• Free Spirit

Hva er ditt syn på homofili ?

Er det i dine øyne noe helt normalt å være homofil?

Og har du alltid tenkt slik? Om du ik alltid har tenkt så, hva fekk deg til å endre syn?

• Svar på tråden Hva er ditt syn på homofili ?
  • spiritsinlove

Vadå "normalt"? Vad är "normalt"..? Man är vad man är.

Vad som däremot INTE är normalt, är att jämföra homosexualitet med pedofili......
    - alla stavfel är medvetna -
  • LillaSnigel

*hahaha* ..

Det är helt sinnes sjukt.. Nee man borde nog bota alla homosexuella, hjälper inte det så sätt dom på en öde Ö..

Ne inte okej.. Sprider sjukdommar och förvrängaer barns huveden med en massa konstiga idér..

• Behemot

Jag ser det mest som
    "inte min sak om en vuxen människa med fri vilja väljer att ha sex med en annan vuxen människa med fri vilja"

Normalt eller onormalt känns ganska ointressant.

• Rataxes

Vad ska klassas som "normalt" sexuellt beteende? missionären under täcket med lampan släckt?

Normalt sex är vad vuxna människor frivilligt och med ömsesidig respekt ägnar sig åt, oavsett om det är homo/bisex, S/M eller vad det nu kan vara.

Onormalt är när vuxna människor ägnar sig åt att försöka tolka flertusenåriga sagoböcker och försöka föra över den tidens värderingar till ett modernt samhälle.

• Free Spirit

Hold dere til spørsmålet TAKK!!

Og har du alltid tenkt slik? Om du ik alltid har tenkt så, hva fekk deg til å endre syn?

• Free Spirit
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 00:36:31 följande:
    Vadå "normalt"? Vad är "normalt"..? Man är vad man är.Vad som däremot INTE är normalt, är att jämföra homosexualitet med pedofili......
    Man er hva man er? Det er da ik svar på spørsmålet..
  • spiritsinlove
    Free Spirit skrev 2007-11-13 21:11:53 följande:
    Man er hva man er? Det er da ik svar på spørsmålet..
    Free Spirit....."normal" är inget ord jag öht vill befatta mig med. (Det borde du kanske ha förstått vid det här laget..) Jag anser att var människa har rätt till sin egen sexualitet sålänge det icke skadar någon. Det gör (självklart!) INTE homosexualitet - till skillnad från pedofili! Hur du inte ser den skillnaden är däremot fullkomligt befängt. Men men..
    Det normala/icke normala i att vara homo/hetero/bi/whatever är inte upp till dig att avgöra. VAD ger DIG rätten att stämpla folk i pannan....?!! "Normal"... "Inte normal"......Vad bygger det för samhälle..? Vad visar det våra barn? 
    Skulle aldrig i mitt liv benämna en homosexuell person som onormal (pga dennes sexualitet), likväl som jag ej gör dito med heteros! Jag ser det som helt sjukt självklart att alla ska leva det liv de trivs med (naturligtvis sålänge ingen skadas). Men att mixa in pedofili i dina fatala försök att påvisa homosexualitet som något fel eller onormalt både skrämmer och äcklar mig!
    - alla stavfel är medvetna -
  • Free Spirit
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 21:29:48 följande:
    Vet du eg er ik interesser oå fortsette den samtalen med deg..da du ik har forstått det gran av hva eg har sagt tidligere..Og du gjentar ting du så totalt har misforstå eller mest heller ik VIL forstå, for du har funnet noe å henge deg opp i.
  • Free Spirit
    margaritha skrev 2007-11-13 16:20:21 följande:
    Jag ser det mest som "inte min sak om en vuxen människa med fri vilja väljer att ha sex med en annan vuxen människa med fri vilja"Normalt eller onormalt känns ganska ointressant.
    Så for din del handler det kun om sex?

Normalt eller onormalt känns ganska ointressant. Ja slik kan en se forskjellig på det det hele.
  • SkåneP

Ja. Definitivt mer "normalt" än att ha en påhittad och synlig låtsaskompis.

Svar på tråden Hva er ditt syn på homofili ?