Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

Vita hem del 6

åh jag lider med er alla som fått magsjuka. Krya på er allihop och hoppas ni mår lite bättre i era familjerna till julafton iaf.

• lillvilda

usch då vilken jul ni fick men jag skrattade ändå när jag läste om eländet, bra skrivet! Hoppas det blir bra med hela familjen snart.

Beatrize74 skrev 2007-12-25 14:19:07 följande:
    En genomskådad tomtebeasbarnslikheter.blogspot.com
  • lillvilda

jag går in här å muntrar upp mig ni bjuder alltid på så många fina bilder. Jag känner mig så nere efter varja gång vi kollar igenom föräldrapenningen, dagarna bara rusar och jag vill inte att sonen ska börja på förskolan än på länge. Vi tar ut så lite vi kan men ändå känns det inte som de räcker nånstanns. Får man fråga i en inredningstråd om hur ni andra har löst det? När började era i förskolan? har ni fått syskon tätt eller hur har ni gjort?

• lillvilda

vi har har tagit ut 4 dagar i veckan sen sonen föddes i april, nu tar vi ut 3 dagar i veckan. Men efter han fyller ett måste man ta ut 5 dagar för att inte mista sin sgi eller hur

Feffie skrev 2007-12-26 23:45:11 följande:
    Lillvilda, är i samma sits jag med... När dottern föddes i Juli tog vi ut 20 dar i månaden nu har vi gått ned till hälften. Så vi kan vara hemma länge:) Hur gör ni?
  • lillvilda

åh jag borde hänga på den där vikttråden :-/ jag har iaf 4 kilo jag skulle vilja bli av med för att hamna där jag va innan jag var gravid. Men stora last är nåt så trashigt som coca cola låter så fånigt men jag älskar verkligen min cola. När jag var gravid drog jag ner på det rejält för bebisen skulle men nu dricker jag lite mer igen. Godis äter jag nästa aldrig...men däremot goda ostar mums.

• lillvilda

ja det stämmer man kan arbeta en dag. jag ska försöka se om mitt jobb har nått på onsdagar för då är sambon ledig så då kan jag jobba. Usch usch jag vill inte ens tänka på det. jag älskar att vara hemma med sonen.

Feffie skrev 2007-12-27 14:36:48 följande:
    Ja man måste ju ta ut fem dagar, men man kan väl arbeta en dag tex och då inte behöva ta ut fem dagar, eller är jag ute och cyklar?
  • lillvilda

ja så får vi nog göra. tack för rådet!

Mettan69 skrev 2007-12-27 15:24:24 följande:
    Du kan ju ta ut 3 dgr i veckan som du gör nu och ta ut två dagar med lägsta nivådagar. Det spelar ingen roll vilka av dessa dagarna du tar ut bara du tar ut hela dagar. Många missar det och tror att de måste ta ut 5 SGI-dagar / vecka men så är inte fallet. Då slår man ju två flugor i en smäll för man har ju inte råd att bara vara hemma med lägstanivå-dagar men blandar du så får man ju ut de dagarna också.
  • lillvilda

jag scrappar..tyvärr har jag inga bilder på dom inlagda på datorn. Jag scrappar för hand så att säga Det är väldigt roligt.

Aminamiyo skrev 2007-12-31 12:06:14 följande:
    Är det nån av er "vitisar" som scrapbookar?skulle vilja se era scrappningar isf,, tänkte själv börja nämligen och vill ha lite inspiration i det vita.
  • lillvilda

skulle jag gärna göra..fast *pinsamt* jag har lyckas slarva bort kabeln som ska vara mellan datorn och kameran. Vi har flyttpackat lite eftersom vi ska flytta i mars och nu i januari ska vi ha visning på lägenheten så vi har rensat lite. Ska försöka leta fram den...men det blir nog inte nu för snart måste jag lägga sonen för en förmiddagslur.

Jag är långt ifrån nått proffs men roligt är det iaf och man lär sig ju med tiden.

Svar på tråden Vita hem del 6