Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Peak skrev 2008-01-31 07:36:01 följande:
    Godmorgon - varför vaknar man så tidigt jämt? Sonen sover ju!!Nu kommer vi ha fullt upp hela helgen. Håller på och packar för brinnande livet samtidigt som det sista fixas i huset. Idag ska Lowe få sin fondvägg (hoppas jag) målaren skar ju alla våder fel - varför skär de upp alla på en gång!? Så det beställdes nya rullar i måndags,de hade inte kommit igår så jag hoppas de har det idag! Det ska bli tapet ovenför köksbänken också med glasskiva på.Bänkskivor ska sättas dit idag, plattsättaren ska sätta plattor på steget R har byggt till badkaret. Elektrikern ska fixa lite och imorgon kommer rörmokaren och sätter in köksblandaren, fixar badkaret och diskmaskinen. KLART - tror jag Och jag ska försöka packa upp köksgrejor och lägga ner i kökslådorna (inga överskåp) och handla lite på IKEA Är det någon som har Hensvik klädskåp? Är det "tjejigt"? Såg en annons på blocket med sådana möbler och det stod "flickmöbler" - kan inte Lowe ha ett sådant klädskåp nu
    Vad mysigt, härligt med flytten!
    Peak skrev 2008-01-31 08:46:49 följande:
    Gör du?? I smedstorp, vid jetmacken. hehe kolla in utsikten på den här bilden bp3.blogger.com/_p9tzjkrTrEg/R6FzxufeEeI/AAAA...Vad kul Då tycker du också att vi kan ha träffen hos mig så jag kan få det så där fint som i alla bloggar hemma hos oss!!
    *fniss* kunde inte låta bli att kolla in det ni äter - mums! Skrattande
    Lynn84 skrev 2008-01-31 10:24:06 följande:
    Hej tjejer!Igår blev huset vårat på riktigt! Har redan börjat måla hallen och faktiskt fått iordning på en del.(Vi har ju som jag nämt tidigare kunnat vara í huset rätt mkt och göra iordning innan vi skrev papperna)Hinner inte vara inne så mkt i helgen men hoppas alla har det bra och att ni ska hitta på något kul dem närmsta dagarna. (helg och helg, jag har helg redan nu....ledig fram till på måndag)Ska se om jag hinner lägga in några bilder om någon dag eller så!kram på er!
    Grattis!!
  • MiaMariah
    numberone skrev 2008-01-31 15:23:01 följande:
    Hello!! Kikar in en snabbis och vill bara säga:  vad ni är gör så förvara era torrprodukter i köket i plats eller glasburkar!!! Vi har fått en massinvasion av småkryp som kommit med nån förpackning och nu har dessa snyltare bott in sig i det mesta av våra grejer i skafferiet.... Så nu måste anticimex komma hit och sanera hela köket nästa vecka Som tur är har vi avtal med dem genom vår försäkring så vi slipper betala det hela men huset blir än mer upponer i över en vecka, eller om det var 5-6 veckor hon sa (?) hmm det var det nog... FY FAN jag står inte ut!!! Tänker inte laga mat i det köket förrän de varit här och sett till att det är rent... så det blir till att våldgästa andra under en liten tid
    Usch vad äckligt, det har vi också råkat ut för och sedan dess så har vi alltid varorna i burkar.
  • MiaMariah
    juliah skrev 2008-01-31 18:44:31 följande:
    Tack mufflon Här kommer en riktigt hemsk bild på byrån jag släpade hem,den väger bly. Gratis är alltid trevligt. Den ska nog få bli ljusrosa. Eller ljusturkos...skulle vara så roligt att få inreda ett rum till Elle men det dröjer nog länge tills vi gör en utbyggnad.
    Så söt! Säg inte att du släpade hem den själv??
  • MiaMariah
    Enji skrev 2008-01-31 19:08:25 följande:
    Så fint ägg, Mia!
    tack!
    mimmi006 skrev 2008-01-31 19:15:12 följande:
    Juliah- vilken mysig byrå, den kommer att bli superfin! MiaM- fint ägg! Hur stort är det?Åååå vad jag längtar efter nyheter i de svenska nätbutikerna... har ni sett nåt nytt?
    tack! det är inte så stort, 9x5,5 cm.
    nej, dåligt med nyheter ännu tycker jag..
  • MiaMariah

*grinig* maken har gått på bio med en kompis och jag arma kvinna fick ge mig ut i stormen och kånka in grillen som vält omkull och låg och skrapade/gnisslade fram och tillbaks. naturligtvis har lampan gått på uteplatsen också så jag fick leta delar i mörkret.. Skrikandes

Svar på tråden Vita hem del 6