Jag hade nog fyndat en stol på Blocket, en gammal vacker pinnstol..
tre nu skrev 2008-02-01 11:25:06 följande:
HejBrukar följa er tråd och ni har det alla jätte fint hemma. En fråga bara. Vilka märken på alla dessa inredningsdetaljer gillar ni bäst? Jag mennar vilka har gjort dessa möbler, inredningsdelajer mm??
Oj vad svårt! Men jag säger som föregående ungefär - gillar Möbelgrossens vita möbler, en del från Ikea, en del är ärvt och ommålat, en del är fyndat på loppis eller Blocket. Generellt sett så gillar jag House Doctor, Maileg, Nyblom & Kollén, Sia, Lexington, Walther & Co, Lisbeth Dahl, Himla, Västergården, Ib Laursen, Kate W, Chic Antique, Miljögården, Madam Stoltz, Krasilikoff, Tipple House och Jeanne d'Arc. Men också där gärna nåt gammalt, ärvt eller fyndat!
Brooks skrev 2008-02-01 12:20:31 följande:
Hej tjejer! Brukar hänga här (och på era bloggar) och läsa om och kika på era vackra hem och tackar för all inspiration som jag får där.Har ingen egen blogg och har inga bilder upplagda här på FL heller. Men vårt hus går i gammal stil med mycket vitt och gärna loppisfynd och jag tycker det är kul att inreda och leta efter de små detaljerna. Nu har jag dock en liten fråga, egentligen så vet jag kanske svaret på den utan att fråga men jag frågar ändå. Jag har som så många av er en Ektorp hemma. Vår har inte den vita klädseln som passar så bra i tvättmaskinen, utan Redeby (den ljusbeiga med vita blommor på)
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80047602.Den har nu börjar se solkig ut och jag vill tvätta den. Det är kemtvätt på hela klädseln MEN kan man på något sätt tvätta den hemma? Vet inte om det är värt pengarna att lämna in den för kemtvätt - någon som har en uppfattning om vad det skulle kosta för en tresitssoffa annars?Hoppas ni alla får en trevlig helg - själv hoppas jag få ett besök till lokala loppisen och på några fynd.
Törs inte svara på det, har inte en aning tyvärr.
MildaMaränger skrev 2008-02-01 13:34:57 följande:
Å vad besviken jag är... tydligen så har budfirman vart här med vagnen igår men vi var inte hemma. Fick en avi idag utställd på sambons namn och han ska iväg direkt efter jobbet och hinner inte hämta vagnen. Och jag kan ju inte hämta den.. ingen bil att lasta den i och så måste ju sambon hämta den och visa leg. Jag blir så besviken!
Vad synd! Han kan inte ta en avstickare innan han ska iväg efter jobbet och hämta vagnen?