Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Mia83 skrev 2007-12-13 22:39:04 följande:
    Det DrKejs beskriver ovan är välkänt sen en tid tillbaka, så något har du uppenbarligen missat.
    Det talas dock aldrig om det i media så jag har missat det...inte heller är det ett problem politiker talar om.
    Att vi har många som går i pension är en sak, men samtidigt har vi en hög arbetslöshet liksom.
  • Alexiaa

Mia83- Va, jag frågade "vem vill inte få in folk på arbetsmarknaden?"
    och du svarar "Och det är precis den effekt vi får av alliansens politik."
    Vad menar du, är det ett svar eller???

• Alexiaa
    JHarvey skrev 2007-12-13 22:41:08 följande:
    Precis börjat läsa tråden o jag måste bara börja med att småskratta lite åt att man öht citerar något från aftonbladet som hänvisning till att något är sant
    Kan jag hålla med om egentligen, att man ska granska all fakta.
    Men Aftonbladet är ändå en tidning med ganska bra journalistik och vart ska vi hämta vår information ifrån om inte tidningarna menar du`?
    var inte jag som länkade till aftonbladet dock utan är nyfiken vart du tycker man ska få sin info ifrån.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:41:58 följande:
    Jag tror, som tur är, inte att det finns någon regering (tidigare, nuvarande eller kommande) som skulle göra de förändringar i föräldraförsäkringen som du förespråkar.De är beroende av befolkningens stöd och eftersom föräldrar utgör en mycket stor del av vår befolkning så vore det nog politiskt självmord.
    Jo, jag vet och finns inga som är så själviska egentligen som föräldrar...Bara vi och våra ungar har det bra så är vi nöjda.
    En småbarnsförälder har egentligen små problem och lever ofta i sin egna lilla värld.
    Men jag tycker personligen och vet att många håller med att föräldrarpenningen är för hög och du får vara hemma för länge.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:43:45 följande:
    Ja, och ett tydligt sådant.Det syftar till att alliansens politik leder just till ökad sysselsättning, vilket är det som krävs för att säkra välfärden för våra framtida pensionärer.
    Okej, men min fråga var inte det...Jag frågade "vem vill inte få in folk på arbetsmarknaden"???
    Det var frågan och det kräver ett svar, inte vad alliansen vill för det har inget med min fråga att göra.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:50:15 följande:
    Ja, det är väl helt enkelt själviskt att vilja att våra barn, vår framtid, får bästa möljiga start i livet.Det kan ju aldrig tänkas gynna samhället i förlängningen.
    Nja, småbarnsföräldrar tänker ofta (inte alla men många) enbart på sig själva och har bara det som fråga...man bör tänka lite längre än bara till sitt eget välstånd också.
    Men ingen säger att du måste göra det!!!
    Men förklarade varför det vore politisk självmord om något parti ifrågasatte just föräldrarförsäkringen...anledningen till varför så många skulle reagera.
  • Alexiaa

Mia83- Svara gärna vem som inte vill få ut folk på arbetsmarknaden?

• Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:01:49 följande:
    Och vi eftersträvar inte en politik som stämmer med vårt samhälles värderingar menar du?Befolkningen är Sverige.Min egen situation är inte det som avgör var jag står i dessa frågor.Det vore väl dumt av mig att applådera alliansen för åtstramningarna i a-kassa isf, med tanke på att jag allra troligast själv blir arbetslös 2011?
    Hehe, jag talade inte om just dig...vad du tycker och tänker om just det jag skrev tidigare bryr jag mig faktiskt inte om.
    Men talar generellt över hur jag tycker det verkar!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:05:33 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 19:03:26 följande:
    men i USA har man ju inte gjort befolkingen oförmögna att ta hand om sig själva, de är duktigare på det. förstår att man får spara till tuffare tider.sverige har ett system där vi lärt oss att så fort det händer något dumt så skall pappa staten ta hand om oss, det är många som inte klarar av och sköta sina liv eftersom de aldrig fått lära sig.
    Tro mig, många amerikaner resonerar inte så.
    Finns även socialbidrag och liknande även här vill jag lova och många, många som lever på det.
    Klarar av att sköta sina liv, det är det nog många som gör både i USA och Sverige även om inte alla gör det såklart.
    Men ibland kommer faktiskt saker som gör att man tappar fotfästet!
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:06:26 följande:
    Ingen så klart, utöver människor som själva trivs med att gå hemma och bli försörjda av staten i stället för att arbeta.Första gången du ställde frågan fick du ett logiskt svar på en ologisk fråga. Därav problematiken.
    Ologisk fråga...va, frågan var ju inte från början ens ställd till dig utan en annan människa som skrev och jag ställde en motfråga.
    Du svarade verkligen inte ologiskt från början, du svarade inte ens utan skrev något annat.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!