• Free Spirit

Hva er ditt syn på homofili ?

Er det i dine øyne noe helt normalt å være homofil?

Og har du alltid tenkt slik? Om du ik alltid har tenkt så, hva fekk deg til å endre syn?

• Svar på tråden Hva er ditt syn på homofili ?
  • Atamon

Free Spirit skrev 2007-12-09 13:43:55 följande:

Forlått..vet jo inte hvor gammel du er!!!! :)Det er en stund siden det var fengselstraff for det her i norden.Men det er ik så lenge siden det ble sett på som unormalt, men nu er det blitt mer akseptert etter vi fekk den ekteskapsloven som tillater homofile å gifte seg. Det er jo så at lov skaper holdninger..Dødsstraff ser eg på som galt uansett hva som er begått av feil!!Vi er ik Gud og har dermed ingen rett til å ta noen liv!!!
    Jag är 36, så fängelsestraffet för homosexualitet hade ju varit avskaffat ett bra tag när jag föddes (avskaffades 1944) 1979 tog socialstyrelsen bort begreppet psykisk sjukdom när det gäller homosexualitet. Då var jag fortfarande så liten att jag inte tänkte så mycket på det hela. Jag visste vad psykisk sjukdom och ohälsa var, men jag tänkte/tänker inte på det som något avskyvärt och fel (bara då en sjuk människas handlingar övergår till dåd som skadar andra människor - då är det fel)

Bra i alla fall att vi delar tankarna om dödsstraff
  • Free Spirit
    Atamon skrev 2007-12-09 14:19:39 följande:
    Free Spirit skrev 2007-12-09 13:43:55 följande:
    Jag är 36, så fängelsestraffet för homosexualitet hade ju varit avskaffat ett bra tag när jag föddes (avskaffades 1944) 1979 tog socialstyrelsen bort begreppet psykisk sjukdom när det gäller homosexualitet. Då var jag fortfarande så liten att jag inte tänkte så mycket på det hela. Jag visste vad psykisk sjukdom och ohälsa var, men jag tänkte/tänker inte på det som något avskyvärt och fel (bara då en sjuk människas handlingar övergår till dåd som skadar andra människor - då är det fel)Bra i alla fall att vi delar tankarna om dödsstraff
    Psykisk sykdom er ik eg heller sikker på om at det er. For meg hørest det litt feil ut. En dragning mot annet en hetro ser eg ik på som en sykdom selv om det gjelder pedofili..Men det er tildels en stor forskjell på det og homofili.

Pedofili er sykt..men ik en psykisk sykdom etter mitt syn.

Ja kul at vi kan være enig på et felt :)
  • Free Spirit
    SystraMi skrev 2007-12-09 14:04:11 följande:
    Jag har ingen speciell syn på någon sexuell läggning, känner flera som är homo-, bi- och heterosexuella, vilket kön personen de attraheras av har, har föga med hurdana de är som personer att göra.
    Hva betyder föga?
  • josefsmamma
    Free Spirit skrev 2007-12-09 14:28:15 följande:
    Psykisk sykdom er ik eg heller sikker på om at det er. For meg hørest det litt feil ut. En dragning mot annet en hetro ser eg ik på som en sykdom selv om det gjelder pedofili..Men det er tildels en stor forskjell på det og homofili.Pedofili er sykt..men ik en psykisk sykdom etter mitt syn.Ja kul at vi kan være enig på et felt :)
    pedofili och homosexualitet är inte samma sak!
    Josef 050703 ... Elise och Fiona 070408
  • Free Spirit
    josefsmamma skrev 2007-12-09 14:30:07 följande:
    pedofili och homosexualitet är inte samma sak!
    Sukk!!! Har eg ik sagt heller..kan du ik lese hva eg skriver..
  • Shadilly

Free Spirit skrev 2007-12-09 14:30:58 följande:

Sukk!!! Har eg ik sagt heller..kan du ik lese hva eg skriver..
    Om du slutar jämföra pedofili med homosexualitet och tog några relevanta exempel då istället, så kanske du slipper bli missuppfattad i så fall?
  • SystraMi

Free Spirit skrev 2007-12-09 14:30:02 följande:

Hva betyder föga?
    mycket lite eller inget.
  • Free Spirit
    Shadilly skrev 2007-12-09 14:33:58 följande:
    Free Spirit skrev 2007-12-09 14:30:58 följande:
    Om du slutar jämföra pedofili med homosexualitet och tog några relevanta exempel då istället, så kanske du slipper bli missuppfattad i så fall?
    Men om du leser hva eg skriver så står det at eg det er tildels en stor forskjell på homofili og pedofili..Om du ik vil se hva eg skriver så er det opp til deg.

Og det var mitt siste ord til deg!! På denne tråden!!
  • Free Spirit
    SystraMi skrev 2007-12-09 14:35:03 följande:
    Free Spirit skrev 2007-12-09 14:30:02 följande:
    mycket lite eller inget.
    Oki..takk!!
    Hvem dei attraheres av har litt å si om hvordan dei er som person, men samtidigt inget å si. Da menenr eg bare at en homofili mann kan være feminin og det har jo med hvordan han er. Men det går ik på om han er en snill og god eller ik.
    Du ser sikkert hva eg mener..
  • Shadilly

Free Spirit skrev 2007-12-09 14:37:32 följande:

Men om du leser hva eg skriver så står det at eg det er tildels en stor forskjell på homofili og pedofili..Om du ik vil se hva eg skriver så er det opp til deg. Og det var mitt siste ord til deg!! På denne tråden!!
    Jaha du *skrattar* Men du, det gör inte så mycket, eftersom jag inte riktar mina inlägg till dig för att jag förväntar mig att du ska förstå vad jag säger eller ändra åsikt.

Jag deltar i debatten för att andra medebattörer ska se bristerna i din argumentation.
Svar på tråden Hva er ditt syn på homofili ?