Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2008-01-17 19:25:49 följande:
    Har ni hört om någon som har fått tampongsjuka? Kom på att jag skulle läsa om det nu då jag har mått illa de senaste dagarna och nyligen haft magsjuka (på jul). Jag trodde ju liksom att jag hade det undan... Och vad ser jag? Jo att i princip alla symptom stämmer in på mig och hur jag mått. Yrsel, feber, ont i magen, diarre, orkeslös osv. Det enda som jag inte har är utslag på kroppen eller röda ögon/mun. Nu fick jag PANIK! Och ja, jag borde väl ringa till sjukhuset, men först måste jag pröva äta något. Bära eller brista. Något måste ner i min mage. Har tänkt att yrseln och mattheten beror på att jag inte har ätit men nu blir jag ju yr av bara tanken på något allvarligare. Och min mamma svarar inte.... Ska avvakta tills imorgon bitti om jag bara kan. Nu ska jag försäka trycka i mig all mat jag hittar för att få energi. Magen får så lov att tåla det!
    Nej, det har jag inte. Vet att det naturligtvis kan förekomma men inte i min närhet.
    Ta det lugnt, de symptomen du räknar upp behöver ju inte vara just tampongsjuka. Men om du känner dig orolig kanske du kan ringa sjukvårdsupplysningen till att börja med?
  • MiaMariah
    Svar på #17196
    malins79 skrev 2008-01-17 20:12:23 följande:
    Fin kruka!
    tack!
    Mufflon skrev 2008-01-17 20:14:27 följande:
    Åhh va fin! Verkligen nice! Alltid trevligt med lite bider
    tack tack!
    Kajsa M skrev 2008-01-17 20:19:16 följande:
    Fin kruka Miamariah!Nu blev jag osäker på den där HD lampan i alla fall. Det kanske är för stor för mina fönster. Så svårt!Kan meddela att min tysta dammsugare funkar utmärkt! Och såååå tyst den är!!!! HElt underbart! Kan helt klart leva med den blå färgen.Har hittat ett nytt habegär. OBH nordica har en fantastisk massagedyn somman sätter i en fåtölj. Den masserar så härligt. Blev sittande på Media MArkt en kvart och bara njöt. Till slut kände jag mig lite uttittad och fick lov att masa mig därifrån. MÅSTE ha en sån. Min man masserar mina stressade ömma axlar varje kväll, så han ser nog det som en god investering. Kostar 2000.
    tack!
    ett tips - mät HD-lampan och se om du kan hitta ett föremål som är lika stort. håll upp i fönstret/be din man hålla det och se hur det ser ut. låter kanske fånigt men ibland behöver man nånting för att uppskatta hur det kommer se ut.. den är ju otroligt vacker!
    låter som nåt alla skulle ha hemma, jag och maken har fått erbjudande om en stor massagestol men den får vi inte plats med, annars hade vi skaffat en bums!
  • MiaMariah
    knyttis skrev 2008-01-17 20:35:52 följande:
    Godkväll!Jag har faktiskt bakat en kaka med sonen ikväll, stödandes på kryckorna, kände att jag behövde lite mums för att pigga upp. De doftar olidligt gott här hemma av choklad!Kajsa - Vad sägs om HD-lampan som är i fattigmanssilver och ytskiktet liknar en kotte, den vet jag är mindre och skulle säkert passa utmärkt i fönstret.
    Jag syndar också här ikväll för att döva min mensvärk lite - choklad hjälper faktiskt har jag märkt! Jag skämtar inte! Så jag har knaprat lite Marabou mjölkchoklad, mitt favvisgodis..
    LinaoMatilda skrev 2008-01-17 20:40:27 följande:
    Hoppar in en snabbis. Håller på och målar toa-golvet. Va glad jag är att jag la rutorna diagonalt, tycker det blir så fiint MiaMariah: Fin kruka! Gillar också cult design.Kajsa: Härligt att du äntligen fått dammsugaren Testa MiaMariahs förslag, jag kan mäta lampan om du inte har måttet. Lampan är verkligen fin
    Tack!
    Å vad spännande, övertygad om att det blir kanonfint! *lite avis på ditt vackra golv*
    Kajsa M skrev 2008-01-17 21:43:34 följande:
    Nej hajar nu. 199 DKK kostar det. Snordyrt ju!
    Men shit vad mycket! Då är det ju bättre med Isabellas..
    Mori skrev 2008-01-17 22:09:59 följande:
    Haha! Jag har virkat Det var svårt att fotografera sin egen fot märkte jag, särksilt från sidan.... Hur som haver, det ska vara en lite fluffig kant på dom och garnbollar som prydnad men så långt har jag inte kommit ännu Grymt sköna var dom iallafall, varma och gosiga, inte alls stickiga som jag brukar tycka att ull är..Idag är jag lycklig, glad och ganska avlsappnad. Har just mailat iväg årsboksslutet efter att ha letat diffar i timmar! Underbart!
    Men ååå vad fina, gud vad du är duktig! Min virkning blev det ju aldrig nåt med..
  • MiaMariah
    Enji skrev 2008-01-18 06:35:46 följande:
    Godmorgonusch vilket trist väder det är utanför fönstret.. regnet trillar ner för fullt. Vi som har bestämt att träffa lite andra vänner på en lekplats i närheten nu på förmiddagen..suck. Vad har ni andra för planer?Måste visa de söta cashmere byxorna min flicka hade igår
    Å så söt hon är! Och härliga byxor, ser sköna ut!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-18 08:21:44 följande:
    God morgon!Mums, maränger låter gott!MiaMariha: Va gullig du är Enji: Vilken sötis!Mimmi: Vad har du för problem med msn och hotmail?
    Är det idag det är pålledags?
    juliah skrev 2008-01-18 08:56:48 följande:
    Surtfurf, du är enormt duktig, så vakra smycken. Jag är ju svag för rosa! Vackert!Såg även din tavla med bilder på stenar, jättefin.Jag skulle vilja ha in är ett skafferi, ordentligt stor frys vilket vi saknar just nu, den är löjligt liten. Vet inte riktigt hur jag ska styra upp det här. Skulle gärna riva en vägg men den är nog bärande. Önskar att ni var här så att jag kund efå lite hjälp på plats så att säga.
    Låter spännande med en ny renovering. Ni som har så vackert kök men förstår att ni vill isolera om det ff kommer in möss och det blir kallt.. Det enda jag kan säga om kök är att vi har inget skafferi och det saknar jag nåt grymt! Däremot har vi hel kyl och hel frys och det är underbart!
    lasseliten skrev 2008-01-18 09:07:40 följande:
    hej vänner! Idag blir det nog en tur till ikea. Ska köpa en matta till lilla kontret på nedervåningen.  
    Mysigt! Blev så besviken över att Barometer bordslampa inte hade kommit in på mitt Ikea ännu.. Ledsen
    Surfturf skrev 2008-01-18 09:13:25 följande:
    Ok, då är det kanske inte så bra.Nu skall jag ta en plockrunda och sen ge mig ut på en spaning på stan sväng.Idag blir det syster lycklig, turqouise,gamla stan, pure and simple och kanske ngt mer, jo årstiden också,återkommer med rapport.
    Å vad lyxigt!
  • MiaMariah
    numberone skrev 2008-01-18 14:02:22 följande:
    Hmm vet inte om jag skall skratta eller gråta men vi har pratat en del om det här med A's alla !#¤%"#¤&"#¤&="%=&¤=% musikgrejer och kommit överens om att de skall ut ur bebis blivande rum men få bo i det som äntligen börjat komma iordning som kontor, men A ska ha det som projekt i sommar att göra klart i källaren, ta det lite eftersom med tanke på att det blir en hel del utgifter när golvet måste gjutas om och det bara är betong som väggar där nere so far.... så jag får väl stå ut med hans skit så länge jag får bebis rum fint.... får blunda när jag går igenom kontoret och sen bara drömma i bebisrum!!
    Låter som en hyfsat bra kompromiss iaf, men kanske ni kan köpa en avdelare och dela av rummet i musikdel och kontorsdel? Vajer i taket med tunna Himlagardiner så blir det inte så mörkt..
    Mori skrev 2008-01-18 15:04:30 följande:
    Kajsa. Finfina vimplar, min adress är........Hinner inte läsa ikapp nu, ska springa till dagis. Villa mest slänga in en bild på nattens virkalster.
    Å så söt! Nattens?? Sover inte du Skrattande
    FruPuffen skrev 2008-01-18 15:14:48 följande:
    God eftermiddag!Kajsa: Jag skulle nog ha tagit randigt, blommigt, prickigt och helvit.Numberone: Går det inte att stänga in musikgrejorna i nåt shysst förvaringssystem?Nu har vi äntligen blivit hyffsat friska! Maken har dragit igång med övervåningen där det är vårt sovrum och snart även barnsovrum och allrum (i allrummet blir min pyssel/syhörna och tv-rum m. bäddsoffa!) I går shoppade jag en liten trumma till barnsovrummet! I morgon är det födelsedagskalas och på söndag är det FORMEX! Någon mer som ska dit då (Julia vet jag )???
    Å så söt!
    numberone skrev 2008-01-18 16:02:48 följande:
    I lördags "tog jag min examen".... välkomna in i bloggen!!
    Grattis!
    Kajsa M skrev 2008-01-18 16:25:29 följande:
    Grattis Numberone!Puh! Äntligen klar med alla vimplar!!! Nöjd!
    Vilka mönster blev det?
  • MiaMariah
    numberone skrev 2008-01-18 17:10:35 följande:
    miamariah:Ne det är bara ett liiitet rum tyvärr.... men men det får gå så länge...
    Ah, ok.. Ja, det är väl bättre än att han barrikerar bebisrummet iaf..

Kommer ni in i slanka tråden??
  • MiaMariah
    numberone skrev 2008-01-18 17:14:07 följande:
    JA det är det verklgien .... måste få lite ro där inne utan att känna lukten av Iron Maiden och alla andra hårda grabbar
    Skrattande
Svar på tråden Vita hem del 6