• Stugan

BARF!!!

hej!
    jag har så smått börjat att barfa mina katter.
    imorse fick de torrfoder som vanligt,men nu för en stund
    sedan fick de tonfisk,majs och isbergsallad.
    det försvann i et nafs, bägge katterna KASTADE i sig det!
    *förvånad*

jag visst att katterna älskar tonfisk och majs,men isbergsallad?
    ja...det va gott att knapra på sa de.
    nu kanske de låter bli mina växter då?

någon mer som BARFar?

man kan barfa både katter och hundar

BARF= Biologiskt Anpassad Rå Föda.

• Svar på tråden BARF!!!
  • Kenzie
    Stugan skrev 2007-11-12 20:42:09 följande:
    jodå,läs här:detta gäller både katter och hundar:www.enskedehk.se/barf.html

Jag hittar ingenstans där det står om tonfisk på konserv? Den är ju, hur som helst, tillagad och det är meningen att djuren ska äta rå föda.

Isbergsallad är väl förresten den salladssort som innehåller minst näringsämnen, så den kanske man borde skippa?

Älskade Theodor 060329
  • Stugan
    Kenzie skrev 2007-11-12 21:28:50 följande:
    Jag hittar ingenstans där det står om tonfisk på konserv? Den är ju, hur som helst, tillagad och det är meningen att djuren ska äta rå föda.
    Isbergsallad är väl förresten den salladssort som innehåller minst näringsämnen, så den kanske man borde skippa?
    hur tänker du,tonfisk är väl ändå inte tillagat??
  • Kenzie
    Stugan skrev 2007-11-12 21:39:00 följande:
    hur tänker du,tonfisk är väl ändå inte tillagat??
    Eeh tonfisk på konserv är tillagat. Har du någonsin sett hur rå tonfisk ser ut?! Inte är den grå iaf det vill jag lova.
    Älskade Theodor 060329
  • Stugan
    Kenzie skrev 2007-11-12 21:43:57 följande:
    Eeh tonfisk på konserv är tillagat. Har du någonsin sett hur rå tonfisk ser ut?! Inte är den grå iaf det vill jag lova.
    men tonfisk på konserv är ROSA!
  • Stugan

köp gärna rainbow tonfisk på coop,den är ROSA inte grå,är det grå tonfisk är den inte till för människor, jag köper tonfisk som är för oss människor och jag har aldrig sett någon grå tonfisk!! då skulle jag aldrig äta det!!!

• Kenzie

Ja okej tonfisk på burk kanske är mer rosa än grå, jag äter sällan tonfisk så där kan jag ha fel. Något jag däremot är helt säker på är att tonfisk på burk är tillagad, även tonfisk för katter.

Helt ärligt tycker jag att du borde läsa på mer innan du barfar dina katter.

Älskade Theodor 060329
  • Stugan
    Kenzie skrev 2007-11-12 22:01:54 följande:
    Ja okej tonfisk på burk kanske är mer rosa än grå, jag äter sällan tonfisk så där kan jag ha fel. Något jag däremot är helt säker på är att tonfisk på burk är tillagad, även tonfisk för katter. Helt ärligt tycker jag att du borde läsa på mer innan du barfar dina katter.
    varför då? katter är rovdjur, rovdjur äter kött....
    har du själv läst i matildas kokbok?
  • Kenzie

Yes jag har läst i den och hittar ingenting om just tonfisk.
    Katter är förresten inte anpassade att äta fisk öht, dom är köttätare. Fisk bör man alltså ge med måtta.

Älskade Theodor 060329
  • Stugan
    Kenzie skrev 2007-11-12 22:07:59 följande:
    Yes jag har läst i den och hittar ingenting om just tonfisk. Katter är förresten inte anpassade att äta fisk öht, dom är köttätare. Fisk bör man alltså ge med måtta.
    ja, jag vet att man ska ge fisk med måtta,dvs inte varje dag.
Svar på tråden BARF!!!