• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillvilda

nu har jag äntligen hunnit läsa i kapp jisses det tar tid det här, ni skriver mycket! Men det är mycket intressant oxå så det är ju värt att läsa i kapp! Fy vad trist med anmälningarna MM. Jag är ju kass på FLs regler men jag tycker inte jag hittar nått som upprör mig vidare mycket här i tråden. Däremot har jag hittat massor av inspiration. Jag blev förresten en "housekeppers box" rikare idag! Nu samlar jag sakta men säkert på mig saker till huset vi ska flytta in i till våren. Jag läängtar!!!

• malins79

God morgon!

Idag vaknade barnen kl05! Lite för tidigt för mig, kl06 är bättre.

Idag blir det småbarnsmusik för mig och Jacob när Saga är på dagis, sen i eftermiddag tror jag att vi ska ta en liten tur till Rusta och kolla in deras julsaker, eller så åker vi till Åhlens.

• malins79

Någon som hört nått från Gemelli?

• Sussi N

VeroniQa: Grattis till körkortet, måste ta mig i kragen jag med, skäms....
    Kan du rekommendera Mora?

Detta är min bästa datatid på dagen, två tonårstjejer som rusar runt och gör sig iordning till skolan, då får man sitta här ifred.
    Idag skall jag på jobbintervju, snälla håll tummarna.
    Fick erbjudande om att "homestyla" igår hos mäklare, så det finns som backup jobba annars.
    Men vill så gärna ha det jag skall söka.

Jag har blivit tillagd hos några av er, men då frågas efter lösenord??

• juliah

Håller tummen för dig Surfturf!

Grattis Veroniqa till körkortet!

malins, hoppas du fyndar något riktigt roligt idag!

• mimmamum

Godmorgon!

Adamama-såfint det blev i lilla köket! Måste vara en dröm att ha en sådan liten vrå!

VeroniQa, grattis! Då har du varit i mina hemtrakter alltså! Jag jobbar i Mora!

Surturft, jag håller tummarna!

• juliah

Förlåt för att jag tjatar om mössen men den där apparaten jag pratade om, glöm det, det funkar inte! Nu har jag lyssnat på en mus som kämpar i en fälla nere i köket sedan 5.30. Vilket plågeri, jag fixar inte att gå ner och ta den heller....

• VeroniQa
    Adamama skrev 2007-11-07 23:27:26 följande:
    Åh grattis! ...jag minns när jag fick körkort...drömmer mig tillbaka till ungdomen... Var så glad och euforisk i dagar att jag minns hur paff jag belv när jag plötsligt fick en finne. Jag trodde på något sätt att världen hade blivit perfekt när jag fått mitt körkort. Nu skulle allt bara vara fantastiskt och dålig hy passade inte in i den bilden.
    Tack! Kul minne
    Surfturf skrev 2007-11-08 07:35:23 följande:
    VeroniQa: Grattis till körkortet, måste ta mig i kragen jag med, skäms....Kan du rekommendera Mora?Detta är min bästa datatid på dagen, två tonårstjejer som rusar runt och gör sig iordning till skolan, då får man sitta här ifred.Idag skall jag på jobbintervju, snälla håll tummarna.Fick erbjudande om att "homestyla" igår hos mäklare, så det finns som backup jobba annars. Men vill så gärna ha det jag skall söka.Jag har blivit tillagd hos några av er, men då frågas efter lösenord??
    Tack!
    Ja jag kan verkligen rekommendera Mora, har släkt där så jag hade nån att bo hos men annars kan nog körskolan fixa boende. Finns fyra eller fem körskolor i lilla Mora, jag körde hos "Dala trafikskola" superbra!
    Tog lång tid för mig oxå innan jag "tog tag i saken" men känns helt underbart nu när man har körkortet tre månader senare
    juliah skrev 2007-11-08 07:45:01 följande:
    Håller tummen för dig Surfturf!Grattis Veroniqa till körkortet!malins, hoppas du fyndar något riktigt roligt idag!
    Tack! Glad
    mimmamum skrev 2007-11-08 07:47:01 följande:
    Godmorgon!Adamama-såfint det blev i lilla köket! Måste vara en dröm att ha en sådan liten vrå!VeroniQa, grattis! Då har du varit i mina hemtrakter alltså! Jag jobbar i Mora!Surturft, jag håller tummarna!
    Tack!
    Jasså du jobbar i Mora, förstod att du bodde nånstans i närheten med tanke på "pållarna" Antar att du varit inne i butiken som jag skrev om? Visst har hon mycket fint? Skrattande
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-08 07:52:47 följande:
    Förlåt för att jag tjatar om mössen men den där apparaten jag pratade om, glöm det, det funkar inte! Nu har jag lyssnat på en mus som kämpar i en fälla nere i köket sedan 5.30. Vilket plågeri, jag fixar inte att gå ner och ta den heller....
    Åh fy!! Hoppas ni hittar något annat som hjälper!!
  • malins79

Juliah, vad kul att du ska få skåpet sålt för 4500kr, blir fina shoppingpengar.

Jag är sugen på att lägga ut en massa saker vi har i källaren på Blocket. Är en massa småsaker, men man kanske kan få några hundralappar.

Måste lägga ut Jacobs babyskydd med. Klädseln är tvättad och basen avtorkad, det är bara för mig att fota och lägga ut.  Ska försöka göra det idag.

Svar på tråden Vita hem del 6