Använda flexikoppel/vanligt koppel till hund?
Vad tycker du? Är flexikoppel ettt latmanskoppel? Eller rätt hanterat ett bra alternativ?
Vad tycker du? Är flexikoppel ettt latmanskoppel? Eller rätt hanterat ett bra alternativ?
Om hunden kan gå vettigt och lyssnar i ett vanligt koppel så är ett flexikoppel ok. Blir galen på ouppfostrade (hundägare) och hundar som låter hunden löpa okontrollerat över hela linans längd .
Flexikoppel är i bästa fall ett okej alternativ. Tyvärr är det i de flesta fall ett farligt och dumt alternativ.
jag gillar flexikoppel det får vår hund alltid ha här hemma i lilla byn men går vi där det finns mer folk och trafik är det skönt att ha honom lite mer under kontroll.. =9
Hehe, jag gillar när min hund springer som en idiot i sitt koppel har har skit kul och jag tycker han ser så festilg ut.. men kommer det en annan hund tar man ju hänsyn till den samma gäller folk, men är det bara han o jag får han gärna springa..
Ehh.. du la till lite mkt egna värderingar i vad jag skrev tror jag, absolut är det inte kul om hunden skulle skada sig på något sätt.. dock har aldrig min hund gjort ett tvärstopp.. han springer mest fram och tillbaka vänster höger vänser höger liksom, kopplet tar inte slut..
Och jo, när han springer och leker ser han helfestilg ut!