Hehe aa de e ett knepigt ord 
Ett av mina barn är hörselskadat med hörapparater på båda öronen, en medfödd hörselskada som sitter på innerörast och som kommer att vara bestående.
Men som tur är finns de så bra grejjor nu för tiden och inget av oss i familjen har nånsin sagt eller tänkt att de e tyvärr.
Många barn går med självmordstankar och blir deprimerade i tidig ålder, fattar inte varför dom känner sig anurlunda och varför dom hela tiden ska bli missumfattade eller varflr INGET i hela världen blir rätt.
Hatar sig själva eller känner sig värdelösa.
Med eller utan adhd...
Men ett barn med adhd kan lätt bli otroligt skört.
Men då blir jag lite fundersam på hur har man hanterat diagnosen?
Villken uppfattning har barnet om sin problematik och varför har de fått en sådan bild av sin adhd?
Villket stöd har barnet?
Medicinerar de?
Hur hanterar och pratar föräldrarna om adhd´n ?
NU MENAR JAG VERKLIGEN INTE ATT DIN KUSIN INTE E EN GOD FÖRÄLDER *s* INGET PERSONLIGT ALLTSÅ.
Men ...
De finns ju 1000 frågor å lika många svar.
Tyvärr har man ju inte alltid svaret fast man önskar att man haft.
Jag tror inte att hennes destruktiva tankar och kännslor kommer ifrån ADHD´n i sig utan pga omgivningen.
Kanske har flickan svårt att få kompisar å e så lessen å arg för att hon vill vara som alla andra men de går ju inte å har fått höra tex :
"Men gumman, min lilla älskling, du e ju inte som alla andra du har ju adhd och de gör att vissa saker kan bli lite svårare för dig då"
Mmmm kärleksfull förälder men helt galen förklaring...
Villket i sin tur kan sätta griller i huvet på barnet om att de e adhdns fel allting å att man börjar hata sig själv för att man fått bekräftat att man inte är som alla andra ifrån sin egen familj som man litar blit på.
Eller om barnet kanske har haft en otroligt dålig dag å de har gått ut över föräldrarna som i sin tur börjar brinna i skallen å inte orkar bita ihop längre ....
Mamman gapar efter en kamp å fajt som varat från 06.30-20.00
Men va faaaaaan då!
Den här jävla adhd´n tar knäcken på oss.
Du får inte bete dig hur du vill bara för att du har adhd...
Inga vackra ord men men men .... förmodligen så säger alla dumma saker då man e förbannad.
De ger barnet signaler om hur de är att "vara adhd" Värdelöst, ja vill inte ha adhd, ja vill dööö, ja vill döda adhd´n mm mm
Hur läskigt som hälst!
Usch ja skulle kunna skriva hur mycke som hälst men de går ju inte å orkar ingen läsa
*s*
Men hur som hälst så skulle den här flickan som blivit exempel kanske ha brist på nått ämne eller självkännsla och som inte har med adhd att göra utlösa en deprition som gör att hon vill dö å känner sig värdelös.
Helt utan adhd.
Äsch va djupt de blev :)
Åh du .. inget personligt nu med de skriva ovan.
Man är inte handikappad man blir de pga av samhället / omgivningen.

Farth Vader skrev 2007-12-04 18:16:46 följande:
Ja, jag hänger med, och jag håller med .Tyvärr är ju ett sånt där skumt ord som kan innebära en hel del beroende på hur det används.ADHD kan vara ett sort elände även för de som drabbas (inte bra omgivningen). Min kusin har en nioårig dotter med ADHD som sa att hon vill ha en kniv så hon kan skära ut sin ADHD ur huvudet.Måste också få inflika att jag personligen tycker det är tyvärr att födas med en hörselskada. Hmm, mycket är tydligen tyvärr i min värld