Jag avskyr också snålhet och människor som åker snålskjuts.
Jag bor utomlands och är så TRÖTT på när folk (ej familjemedlemmar) kommer hit på gratissemester. Har flera exempel på folk som kommit hit och ätit tre gånger om dagen, utan att följa med till mataffären under deras vistelse och bidra med att köpa mat; folk som blir skjutsade land och rike runt på diverse sightseeing av oss, utan att erbjuda sig att betala ens en slant i bensinpengar, etc.
Ett par som kom hit satt och drack öl och vin varje kväll som VI köpt utan att ha med sig själva eller köpa eget. De köpte ingen mat alls när de var här och de bidrog inte till bensinpengar. Kan ju nämna att vi har en affär väldigt nära så det är väldigt lätt att gå dit och köpa en limpa bröd eller en flaska vin t ex. Jag menar inte att man som gäst måste betala ALLT för sig själv, men man måste ju förstå att det är jävligt tråkigt med gäster som stannar flera dagar och som BARA kostar massa pengar. Det är så uppenbart att vissa bara ser det som en billig semester och det tycker jag är FULT.
Å andra sidan är det jättetrevligt med människor som kommer på besök, människor som kanske betalar för middag någon gång man är ute, erbjuder sig att betala (åtminstone en del av) bensinpengar om man ska köra långt, folk som någon gång under vistelsen köper hem smör och bröd, etc. Såna gäster är välkomna tillbaka; snyltare INTE.