• Free Spirit

Hva er ditt syn på homofili ?

Er det i dine øyne noe helt normalt å være homofil?

Og har du alltid tenkt slik? Om du ik alltid har tenkt så, hva fekk deg til å endre syn?

• Svar på tråden Hva er ditt syn på homofili ?
  • GnomeFoot

Free Spirit skrev 2007-11-13 21:50:31 följande:

Hva tror du selv om det?
    utan att gå in på vad som är "normalt" vilket är en helt annan tråd i forumet. så är det lika normalt att vara hetro som det är att vara homo.
  • Free Spirit
    Rataxes skrev 2007-11-13 21:51:03 följande:
    "Og har du alltid tenkt slik? Om du ik alltid har tenkt så, hva fekk deg til å endre syn?"Ja, faktiskt. Tro det eller ej.Jag har haft förmånen att uppfostras med värderingarna att homosexualitet inte är något skamligt och syndfullt, dessutom har jag några vänner som är HS/BS, det har inte smittat, jag är fortfarande straight men hänger gärna med på deras fester.
    Oki..ærlighet er jo noe som verdsettes!!!
  • Free Spirit
    SkåneP skrev 2007-11-13 21:51:22 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-13 21:49:10 följande:Gud
    Så det er unormalt å tro på Gud..jaja..det vil vise seg en dag!! 
  • GnomeFoot

Tycker personligen att diskutera om homosexualitet / hetrosexualitet är normalt eller inte är ganska dumt. Lika dumt som att diskutera om det är normalt att ha skostorlek 43 är mer normalt eller rätt än att ha skostorlek 38.

• Free Spirit
    GnomeFoot skrev 2007-11-13 21:49:22 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-13 21:47:36 följande:Okej skriver såhär istället då. Är det normalt att vara hetrosexuell? Är det bättre att vara hetro?
    Klart det er bedre å være hva en er ment til å være vil eg tro..

En kvinne vil da på en naturlig måte få barn og barnet har i utganspunkte foreldre av begge kjønn som elsker hverandre. Hva er mer naturligt en det?
  • elfling

Du tröttnar aldrig du, Free Spirit...
    Tycker du inte att du har fått nog av svar på dina provokativa åsikter?
    Eller letar du efter folk som tycker likadant?

Tja, du vet iallafall vad jag tycker. Dvs... jag tycker ingenting. Ska man tycka någonting om homosexualitet?
    Jag tycker likadant om homosexualitet som jag tycker om heterosexualitet.
    Varför diskutera någonting som inte är något problem för samhället eller ens för enskilda grupper. De homosexuella lider inte av sin homosexualitet, du lider inte av homosexualiteten (eftersom du inte behöver ha något med den att göra).

Däremot finns det massor av människor som lider av homofobin och kristendomen...

• Free Spirit
    GnomeFoot skrev 2007-11-13 21:55:05 följande:
    Tycker personligen att diskutera om homosexualitet / hetrosexualitet är normalt eller inte är ganska dumt. Lika dumt som att diskutera om det är normalt att ha skostorlek 43 är mer normalt eller rätt än att ha skostorlek 38.
    Men da glemmer du min to neste spørsmål som følgt med..som du, og uten om en person her inne har fullstendigt oversett.
  • ninanell

FreeSpirit

Hur valde du ditt namn här på Familjeliv?
    Fri är nog det sista jag upplever i ditt resonemang.

Du verkar låst kring principer och grundtankar i människans existens och pratar om Gud som om vi alla en dag får se, vad sanningen är och inte... *ler lite matt*

En fri själ, vet att ödmjukhet och att öppna upp, går före att döma och rama in.
    En fri själ andas luft, inte konstlat syre.

Och dina frågor då.

Om vi först ska lägga ordet normalt över något, så måste du ju mena att onormalt i samma stund innebär något negativt?
    Har du färdiga principer kring alla dessa förekomster av "normala uttryck" i samhället och är dess motsats per automatik onormal och därav negativ?

Du värderar på förhand de svar vi andra kan ge.

Jag vet inte om jag vill kalla homosexualitet normalt. Jag vet inte vad jag vill kalla normalt. Däremot kan jag uttala vem JAG är och att jag inte tror mig ha rätten eller ta mig mandat på att döma ut själars helhet.

Och nej...
    Jag har inte alltid resonerat så.
    Vägen till insikt är lång.
    Ibland går den via en kristen gudssyn och stark tro.
    Så välkommen fram, när du hittat ut.

Bli vegetarian - och upptäck allt det fina med det.
  • The Mommy

Har aldrig tänkt på homosexualitet som något konstigt eller onormalt.
    Det har alltid funnits där i både djur och människoriket och det kommer alltid att finnas.
    Det är bara naturligt, inget som skapas, inget som görs man föds homosexuell.

Och om gud nu finns..
    Hade gud inte velat ha homosexuella så hade det ju inte existerat.

Det är vad jag tänker om ämnet och alltid tänkt.

• Visalicious

ninanell: fint!

Free spirit: Det är en icke-fråga för mig. Jag skiter i om någon är homo eller hetero eller bi. Jag tycker inte att det är särskilt relevant att tycka något om vilket kön folk blir kära i. Jag tycker något om folks relationer när de är destruktiva tex, men även det är ju helt utanför könet på de ingående parterna.

Detta är något jag alltid tyckt. Men när jag var tonåring hade jag dock en lite jobbig period med mig själv. Det kändes nämligen som att alla andra var homo eller bisexuella och så kom jag och var tråkhetro. Men jag kunde ju hjälpa det lika lite som någon annan så det var ju bara att släppa

Svar på tråden Hva er ditt syn på homofili ?