Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

cDk3r skrev 2008-01-07 13:20:36 följande:
    "Vaa, jag är verkligen inte cDk3r...verkligen inte."Pffft du vill vara mig. Erkänn.
    Absolut, haha!
    Inget ont om dig, men jag är min egen person alltså...sedan om någon som kallar sig för Bettan inte förstår det så är det synd för henne.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:21:32 följande:
    Du tänker inte att det finns lite fler amerikaner i än svenskar i världen? Men jag kanske har fel. Usch, hoppas ingen på KI läser det här. Då börjar de nog gråta. För att inte tala om alla tappra forskare som forskar inom områden där det inte finns Nobelpris, lika bra de lägger ner direkt. Datavetenskap är ju till exempel inget att ha. Sånt trams. För att inte tala om psykologi, sånt kan vi ju vara utan.. Listan kan göras rätt lång.
    Just det ja, för Amerika har ju inte bra psykologer och datavetenskap det vet de ju absolut inget om...hmm, undrar hur världen skulle se ut om USA inte fanns.
    Så du vill lägga ner de områden som inte får nobelpriset alltså? varför då?
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:22:59 följande:
    Varför svarar du på de inläggen då?
    Därför du skrivet bara en massa påhopp för att få dig verka bättre, sedan är det väl fritt att svara på vad man vill eller har jag fel?
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:22:22 följande:
    Nej, bara sunt egocentrerad och realistisk.
    Ja, eller narcissistisk!!!
    Tror människor som vet att de är duktiga inte behöver visa hur bra de är...ta Björn Borg som har sina pokaler och medaljer i ett förråd.
    Eller Amy Pascal som vägrar ha sitt betyg från Harvard på väggen...
    Nä, osäkra människor behöver skylta med hur duktiga du är! Men du är ju riktigt duktig för du jobbade ju faktiskt på sommaren *woow*
  • Alexiaa
    SkåneP skrev 2008-01-07 13:27:03 följande:
    Få se nu ...Sverige : 9 miljoner människor. 28 nobelpris.USA: 300 miljöner människor. 304 nobelpris.Slutsats:Sverige : Ca 3.1 nobelpris per miljoner invåndare.USA : Ca 1 nobelpris per miljoner invånare.
    Fortfarande är det de fina amerikanska universiteten som gör de stora upptäckterna.
    Men är logiskt för de har också pengarna, de har de stora läkemedelsbolagen och liknande!
    Men Sverige är ett land som det sällan talas om, det är välidgt sällan någon nämner vårt land när de talas på internationella konferenser och liknande.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:28:45 följande:
    En MASSA på hopp? Efter sig själv känner man andra. Nu skall vi inte sitta här och projicera, det är oartigt.
    Fast du har ju kommit med påhopp, du kanske inte inser det.
    Men när du skrev till honom att det var bara trams han skrev och lika gärna kunde skriva ned alfabetet början man ju fundera vad du vill få ut av det hela.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:28:45 följande:
    En MASSA på hopp? Efter sig själv känner man andra. Nu skall vi inte sitta här och projicera, det är oartigt.
    Fast du har ju kommit med påhopp, du kanske inte inser det.
    Men när du skrev till honom att det var bara trams han skrev och lika gärna kunde skriva ned alfabetet början man ju fundera vad du vill få ut av det hela.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:27:29 följande:
    Jo, de har en del bra forkare inom psykologi, men är ju långt ifrån världsledande som du säkert vet. Däremot är ju Sverige väldigt duktiga inom bla.a Datavetenskap, vilket du säkert också vet. Är kanske en av anledningarna till att exvis Motorola är så förtjusta i små svenska företag med mycket kompetent folk.Nä, men jag tycker att det blir ganska fånigt om man tror att man kan mäta kompetens enbart genom att räkna nobelpris. Speciellt när många stora, nya och viktiga områden inte ens finns med.
    Motorola har också duktiga amerikanska medarbetare! Jag känner Ed Zander som är VD för Motorola och han är ganska duktig på sitt person, jag borde veta.
  • Alexiaa
    sydneygirl skrev 2008-01-07 13:31:53 följande:
    Alexiaa - du har en rätt underlig debatteknik. Du hävdar saker som "bara fula tycker så" och "en som säger att han läser SVD och istället läser aftonblaskorna" etc etc.Sen när folk påpekar att det där ju inte stämmer eftersom en person ÄR snygg och tycker som "de fula" (enligt dig), och så vidare så kör du på stilen "Aha - se där. Nu var du allt tvungen att säga hur snygg du är (eller vad det nu handlar om). Alltså är du narcissistisk, dryg, skrytsam (väl själv).Som läsare av tråden kan jag meddela att du inte gör dig själv en tjänst genom att hålla på såhär...
    Jag bara sa att utseende spelar roll, de som faktiskt hävdar motsatsen brukar vara just de som ser mindre bra ut och kolla inom finansvärlden där det är lättare att få jobb om du ser charmig ut.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:33:26 följande:
    Jag skrev att han bara upprepar allt jag skrev. Och det blev tramsig och gav lika mycket till diskussionen som om han bara slängt ner ord på måfå.
    Ok, men skriv det till honom då...inte offentligt, då blir det liksom ett påhopp!!!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:32:24 följande:
    I USA kanske, men i USA tror man väl å andra sidan att Paris är huvudstad i Europa så det säger ju inte så fasligt mycket. DÄR kan vi snacka ohälsosam narcissisms.
    Lite fördomar där kanske, hehe men visst amerikaner är i huvudsak inte bra på geografi.
    Vår President är inte det, men det speglar ju inte alla amerikaner och det bor ju enormt mycket smarta människor där.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:34:35 följande:
    Grattis?
    Till vad?
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:35:49 följande:
    Jag skrev det till honom då.. Och inte till dig. Knappast ett påhoppå att påtala brister i tekniken. Att sitta och spegla inlägg efter inlägg för föga till diskussionen.
    Jo, fast jag menar skriv det privat till honom...eller trodde du inte att andra kunde se bara för du valde att citera honom?
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:37:28 följande:
    Och nej; Alexxiaa. Jag menade inte att du är dum när jag skrev "Vad dumt!" till en annan användare. Bara för att klargöra så ingen tar det fel.
    Nä, du vill hoppa på folk...det är därför du skriver här! Syntes för ganska länge sedan.
    Men förstod du inte menade till mig, gjorde jag även förra gången men tyckte det var dumt att skriva!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:38:07 följande:
    Du inser inte ens själv att du sitter och kastar stenblock i ett glashus? Geee.
    Ojojoj, du bryr dig verkligen om allt jag skriver va!
    Konstigt att du verkligen bryr dig om mer att skriva till mig än om att debattera något!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:42:20 följande:
    Ja, så klart. SÅ är det. Tack för den analysen. Det är mycket som är dumt att skriva, min vän. Det har vi fått se i den här tråden idag.
    Ja, fast det inser ju inte du själv...för du ser ju dig själv som så duktig.
    Haha, jag erkänner att det är mycket jag inte vet men är välidgt för att lära mig...du å andra sidan tycker du redan kan allt men ändå blir det så fel.
  • Alexiaa
    sydneygirl skrev 2008-01-07 13:44:12 följande:
    Jo men alltså... När El skåpet då påtalade att han ser bra ut men tycker si och så då var du genast framme och skrev att eftersom han skrev att han är snygg så är han förmodligen inte det. Och det skulle då på något sätt stärka din argumentation??? För då hade du rätt egentligen, att han tycker som "de fula" vilket var det du sagt?
    Nja, alltså ful och ful...det är väl i betraktarens ögon.
    Men han har skrivit att han är väldigt tränad tidigare och ser ut som en "body builder" det är inte vad som anses snyggt av samhället. Jude Law, Brad Pitt anses snygga men inte Lou Ferrigno...det är inte heller sånt som går hem i finansvärlden och likande.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:48:48 följande:
    Mycket att lära? Ja, därom finns ju inget tvivel i vart fall.
    Absolut inte!
    Men det tror jag du har också, men just ja du jobbade ju på sommaren så det gör dig väl världsbäst vaa=).
    Du är sådan som vill låta bättre, ungefär som en person som inte har gott om pengar men vill det ska låta som att man har pengar.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!