• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Sylt

julia --> vilken affärskvinna! Har du erövrat både tradera o blocket idag!! Grattis!

• Mori

Kajsa: Jag tror det

13 år..: Ah, på så vis, glöminte att fota sen

Jezzica. Tjejrum har jag i galleriet, kanske lite fel färg, men väldigt enkelt inrett.

Juliah: Härligt

Nu måste jag sova!

• jezzzica
    Mori skrev 2007-11-07 23:02:39 följande:
    Kajsa: Jag tror det13 år..: Ah, på så vis, glöminte att fota sen Jezzica. Tjejrum har jag i galleriet, kanske lite fel färg, men väldigt enkelt inrett. Juliah: Härligt Nu måste jag sova!
    ja du har verkligen gjort moas rum superfint!!  Gillar verkligen gardinen! Det är nog gardinen som ger mig bekymer med sonens rum. Köpte jättefint tyg på ikea men sedan så passade det inte alls. Blir nog bara enkelt vita... eller kanske en liknande rullgardin som du har
    ♥Elliot♥
  • Adamama

Tack alla för kommentarer om lilla köket och fotoväggen.

Kajsa - skojar du att han trivs i köket. Pilar direkt upp efter dagis och sedan ska det handlas och serveras och lagas mat hela kvällen. Det är gulligt, men lite trångt för mamma oc pappa att hänga där inne. Skulle kanske ha tänkt på det innan.

Juliah och MM - kan jag inte få komma in hos er? *ber snällt*

Jezzika - jag har bilder i mitt galleri på sonens lekrum och sovrum. fast enligt min kompis ser det ut som en tjej bor där. Ha ha. Killar kan visst gilla rött!

♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Adamama
    VeroniQa skrev 2007-11-07 22:56:20 följande:
    Hej på er! Oj vad jag missat mycket, har varit uppe i Mora i fyra dagar å märker att jag har typ 1000 sidor att läsa igen Jag måste bara berätta Körde upp idag å fick mitt efterlängtade KÖRKORT!!!Känns verkligen helt underbart nu när man flyttat ut på "landet" En helt ny värld som öppnat sig!Hann även med en del shopping SÅKLART Måste verkligen rekommendera en helt underbar butik för er som har vägarna förbi Mora "Slott & Koja" Nästan värt att åka till Mora bara för hennes sortiment Men visst finns det en del "dalkullor" här i tråden?  åk dit säger jag bara, hon hade hur mycket som helst!Ska uppdatera min blogg snart med alla fina inköp som det blev...Hoppas ni mår bra allihopa!
    Åh grattis!

...jag minns när jag fick körkort...drömmer mig tillbaka till ungdomen... Var så glad och euforisk i dagar att jag minns hur paff jag belv när jag plötsligt fick en finne. Jag trodde på något sätt att världen hade blivit perfekt när jag fått mitt körkort. Nu skulle allt bara vara fantastiskt och dålig hy passade inte in i den bilden.
  • Adamama

Kajsa - ser att du redan fått svar men vill också tycka till: enkla raka ben.

• Adamama

Verkar vara själv här. Går ocj lägger mig. Godnatt tjejer. (undrar om det är någon kille som hänger här i tråden... Ge dig till känna i så fall, så ska jag ändra min stereotypa godnatthälsning.)

Svar på tråden Vita hem del 6