Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Jag tycker inte den regering vi har nu ska avgå bara för att socialdemokraterna har mer i vissa opinionsundersökningar, eftersom det är just bara en undersökning.
    Däremot tror jag inte de sitter kvar efter nästa val...

Jag tycker personligen inte om alliansen, dels för det är 4 partier med väldigt stora skillnader och splittrade åsikter.
    Dessutom slår deras förslag främst emot de utsatta, de som faktiskt är sjuka och arbetslösa och inte är det för skojs skull.
    Tror inte sverige e redo för så många förändringar fort, det tar ett bra tag att förändra och inten man bör göra med en chock.

• Alexiaa

Jag tycker också vi har en statsminister idag som känns töntig, omogen, oerfaren och inte alls som en stadsman.
    Utan just byte av vår statsminister idag skulle göra mig mer välinställd till nuvarande regeringen, det känns pinsamt när Reinfeldt träffar andra ledare.

• Alexiaa

Cohiba- Nja, Mona Sahlin är kanske inte mitt huvudalternativ faktiskt...men kan komma på många jag skulle se som en bättre kandidat.
    Därför skulle jag önska mer personval i vårt land, och jag tycker Göran Persson var en bra statsminister!
    Margot Wallström hade varit det, Karl Bildt lika där, eller Björklund från folkpartiet.

• Alexiaa

MsRight- Speciellt som inte landet har, vi har råd att ge pengar till andra...Antar du talar om biståndsfrågan som enligt mitt tyckte kanske är den viktigaste av alla.

Vilka länder har sett oss som Ryssland?
    Folk har inte varit rädda för att investera i Sverige, däremot finns det många andra länder som är mer förmånliga.
    Bara så du vet så är Ryssland en stor maktfaktor i världen och många företag därifrån gör affärer med andra länder.

• Alexiaa

Cohiba- Jo, fast jag talar om hela systemet och jag talar om Alliansen.
    Men tycker faktiskt Mona Sahlin skulle vara en bättre person än just Reinfeldt faktiskt, om hon får en stylist som stylar henne.

• Alexiaa

Gällande tandvård så var det väl något som socialdemokraterna lovade stort och hade tänkt satsa mycket pengar på...

• Alexiaa

MsRight- Men snälla du, vi är ett av världens rikaste länder både om du kommar på BNP och HDI.
    Vår äldreomsorg är inte så dålig som du vill få den att verka, och inte vår sjukvård heller.
    Jämnför med de flesta länder så har Sverige riktigt bra sjukvård faktiskt, och vilket land har inte en statsskuld?
    Vi har absolut råd att ge pengar i bistånd och jag tycker man skulle absolut kunna ge åtminstone 50% mer än de pengar vi ger idag till utsatta länder.
    Sanktioner via FN så pengarna går fram, och inte direkt till enskilda länders regeringar.

Ryssland vet jag också vad det är, och inget land som är ett föredömme...men du måste väl ändå veta att massor med företag vill investera i ryssland?
    Precis som du måste veta att flera av världens större bolag ligger just där`?

Länder har investerat i sverige på 90- talet också, och många utländska företag och privatpersoner har spekulerat i vårt land på olika vis.

• Alexiaa

MrsRgith- Fast sådan stor statsskuld har vi inte!
    Nämn ett land som totalt saknar statsskuld skulle jag vilja säga till dig, Sverige är som sagt ett rikt land för vi har stora naturtillgångar.
    Vi är ett rikt land i förhållande till vår storlek dessutom...och vår vård och äldreomsorg är inte sämre än i andra länder.

• Alexiaa

MrsRigth- Jag vet precis det, och jag vet hur mkt andra länder har i statsskuld? rikare länder än Sverige...vet du?

Vår sjukvård är inte dålig, på långa vägar inte och betydligt bättre än många andra i- länders.

• Alexiaa

Bisquit- Jag har besökt sjukhus i Sverige och det var bara faktiskt 1 år sedan jag tog del av svensk sjukvård.
    Min morfar hade också cancer och fick en hjärtattack på kort tid och hade med sjukvården att göra i ungefär 3-4 års tid.
    Min mormor har haft problem med sin höft och därför haft med vår vård att göra på olika sätt.
    Min mamma har problem med sin rygg också...

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!