• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillvilda
    Sunna skrev 2007-11-08 10:26:41 följande:
    Men hur gör man när man ska citera inlägg från flera sidor?Det försvinner ju när jag byter sida! Jag kommer ju inte ihåg vad jag ska kommentera annars..
    Det fundera jag över oxå.Hur gör man??
  • Ankmor
    lillvilda skrev 2007-11-08 10:40:47 följande:
    Det fundera jag över oxå.Hur gör man??
    Det går bara att citera fler inlägg från samma sida, inte olika...
    Ett sätt att "gå runt" det hela är att trycka på Ctrl+N , då får man upp en ny sida där man är inloggad, och sedan kopiera in inlägget man vill citera...

typ detta;
    Sunna skrev 2007-11-08 10:26:41 följande:
    Men hur gör man när man ska citera inlägg från flera sidor?Det försvinner ju när jag byter sida! Jag kommer ju inte ihåg vad jag ska kommentera annars..
    VeroniQa skrev 2007-11-07 23:14:59 följande:
    Tack!
    Grattis!!
    FLs mest spännande tråd: ** www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Sunna
    Ankmor skrev 2007-11-08 10:45:27 följande:
    Alltså, tryck på citera inlägg på den nya sidan och kopiera citeringen...
    Tack
    Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Sunna

Vill ni hjälpa mig med val av sovrumstapet är ni söta?

Vi ska börja fixa i sovrummet nu i helgen, och jag är på jakt efter en fin (mönstrad) tapet som ska vara på två väggar. De andra två väggarna ska vara vita.
    Vi har snedtak där sängen står, så den tapeten kommer inte synas så mycket, därför väljer vi ytterligare en vägg med tapet.

Neutral tapetet givetvis, som kan matcha det mesta. Det mesta i vårt hem består av svart, vitt och brunt.
    Mitt största bekymmer är att jag vill kunna ha ett enhetligt intryck i sovrummet. Att gardiner, tapet och kuddar osv ska passa ihop. 
    Därför är det svårt att välja tapet med mönster. Jag vill helst ha helvitt, men min sambo tvärvägrar och tycker att vi iallafall ska ha en möstrad tapet någonstans!

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Eddan

Nu funderar jag allvarligt på att skaffa en voodoodocka och se till att ni alla här inne får skrivkramp. Jag läser så ögona blöder men hinner inte i kapp - när 17 hinner ni pyssla med inredning?!
    Får göra en liten kollektiv kommentar för att hänga med:
    kul med alla fina bilder. Spännande med Gemellis lilla Vide som väl har anlänt vid det här laget  antar jag. Skickar några stödjande tankar till er som hade det lite trist, lillafruluva t ex. Sedan var det ju någon (VeroniQua) som tagit körkort! Grattis - vilken frihetskänsla va? och nu har jag tappat tråden alldeles Fundersam

Måste säga att jul- och pyssel- inspirationen är på topp men längre än så kommer jag inte. Har tagit på mig extrajobb denna vecka (och ev nästa) förutom mitt vanliga heltidsjobb. Men sedan dj.klar så måste jag sätta fart. Det är ju inte långt till första advent nu!!

• Ankmor
    Sunna skrev 2007-11-08 10:58:30 följande:
    Vill ni hjälpa mig med val av sovrumstapet är ni söta?Vi ska börja fixa i sovrummet nu i helgen, och jag är på jakt efter en fin (mönstrad) tapet som ska vara på två väggar. De andra två väggarna ska vara vita. Vi har snedtak där sängen står, så den tapeten kommer inte synas så mycket, därför väljer vi ytterligare en vägg med tapet. Neutral tapetet givetvis, som kan matcha det mesta. Det mesta i vårt hem består av svart, vitt och brunt. Mitt största bekymmer är att jag vill kunna ha ett enhetligt intryck i sovrummet. Att gardiner, tapet och kuddar osv ska passa ihop.  Därför är det svårt att välja tapet med mönster. Jag vill helst ha helvitt, men min sambo tvärvägrar och tycker att vi iallafall ska ha en möstrad tapet någonstans!
    Här finns det en massa fina tapeter.
    Mitt förslag till dig är BW628925 (rad 6 nerifrån, bild 2 från vänster) neutral men med mönster...
  • Ankmor
    Ankmor skrev 2007-11-08 11:04:47 följande:
    Här finns det en massa fina tapeter.Mitt förslag till dig är BW628925 (rad 6 nerifrån, bild 2 från vänster) neutral men med mönster...
    Idag har jag hjärnsläpp...
    Fond - Organiska sedan 6:e rad nerifrån och bild 2 från vänster...
Svar på tråden Vita hem del 6