• Anonym

Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...

har lidigt av akne sedan tonåren, och det är INTE kul..
    Jag har testat det mesta på apoteket, men var väll en sak jag inet hade testat, nå 10% skit, som jag nu testar, men ja vist, tror inte jag fått nå nya finnar dom senaste dagarna, men istället fjällar jag nå enormt, hela ansiktet är torrt torrt torrt..

finns det inget mot akne som funkar och som inte gör att man fjällar?

• Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...
  • k girl

mary k: Jadå, trots att det kanske inte låter så. Jag älskar Dr Hauschkas produkter, till exempel, använder många av hans produkter. Mario Badescu är ett märke som inte finns i hälsokostbutikerna i Sverige ännu, men det är också naturlig hudvård som jag använder mig av.

• Gymgirl

Konichiwa girl: Jag håller med dig om att det verkligen hjälper att vara påläst och kunna ställa rätt frågor om man går till en läkare. Sedan är det ju ofta så att man blir expert på sina egna problem, vilket gör att man ibland vet mer än läkarna (sådan har jag blivit på svamp/candida). Sedan tror jag på Diane i mitt fall då det du påpekade om fett hår och fet hy stämmer i mitt fall. Håret blev dessutom såååå mycket bättre bara efter någon månads behandling med Diane. Från att ha varit tvungen att tvätta håret strikt varannan dag så kan jag nu tvätta det lite mer efter hur jag vill (har testat och kan gå så länge som 3-5 dagar utan att behöva tvätta håret pga av det blir fett!)

Men, jag har en liten undran, även om det inte är östrogen i själva p-pillret så påverkar det iaf östrogennivåerna i kroppen, eller hur? Jag har förstått som att jag har för låga nivåer av östrogen och att det är därför jag får finnar/fett hår. Det kan stämma väldigt bra med att jag har lätt(are) att bygga muskler och därför rimligen kanske har något högre testohalter än mediankvinnan.

62:a: Tack för tipset med C-vitamin, ska genast testa...

• Nikhita

Hej!

Har ni kommit fram till nåt under helgen? Orkar inte läsa allt
    Ni skrev något om Diane.. Enligt internet innehåller det östrogen när man läser svar från läkare och dermatologer. Jag vet inte vad jag ska testa ifall inte vitaminet fungerar..
    Jag ve tatt man inte sk apilla iaf, men det är så svåååårt..

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • k girl

Nu måste jag korrigera mig själv och be om ursäkt, för Diane innehåller faktiskt östrogen (etinylestradiol). Det leder till lägre nivåer av fritt och aktivt androgen i blodet. Den andra, och främsta, aktiva substansen är en anti-androgen.

• Gymgirl

Konichiwa girl: Jag tänkte väl att det kunde inte stämma, men du verkar så påläst så jag undrade om jag ändå inte hade fel...

Nikhita: Det om Diane som diskuterats är väl kort och gott vem som kan vara behjälpt av det och hur det funkar. Jag äter Diane och har ätit i ca 4 mån, har märkt en stor förändring på mitt feta hår (Diane hjälper även mot seborré) som plötsligt inte är fett längre. Acnen har dock hållt i sig fram till de senaste tre dagarna då jag plötsligt känner mig rätt fin i ansiktet... vet bara inte om det är tillfälligt eller om det är Diane. Enligt min läkare tar det ca tre mån innan man BÖRJAR märka en förbättring så vi får se...

• mary k
    Gymgirl skrev 2008-02-03 19:26:12 följande:
    Konichiwa girl: Jag tänkte väl att det kunde inte stämma, men du verkar så påläst så jag undrade om jag ändå inte hade fel... Nikhita: Det om Diane som diskuterats är väl kort och gott vem som kan vara behjälpt av det och hur det funkar. Jag äter Diane och har ätit i ca 4 mån, har märkt en stor förändring på mitt feta hår (Diane hjälper även mot seborré) som plötsligt inte är fett längre. Acnen har dock hållt i sig fram till de senaste tre dagarna då jag plötsligt känner mig rätt fin i ansiktet... vet bara inte om det är tillfälligt eller om det är Diane. Enligt min läkare tar det ca tre mån innan man BÖRJAR märka en förbättring så vi får se...
    håller tummarna på att d hjälper
  • Anonym (böldpest)

Oj vad ni har skrivit idag! Kul kul.

Jag åt yasmin i flera år och då hade jag inte en finne, sen blev jag gravid och hade fortfarande helt ok hy. Ammade och jag var fortfarande fin, blev gravid igen men fick missfall och då brakade helvetet löst och acnen anföll mig! Jag har ldit av det för längesen också när jag åt andra p-piller men inte i samma utsträcning som nu. Kroppen är bra konstig ibland...

• Yohanna85
    Nikhita skrev 2008-02-02 14:42:28 följande:
    Jaa det var sån jag beställd emen fel färger och sorter tror jag, ska testa igen här hemma. Bra för jag undrade om man kund ebeställa igen. Vad rekkomenderar du? Jag vill ha nåt som täcker lite utan att det syns för mycket samtidigt. Och så tog jag mediumbeige för det bruka rjag ha i annat smink men det syntes inte nån skillnad..
    jag har valt intensiv! täcker bra, men vill du inte att det ska synas så får du börja tunna lager, tills du känner att är klar =)

men glöm inte att välja foundation, även concealer tycker jag är bra, brukar jag ha på bara finnarnar, eller de röda fläckarna efter finnarna- när jga inte orkar lägga foundation.

Slutpudret är mycket luftigt som inte täcker någonting (tycker jag). Men ger en slutlig fin finish !

Försök att hitta en lite ljusare och en mörkare! så kan du blanda dig till din hudton.

Och svarar även på en som fråga vart jag köpte mineralsmink,
    www.everydayminerals.com (mkt bra priser)
  • Nikhita

Jag provade två burkar jag inte testat innan. Gud vad bra det var!
    En vit concealer som täckte jättebra mitt mörka under ögonen och sen ett puder + rouge på, skitsnyggt! och så har jag kabukiborsten, känns underbart att pudra sig

Yohanna85 skrev 2008-02-03 20:10:49 följande:
    jag har valt intensiv! täcker bra, men vill du inte att det ska synas så får du börja tunna lager, tills du känner att är klar =)men glöm inte att välja foundation, även concealer tycker jag är bra, brukar jag ha på bara finnarnar, eller de röda fläckarna efter finnarna- när jga inte orkar lägga foundation.Slutpudret är mycket luftigt som inte täcker någonting (tycker jag). Men ger en slutlig fin finish ! Försök att hitta en lite ljusare och en mörkare! så kan du blanda dig till din hudton.Och svarar även på en som fråga vart jag köpte mineralsmink,www.everydayminerals.com (mkt bra priser)
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Gymgirl

Mary K: Tack! Jag med...

Jag blev inspirerad av er andras snack om mineralsmink så nu har jag oxå beställt provkit från everyday... hur lång tid innan man får leverans?

Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...