Inlägg från: Bellahhh |Visa alla inlägg
  • Bellahhh

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Helajni skrev 2007-11-14 17:33:26 följande:
    Jag har oxå ett veck, precis ovanför ena snittet. Är klart oroad över det o har mailat kirurgen i förrgår, med bild o allt men ej fått svar än Lägger bilden på mylava.Jag känner oxå som om implantaten ska ramla ur kroppen när jag går. Särskilt höger sida är obehaglig. När jag går och armen pendlar känns det lixom muskeln hoppar fram o tillbaka över implantatet, nojjar över om det kommer bli kapsel!
    När gjorde du ? Nu har jag köpt 80 istället för 75 på bh:n kändes som en befrielse den första var way too tight..Hoppas inte det har skadat dem.
    Känner ni vart erat implantat börjar ner i från? jag känner mina extremt tydligt strax nedanför ärren eller är det ärren som är så svullna? Mitt veck är inte direkt ett veck utan ett intryckt område på ena sidan där det ser ut som mitt gamla bröst börjar som om jag har två bröst i ett, kommer det att försvinna tro ??? ;(
    Min familj är finast
  • Bellahhh
    pontiac skrev 2007-11-14 18:10:58 följande:
    jag känner inte mina inplantat alls, ända gången är när jag ligger på sidan då kan jag ibland känna en liten kant på vänstra men det var mer de första dagarna. och dom känns inte heller som de ska ramla ur när jag går, känner knappt av dom längre.. vänta bara det dyker säkert upp någon hemsk biverkning i slutändan!!!!!
    känner inte mina när jag går heller men när jag känner vid ärren med fingrarna så känner jag något där........
    Min familj är finast
  • Bellahhh

Fan jag är livrädd nu, tänk om de har lossat ;( en centimter nedanför ärren känner jag kanterna ;(

Min familj är finast
  • Bellahhh
    Helajni skrev 2007-11-14 18:39:46 följande:
    Jag tror att jag känner ena kanten jag med, ca en cm under ärret. Det är ju ÄNNU värre att det inte är så på höger, att det är helt olika Dock tror jag inte att det är ngt konstigt, att man känner kanten.
    Jag har kollat på dina bilder och dina ärr börjar ju där bröstet börjar mina bröst börja en cm under ärret......... Typ. Jävla skit va gör man ?
    Min familj är finast
  • Bellahhh
    Helajni skrev 2007-11-14 18:35:42 följande:
    Jag gjorde 5/11... Känner ev. ena kanten på implantatet men det är svår att säga för jag är fortfarande svullen. Jag har mjukaste imp. så då kanske det är svårare att känna.Har du känsel i hela bröstet? För visst har du bara gjort förstoring? Jag har inte lyft.Har känsel över hela på höger men inte på vänster, lixom under bröstvårtan o ner mot ärret. Läskigt när man drar över huden med fingret o inte känner ngt men det kanske kommer tillbaka?
    Jag gjorde ju 2/11 jag har känsel...Bara förstoring ja.
    Min familj är finast
  • Bellahhh

Asså hela den ena sidan på mitt vänstra bröst är helt mongo rent ut sagt, vad kan det bero på ?? Hade det varit kapsel hade väl det gjort ont ??

Min familj är finast
  • Bellahhh

Men det känns som mina bröst trillat ut sina fickor, jag känner kanterna på silikonet extremt tydligt på båda sidor och de sitter 1 cm under ärren. Det ena brösten är kantigt och buckligt och jättekonstigt, sätter jag fingrarna under implanten (på utsidan förståss) och trycker upp dem försvinner bucklorna på det konstiga bröstet... Jag ringde Gunnar precis men han tryckte upptaget.

Min familj är finast
  • Bellahhh
    pontiac skrev 2007-11-14 19:52:54 följande:
    ja det är ju jättesvårt för oss amatörer att svara, det låter lite märkligt, men jag kunde oxå i böjran känna inplantaten lite över själva ärret och speciellt runt om på det vänstra bröstet, men inte så högt som 1 cm, ska bli intressant att höra va gunnar säger, fortsätt ring!!!
    äh jag orkar inte, jag mår himla dåligt just nu.
    Min familj är finast
  • Bellahhh
    pontiac skrev 2007-11-14 20:01:34 följande:
    nä men det ska du inte göra, du ska se att det inte är någon fara, men det kan ju kännas skönt att prata med en kunning läkare, förresten svarar han så här sent???? min läkare kan jag få tag i på fm bara, eller ja då är det han ssk/sekreterare misstänker även fru men lilla gumman du ska se att det inte är något att oroa sig över, jag skickar massa kramar!!!!!!
    Han har en jour telefon, han ringer väl när han kan annars ringer jag imorrgon igen, känns så jäkla surt bara.. Orka gör detta en gång till. Men man kan ju trösta sig med att man inte behöver betala för det. Jag har ju inte ont någonstans heller. Men sambon jobbar i stlhm just nu (jag befinner mig på en liten ö utanför gbg) som isaf-militär och kommer åka till afghanistan i 7 mån i april.......Jag är helt ensam här med min 1-åring känns skit. Hade ju lyckats pyssla ihop barnvakt åt honom i en vecka men ingen orkar passa honom igen om jag skulle behöva göra om detta :( De har ju sina jobb osv.
    Min familj är finast
  • Bellahhh
    pontiac skrev 2007-11-14 20:11:45 följande:
    Men då hjälper jag dig!!! jag lovar, men jobbar han i afghanistan, e du inte orolig, min sambo skulle inte få göra det, usch jag ororar mig för allt sånt där!!!!förresten prata inte du och jagom varför du inte tog lossing, pga att han inte hade kapselbildning försäkring. han har ingen utalad sådan men uppkommer det inom ett år så står han tydligen för det ändå, och det sa han även när jag va där på konsultationen att blir något fel så beror det på honom och då återgärdar han det grattis, varför han inte har någon sån försäkring är att det händer i såna ytterst få fall när man lägger bakom muskeln, men visst det händer.....
    Jo det är klart jag oroar mig för honom. Jo vi prata om Lossing =) Va ju synd att jag inte visste det innan.
    Min familj är finast
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3