• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:22:30 följande:
    usch, just nu mår jag inget vidare -har en stor knut i magen. Måste bara få skriva av mig (hoppas att det är OK)Vi var på julbord med jobbet igår (jättetrevligt) och sedan hade vi lite trevligt i baren på Hotell Anglais -så långt allt väl. Ca kvart över ett insåg jag mina begränsningar och det var dags att åka hem -det fick bli taxi. En manlig kollega går också ut och därutanför frågar han om han kan åka med mig hem (jag uppfattar det som ett skämt) och svarar att vi ses imorgon.MEN han har inte dykt upp. Till saken hör att han bor i Uppsala och skulle sova hos en vän här i Stockholm, men INGEN har sett honom och nu görs en polisanmälan. Det känns jättejobbigt, för någonstans känns det ju som att något riktigt hemskt har hänt
    Oj! Har vännen inte heller sett honom?? Hoppas han bara försovit sig eller något liknande!
    Läskigt när sånt händer!
  • Det ljuva livet
    usch, just nu mår jag inget vidare -har en stor knut i magen. Måste bara få skriva av mig (hoppas att det är OK)Vi var på julbord med jobbet igår (jättetrevligt) och sedan hade vi lite trevligt i baren på Hotell Anglais -så långt allt väl. Ca kvart över ett insåg jag mina begränsningar och det var dags att åka hem -det fick bli taxi. En manlig kollega går också ut och därutanför frågar han om han kan åka med mig hem (jag uppfattar det som ett skämt) och svarar att vi ses imorgon.MEN han har inte dykt upp. Till saken hör att han bor i Uppsala och skulle sova hos en vän här i Stockholm, men INGEN har sett honom och nu görs en polisanmälan. Det känns jättejobbigt, för någonstans känns det ju som att något riktigt hemskt har hänt
    Oj, fy vad otäckt! Hoppas att han dyker upp. Kram!
  • Det ljuva livet

Nu bär det av till jobbet. Näst sista arbetsdagen innan mitt jullov .

Har föresten gett efter för frestelsn och börjat blogga igen.
    Så, nytt i bloggen .

• Camilla R

Nä, ingen har sett honom, ingen har hört något.
    Försovit sig tror vi inte längre på då klockan nu är så mycket och han gick från krogen vid 1-tiden och han var i stort sett nykter.
    Föräldrarna skall nu ringa runt till sjukhusen och jag bara skakar och vibrerar. Vet inte om jag upplever det "extra hemskt" eftersom ju jag var den som såg honom senast..

• lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:32:02 följande:
    Nä, ingen har sett honom, ingen har hört något. Försovit sig tror vi inte längre på då klockan nu är så mycket och han gick från krogen vid 1-tiden och han var i stort sett nykter. Föräldrarna skall nu ringa runt till sjukhusen och jag bara skakar och vibrerar. Vet inte om jag upplever det "extra hemskt" eftersom ju jag var den som såg honom senast..
    Usch, stackars er allihop! Klart man tror det värsta nu när det händer så mycket hemskt ute! Hoppas verkligen att det finns en vettig förklaring!
  • Bandykillar
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:32:02 följande:
    Nä, ingen har sett honom, ingen har hört något. Försovit sig tror vi inte längre på då klockan nu är så mycket och han gick från krogen vid 1-tiden och han var i stort sett nykter. Föräldrarna skall nu ringa runt till sjukhusen och jag bara skakar och vibrerar. Vet inte om jag upplever det "extra hemskt" eftersom ju jag var den som såg honom senast..

Hoppas att allt löser sig och att ni på jobbet kan stötta varandra. Förstår om du upplever det jobbigt. Kan du inte ta paus från jobbet så ni kan prata med varandra.

Kram jennie

• Daggdroppen
     Usch så hemskt!

Nu ska jag snart åka iväg till tandläkaren med sonen. Hoppas de kan hjälpa oss. Sonen har fortfarande feber och sover. Borde gå och väcka honom så vi hinner...
  • Lisa1981

Hej alla
    Ni skriver för mycket för att hinn läsa ikapp.
    JAg har illa fall snappat upp att det händer mycket tråkiga saker.

Hppas de hittar arbetskamraten til dig, man får försöka tänka på att nästan alla "försvinnanden" är frivilliga.

Lillfruluva, hoppas det går bra för din kusin och att bebisen stannar magen ett tag till. Jag har faktisk varit med om att det har gått att hejda 10 veckor efter det att det satte igång. (i jobbet) Så hoppet är inte ute.

Sen va det fina klänningar och zinkhus man skulle ha en liten tjej det ser jag.

Nu ska jag läsa lite till och njuta av mitt kaffe

• Lisa1981

Förresten, är det någon som vet en bra dikt eller fras som man kan ha i sin sons rum. På en kudde???

Svar på tråden Vita hem del 6