dig!
    mimmamum skrev 2008-01-16 10:36:35 följande:
     Nublu får vara en rättvis försäljare röstar jag på och dela millimeter lika!Fick mitt HM -paket igår, är helnöjd! Ljuva blusar och linnen, underbara linnebyxor!
    Å så snyggt!
    mimmamum skrev 2008-01-16 11:19:37 följande:
    Tack snälla, 10 % är ju inte helt fel det heller! Hoppas ni andra blir nöjda med era paket!Får jag gråta en liten skvätt!?  Jag är en klantskalle, en fumlig person som inte riktigt har koll på armar och ben. Lyckas alltid välta vattenglas, snubblar, tappar saker osv. Ivrig till tusen är jag också, denna kombination skär sig!Jag skulle ställa in skötbordet i badrummet duktig och ivrig som jag är, färgen ska helst härda i en vecka men vad sjutton! Tror ni inte att jag skrapar väggen på tre ställen  försöker måla i nu, det kommer inte att synas bakom skötbordet men ändå, fick lov att ringa sambon på jobbet och gråta en skvätt, som han slitit med väggarna och så förstör jag. Han försöker trösta men jag mår så dåligt. Störtlöjligt jag vet då det säkert går att måla i men det är så typiskt mig!
    Men du, olyckor händer så lätt, jag är säkert på att det går att få det fint igen.
Svar på tråden Vita hem del 6