• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • palmblad

Du har skrivit att i många fall tas ingen hud bort. Innan dess har du skrivit åtskilliga ggr, att förhuden tas bort. Hur ska du ha det? Är inte det en fråga?

• Bobbenn
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 17:47:24 följande:
    omskärelsen ska göras före 18års ålder
    Då finns det ingen anledning att göra det på spädbarn och jag som muslim bryter inte mot  koranen eller sunnah. Det finns ingen anledning att anklaga mig för det bara för att jag inte följer din åsikt
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • Lequisha
    Thor skrev 2007-11-14 15:41:59 följande:
    Jag har läst denna tråden, det mesta av den i alla fal. Och jag tycker att era ?argument? är ren och skär skitsnack för att försvara traditioner som inte hör hemma i vår tid/världsdel.Vi snackar inte om mellanöstern för 1000 år sen utan vi snackar om Sverige 2007.
    Vad trött jag blir.

Om du har läst hela tråden så borde du även ha sett att "nej" sidan i så fall är de som stått för skitsnacket. Så mycket dynga att man häpnar.
    Påhittade siffror, hemmasnickrad "fakta" och partiska artiklar.
    Att framföra påhittade siffror eller att bara vara obstinat gör inte inläggen varken trovärdiga eller övertygande.

Palmblad, du som tjatar om ingen svarar på dina frågor. Du är inte så bra på att svara själv heller. Jag väntar fortfarande....
  • Ayishaaa
    Bobbenn skrev 2007-11-14 17:58:14 följande:
    Då finns det ingen anledning att göra det på spädbarn och jag som muslim bryter inte mot  koranen eller sunnah. Det finns ingen anledning att anklaga mig för det bara för att jag inte följer din åsikt
    Jag anklagar dig inte för nåt? Det är upp till dig som individ att bestämma om du vill följa Koranen och sunnah.
  • Lequisha
    Lequisha skrev 2007-11-14 17:59:49 följande:
    Vad trött jag blir.Om du har läst hela tråden så borde du även ha sett att "nej" sidan i så fall är de som stått för skitsnacket. Så mycket dynga att man häpnar.Påhittade siffror, hemmasnickrad "fakta" och partiska artiklar.Att framföra påhittade siffror eller att bara vara obstinat gör inte inläggen varken trovärdiga eller övertygande. Palmblad, du som tjatar om ingen svarar på dina frågor. Du är inte så bra på att svara själv heller. Jag väntar fortfarande....
    Korrigerar mig själv. Naturligtvis finns det undantag i dyngan, tex Öyvind som presenterade en mycket saklig och bra artikel
  • Bobbenn
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 18:00:37 följande:
    Jag anklagar dig inte för nåt? Det är upp till dig som individ att bestämma om du vill följa Koranen och sunnah.
    Och det gör jag, varför tjata då??
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • palmblad

Ingen idé att diskutera, när det blir tyst, så fort inte argumenten håller för era egna åsikter.

• Lequisha
    palmblad skrev 2007-11-14 18:07:36 följande:
    Ingen idé att diskutera, när det blir tyst, så fort inte argumenten håller för era egna åsikter.
    Vi är ju fortfarande här, eller hur. Inte tyst här inte.
    Du skrev att du skulle åberopa barnkonventionen och jag undrade i vilket syfte?

För att göra omskärelse olagligt i Sverige, eller arbeta för att informera och upplysa människor om de risker du anser att omskärelse innebär?
  • palmblad

Jag tänker inte svara och då gled jag ur tråden lite. Det har inte Aysiha gjort.

• Lequisha
    palmblad skrev 2007-11-14 18:19:30 följande:
    Jag tänker inte svara och då gled jag ur tråden lite. Det har inte Aysiha gjort.
    Jag förstår inte. Tänker du inte svara mig, eller är det Ayishaa du inte svarar?
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning