• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007!

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-14 13:00
    Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007!
  • tezzi152

Jag lägger till mig här.
    Fick våran Ludvig i v 34+6, dvs 5 v förtidigt.
    Idag fyller han 7 veckor!
    Vi fick ligga på NEO i en och en halv vecka, första dagarna med CPAP, å resterande dagar på värmebädd och solsäng för gulsot.
    Allt har funkat jätte bra.
    Han vägde 2470 g å var 46 cm lång när han föddes.
    Min förlossningsberättelse finns att läsa på min blogg;
    www.meandmylove.blogg.se

Känns bra att höra att det är så pass många som födds förtidigt ändå, trodde jag var ensam om det :P

• Elvelina

mammasknodd: Vår lilla kille föddes den 29/11, tror inte heller det är så vanligt. Alla (nästan) sköterskor på förlossningen och på neo tyckte det var fint o ovanligt...och de får ju höra många olika namn.

• hästhov78

hej qlurig o välkommen.. vi följdes åt på tvillingsidan när vi väntade barnen . skönt allt gått bra för er.. mina kom också tidigare v 33+6.. här har ej heller amning fungerat delammat o pumpat. de hade ju sonder o den ene har legat i resp.. men är också besviken amningen ej funkar.. går d upp mer av ersättning? våra är 8 v imorgon o väger 4700 o 4500 nu vägde 2600 vid födseln.. härligt med fler på sidan kan behöva stötta varandra.. visst springer tiden iväg? nästan läskigt...

• Mammasknodd

Tiden går verkligen fort! Och så han växer!!!
    *Han vägde 2300g vid födseln
    *Gick ner till 1988g som lägst
    *Vägde 2565g den 19dec
    *Vägde 3300g den 2dec

Ett kilo på en måndad!!!
    Han fyller som ut en del kläder i st 50 nu...

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Sparkle

VA roligt mammasknodd.

HAr inte skrivit nåt på jättelänge men så är det ibland.
    Beatrice vägde 2450 i torsdag då var hon 2mån 7 dar. Kollade i Gabriellas papper. När hon var 2mån o 7dar så vägde hon 2420. Så det skiljer sig bara 30gram. Lite kul faktiskt. Eftersom dom är nästintill födda samma vecka

• Hemliga 72an

Djohnny kan nästan ha storlek 50 nu! Härligt att kunna ta på "vanliga" kläder på honom.

• häxanhiahia

Här har vi ett till prematurbarn :)

Min dotter Tekla föddes urakut i vecka 33 den 26 Januari 07. Vägde 1876 g och var 42 cm kort. Är snart ett år och håller fortfarande på att ta igen sig. Vi vill gärna prata med andra småttingar.  

• Mammasknodd

Sparkle: Vad kul att de vägde nästan exakt lika

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • qlurig
    hästhov78 skrev 2008-01-05 11:33:54 följande:
    hej qlurig o välkommen.. vi följdes åt på tvillingsidan när vi väntade barnen . skönt allt gått bra för er.. mina kom också tidigare v 33+6.. här har ej heller amning fungerat delammat o pumpat. de hade ju sonder o den ene har legat i resp.. men är också besviken amningen ej funkar.. går d upp mer av ersättning? våra är 8 v imorgon o väger 4700 o 4500 nu vägde 2600 vid födseln.. härligt med fler på sidan kan behöva stötta varandra.. visst springer tiden iväg? nästan läskigt...
    Hehe tackar..*L* ja det minns jag allt....
    Jag tror definitivt att de går upp mer av ersättning, mina föddes som 1585/1642 gram och väger nu 14 v gammla 4200/5200 gram
    Inatt var en bra natt.. Oliver sov från 20.00 till 08.00 vaknade bara 1 ggr lite snabbt för mat vid 00.00 och Nova vaknade 2 ggr 22.00 och 03.00
  • Hemliga 72an

Vad jag är glad åt denna sidan som jag startade. Visste inte att vi var så många prematur mammor här! Lillebror har börjat med en ful ovana. Att bajsa på natten! Inte kul att sitta klockan 2 på natten och byta på en jätte vaken kille!

Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007!