• naninai

Jag tål inte snålhet!

Jag är så trött och less på alla de människor som ständigt försöker sko sig på andra, är generösa mot sig själva men inte mot sina medmänniskor, folk som snålar sig genom livet!

Jag vill inte lägga energi på att bli upprörd över andras snålhet, men ibland blir man ju förbluffad och förfärad över alla snåla människor!

Ingen som känner likadant?

• Svar på tråden Jag tål inte snålhet!
  • naninai

Funkyiore: Denna snålhet kan såklart gälla annat än pengar. Exempelvis om man alltid hjälper till med flytt, montera möbler, tvätta bilar och resa flaggstänger men att de man hjälpt aldrig kan hjälpa tillbaka. Det är också en typ av snålhet, men den är i min mening inte lika utbredd som den ekonomiska.

Hoppas att några snåljåpar läser denna tråd och får sig en tankeställare, de kronor ni sparar förlorar ni i längden tiodubbelt.

• Funkyiore

naninai: Okej, då förstår jag bättre. Sk snyltare kan världen klara sig utan, det håller jag med om. Hoppas att du fortsätter vara generös med dig själv ändå och sovrar bort de som utnyttjar din generositet negativt.

• Saskia

Nej, jag tycker det är snålt att ge för att man vill ha tillbaka.

• naninai

Saskia: Det handlar inte om att man vill ha något tillbaka. Även om det inte har med mig och göra, när jag ser andra människor snåla mot ytterligare någon annan, känner jag mig irriterad.

• buffybus

är också trött på snåla jävla människor som glider runder på bananskal o lever på andra... örk....

BF 11 feb =)
  • Tant Green
    naninai skrev 2007-11-10 13:16:59 följande:
    För att ens generositet sitter i ryggmärgen, precis som snålhet verkar göra på andra.
    Jag skulle inte kalla det generositet om man förväntar sig att få lika mycket tillbaka som man ger.
  • Corp

Den väsra snålheten av dom alla är erkänsla !!!

• naninai

Är man inte snål själv förstår man precis vad det här handlar om...

• Corp

Ska jag vara tråkig och säga att alla är ändå snåla på sitt sätt. Pengar är bara ett mendel för snålhet.

Svar på tråden Jag tål inte snålhet!