k girl skrev 2008-02-02 18:27:57 följande:
Men det där är ju bara bullshit. A-vitaminsyra, azaleinsyra med flera ämnen har en dokumenterad effekt på acne, till skillnad från B-vitamin. Vissa läkemedel REGLERAR talgproduktionen. Aberela peelar huden och stimulerar cellförnyelsen, vilket gör att porerna inte täpps till. Visst - en bieffekt är torrhet, men det är lätt åtgärdat med återfuktande hudkräm. Om du hade lärt dig om olika kräminnehåll skulle du också veta att det finns "skit" på Kicks och Apoteket som inte irriterar eller täpper till porerna (till exempel vissa produkter från Clinique eller Vichy) och att det finns preparat som säljs på hälsokosten som är väldigt komedogena - det vill säga orsakar tilltäppta porer, och i förlängningen acne.För övrigt står det också såhär på deras sida, om biverkningar:Lösare avföring är det vanligaste. Kroppen anpassar sig vanligtvis inom de första tre månaderna.En del personer får ont i magen. Om du får ont i magen så prova att ta en mindre dos oftare och försök att ta doserna i samband med mat. Även det här brukar gå över efter ett tag.Huvudvärk kan inträffa under första veckan.En del personer känner att dom får mer energi och en del att dom får mindre. Ifall man vill minimera biverkningar kan man börja med en låg dos och öka lite i taget så att kroppen lättare vänjer sig. [...]Vissa anser att höga doser av Clearly Gone kan göra det svårare för kroppen att ta upp vissa andra vitaminer. Vill man vara på säkra sidan rekommenderar vi därför att man även tar en multivitamin eller B-komplex. Multivitaminer och B-komplex kan man köpa på Apoteket. Vi vill gärna påpeka att många av våra kunder inte tar några extra vitaminer och vi har inte hört av en enda kund som fått vitaminbrist.
serien vichy e rent skit å verkar INTE på svår eller vuxen acne!
det sa tom dom på apoteket,å både jag å flera som jag känner har testat den å den va ren skit.
jag tror på rena produkter å krämer som naturen kan ge oss,inte en massa frätande skit å smörja.