Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är Mirjam sjuk igen Hon vaknade i natt och grät "mamma jag har tappat min vanliga röst, den har försvunnit ner i magen" Så hon blir hemma idag med, måste dock fixa en barnvakt då jag o sambon ska upp på lassa.

• maritmedm

Nu är sambon sjuk med... riktig sjukstuga hemma hos oss

• maritmedm
    hally skrev 2008-02-13 08:38:36 följande:
    Nadja är i skolan idag får se hur det går, men resten av oss är fortfarande hemma. Åh va less vi är allihopa! Undrar om jag har nåt jobb kvar när jag väl kommer tillbaka =/Är det någon här som målat ett paneltak?
    Svärfar har målat många paneltak och väggar, han har använt sig att ett målatstycke som man sätter på kompressorn och sprejar ut färgen med. Blir helt klart jätte fint!!!
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-13 08:58:59 följande:
    kobra: Oh det är ju snart klart! Flyttar ni in nästa vecka då? Ser gigantiskt ut, hur stort blir det? Vårt hus är väl typ halva... maritmedm: OK...det lät enkelt och bra Är det nåt som en amatör kan göra eller får man hyra din svärfar?
    Det ska ni kunna göra själv, bara ni plastar in den som inte ska vara färg på då det lixom snöar lite färg i rummet man målar annars så får ni säkert låna svärfar (som är hobbyfixare)
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-13 09:41:48 följande:
    kobra: Blir säkert ett underbart hus! Börjar fundera lite vad vi riktigt gjort som köpt ett för litet hus, men vi ska nog rymmas =) Bara man bor ett tag så upptäcker man ju vad som går att göra på bra sätt.maritmedm: OK, får försöka ta oss till en färgaffär och fråga efter hur vi ska göra...vet du var man kan hyra såna dära grejjer?
    Man ska kunna hyra på färgaffären, svärfar har dock en egen kompressor.
  • maritmedm
    Svar på #1459

Jag vet inte hur man skriver upp sig så gör så här
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-02-14 12:11:14 följande:
    snart i v 25 och de syns inte så hemskt mycket utanpå kläderna.Bild finns i mitt galleri.
    Jag hade nog inte mkt större mage i v 25 men sen exploderade den och blev kolosal
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-14 15:23:17 följande:
    Tack!
    Visst heter din karl Peter och vara med i datagruppen på frögårdarna???
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-15 09:41:45 följande:
    Peda: Hon är jättesöt eran lilla tjej Och storebror också förstås Tänk om detta virus inte försvinner?! Känns inte ens bättre och det har gått 2 veckor! SÅ less på snor och hosta och svårt att få i barnen mat och bläääääääääää...så, nu känns det bättre
    Var med Mirjam på VC igår, hon hade sänka på 42 men efter det var under 50 fick vi inget penicilin. Jag kan förstå att de är försiktiga med att skriva ut det eftersom man kan bli resistent men nu har Mirjam aldrig ätit penicilin så jag tycker gott och väl de skulle kunnat skriva ut det eftersom hon ändå varit febrig i fem dagar utan att det blir bättre. Sen om det är ett virus hjälper det ju inte men man kan ju prova.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-15 10:14:10 följande:
    maritmedm: Ja fast jag tycker på ett sätt det är bra att det inte skriver ut penicillin hursomhelst längre. Mot virus hjälper det ju inte så det är ingen idé.Elias hade en lätt öroninflammation före jul men fick inget penicillin, vilket han fått året innan för samma sak. Det gick över om än lite långsammare.Så jag är med på detta, hellre att det hjälper mot värre saker än att det ska småätas mot alla små inflammationer och infektioner.Men jag håller ändå med, man vill ju att barnen ska bli friska så fort som möjligt ändå!Peda: Har du vart och hälsat på MonaLisa då?
    Jo självklart ska de inte skriva ut det hip som happ, men då hon inte ätit det förr känns det som att det kunnat vara värt ett försök. Tror hon blev extra dålig denna gång eftersom hon inte helt återhämtat sig efter förra sjukan. Hoppas iaf att hon slipper febern nu under helgen. Hon kommer säkerligen vara frisk som en nötkärna då hon ska till pappa till veckan Min vanliga tur om våren, sjuk varannan vecka och då oftast mina veckor
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-15 10:06:31 följande:
    Stämmer.
    Då är det du som fixar svägerskans hår då Och ja, ni kanske umgås ibland oxå Xylifon är ju då gift med min bror.
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-16 10:55:49 följande:
    Hally: Nej har inte vart på Knuten ännu! =) Men jag kommer åka dit också. =) Vore roligt att surra med henne ett slag. maritmedm: Damn! E det du! *haha* Jaja.. jag umgås med Fie! =) Så liten världen är. inte hade jag ens tänkt på det.. nåja.. har inte sett dej på så många bilder och inte IRL heller.. så *ler* Inte så lätt. Men visst har Daniel mer än en syrra?Trollmamman: Tänkju! =) Grattis till pojken bummelumman! =) Så roligt!!
    Jepp vi är fem syskon så han har en bror och tre systrar. Jag är det normala av de
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-18 10:35:58 följande:
    Ja men då vet jag precis vem du e! *hihi* Hehe.. nej då.. men jag vet att Daniel har ett par syrror iaf.
    Madigan: Menar du Förälldrapenningen? (fp)
    Vi bodde ju på frögatan samtidigt, jag satt med i styrelsen där
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-18 11:32:27 följande:
    haha.. oj.. ja. då BORDE jag ju träffat dej!?! Eller har jag missat det så hårt? Så typiskt mej.
    Madigan: Vet som inte vad man ska säga. Håller väl med dej, är säkert regeringen som är ute efter dej.
    Ja, man kan ju inte hålla reda på alla som bor i ett sånt område, men nu vet du iaf
  • maritmedm

Lillhjärtat04: Förlåt att jag inte kom igår, hade så jäkla ont i ryggen då jag kom hem från jobbet så kunde inte ta mig nånstans

• maritmedm
    hally skrev 2008-02-20 12:58:23 följande:
    maritmedm skrev 2008-02-20 07:29:06 följande:
    Aj, vad har du för ett jobb? Hoppas det går över snabbt!Känns lite tungt nu, har ont i halsen IGEN och nu är det verkligen inte tid att vara sjuk mer. Dessutom påstår FK att de ska sänka min SGI väldigt drastiskt *muttrar* Varför ska man alltid måsta hålla på att tjafsa med sånt här??
    Jag har kontorsjobb så vet verkligen inte varför jag har fått ont, kan inte minnas att jag var på väg att halka igår då jag gick hem heller. Blev bara helt plötsligt... skumt... men kanske kan vara att jag har nån feber på g.

Varför ska de sänka den?
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-20 13:33:46 följande:
    Det undrar jag också varför de ska sänka den och inte var det lite heller, mer än hälften! Har ju haft lite knöliga arbetstider men inte alls så farligt. Har man timjobb och är anmäld som arbetssökande parallellt så ska de ju inte sänka.Det hela började när jag i december jobbade heltid, fast fortfarande timanställd och anmäld som arbetssökande och hemma med VAB. Hamnade i ett stickprov och har fortfarande inte fått pengar. Det blev för krångligt för FK så...ja *suck* Men nu fick jag ett direktnummer till handläggaren äntligen så nu ska jag försöka reda upp soppan.Ja halkan är inte rolig, den är nog skyldig till mer än man anar! Jag halkar omkring hela vintrarna, måste nog ge med mej och köpa såna snygga broddar till skorna
    om du hittar några mindre fula så säg till, broddar är så fula, känner mig som ett miffo då jag har mina.

Låter helt knäppt det där med FK, det jobbiga är ju oftast att ta striden med de... kan vara jobbit och långdraget!
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-20 14:34:40 följande:
    Ja det känns som liten vits att ha snygga skor på sej om man ändå ska ha såna där fula broddar på Ja nu fick jag tag på en handläggare som naturligtvis inte egentligen har hand om mitt ärende (finns det någon som egentligen har det?!?!!) och vet ni vad hon säger?! "Ja, jag förstod ju att det blev fel egentligen." Eh...ja just det. Så dom skickar ut såna brev bara för att få arga reaktioner eller?! Haha, till slut måste man ju skratta åt eländet Så nu är det väl påbörjat ett försök till att fixa det rätt iallafall. Men jag ropar inte hej ännu eftersom jag nu börjat på ett nytt jobb igen i januari. Men hon skulle då skynda på hela min kö eftersom jag redan fått vänta länge. Jag har 5 (!) ärenden som inte ens var påbörjade ännu. Undrar vad det är allt för nåt. 4 av de 5 ärendena är väl "Skicka tillbaka blanketterna som är omöjliga för kunderna att fylla i rätt". Ursäkta, jag blev visst en aningens upprörd, men jag har inte TID med sånt här himla tjafs! Sånt här ska fungera utan man ska måsta sitta i telefon 2 timmar varje gång man skickar in nåt.Eller hur?!Nu känns det bättre o nu är det FIKA, tack för mej!
    Haha, jadu... de kanske skulle ta och kolla ordentligt om de blir tveksamma till om de gjorde rätt. Men det är väl bara så att de vill slippa betala ut pengar man har rätt till. Blev först nekad min sjukersättning då jag blev sjukskriven. De kunde inte se varför jag inte kunde jobba trots läkarintyg och anteckningar från min terapeft... men så kom det en snäll sommarvikarie och godkände tillslut
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~