• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

stido skrev 2007-12-19 11:10:09 följande:
    Tänkte på en sak....dagens mode påminner ju ganska mycket om det som jag hade när jag föddes (78) och det tyckte man ju inte var så snyggt sen när man blev äldre Undrar vad våra barn kommer att tycka om sina barnkläder när de blir äldre ? För vi tycker ju de är supersnygga
    men det beror ju på att modet ändras hela tiden. Om 10 år kommer vi säkert inte tycka dagens mode är snyggt heller. Jag kan bara jämföra modet mellan mina två barn som det skiljer 21 månader på och det är STOR skillnad. Med min son som blir 3 i mars var inte alls det här retromodet när han var nyfödd... det kom när han var runt 1 år ungefär. Så mina gamla kläder (70-tal) var inte alls lika roliga att använda på honom som det varit nu med lillebror!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Cissela skrev 2007-12-19 18:53:53 följande:
    Dert brukar ju alltid komma några nya kuponger runt den 20:onde men nu har jag inte fått några... kommer det inga nu vid jul? Någon som vet?Hittade en massa nytt kul som jag var sugen på...bla de här tröjornawww.lindex.se/Products/Product.aspx&s...och den här klänningen www.lindex.se/Products/Product.aspx&s...Fast har inte sett dem i verkligeheten ännu...
    runt den 15:e brukar det alltid komma... men nu i samband med julen kom det ju kuponger tidigare. 25% på ett köp var det ju i förra veckan 11-14:e och den kupongen kom i början på december. Sen 14:e-16:e så var det handla för 300:- o få 100:- rabatt på barnkläder i alla butiker. Jag antar att de inte kör fler erbjudanden nu precis innan, för de som ska handla julklappar gör det ändå!
  • Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-19 20:58:08 följande:
    Tror inte att Lindex gör kläder i stl 44. Frågade efter det när dottern föddes, men dom tittade på mig och sa "vadå, ja det finns ju 44 på damavdelningen, det är kanske det du menar?"... Nu fick vi handla stl 40 på babyaffärena och även de var stora på henne, sen fick vi gå över på H&M stl 44 efter 40 var urvuxna. H&M har ju 44 i barnkläderna.
    det finns en hel del i stl 44 på lindex... det har jag sett... speciellt på reorna kommer såna plagg fram, inte så många som shoppar så smått.
  • Snorky
    Line80 skrev 2007-12-19 22:15:45 följande:
    japp precis det är då jag är framme å tar det i 44 som e kvar.. blir skit bra till dock-kläder här hemma å mkt sötare och dessutom BILLIGARE än dock-kläder
    ja, dockkläder är ju sjukt dyrt annars... Reorna måste vara perfekta att fynda på! Antar att riktiga kläder är hållbarare också. Mina grabbar är inge intresserade av dockor, trots att jag försök Det är bara bilar som gäller. hihi!
  • Snorky
    2007 Mamma skrev 2007-12-20 23:04:34 följande:
    För mig får det gärna va fötter då liten alltid sparkar av sig täcket men det hade gärna fått vara en strl större... Någon mer än jag som gärna skulle vilja ha alla Baby-plaggen upp till 92??
    absolut... och speciellt de allra minsta... typ ugglorna o nu de nya med djuren som kommit!! De är ju sååå söta! Jag vill inte att min minsting ska växa ur baby-avdelningen... det är så tråkigt att gå upp på stora avdelningen!
  • Snorky
    IntravenösFylletös skrev 2007-12-20 23:15:48 följande:
    tycker ja med, hittar inget till store pojken på 2,5 år. antingen är det rena färger eller så är det massa döskallar på. eller så är det jag som inte hittar retrokläder på pojksidan.
    det finns verkligen inget på pojk... jag handlar på flick till min stora... men noga utvalt då! Inte direkt massa puffärmar, tokrosa saker, klänningar o tunikor etc... Men de är mkt bättre på det retro unisexa på flicksidan. På pojk ska allt vara superhäfigt så det bara ser löjligt ut ist!
  • Snorky
    Vos skrev 2007-12-21 05:28:31 följande:
    Jag slänger in min fråga igen.Rabattkoden man fick för att klänningarna var i fel färg kan man använda den i butiken eller bara på nätet????Någon som vet?Jag ska till Lindex idag
    kan man använda rabattkoder i butiken öht?!?! då måste man väl ha en kupong??! Jag vet alltså inte, gissar bara
  • Snorky
    Peak skrev 2007-12-21 13:09:11 följande:
    finns de med moln i Ullared? Bild?Filtarna med moln som ngn hade köpt på Babyproffsen fanns inte här i stan, de ringde till den andra butiken men de verkar inte ha så stor koll de där..."det finns visst ngt märke som heter Me & i eller liknande som kanske har med moln trodde hon i andra butiken" sa hon som ringde
    kolla på textilmagasinet på storgatan eller MEGA i Lillån, de har det märket det var på de bruna molnfiltarna har jag för mig. Haha... det finns något märke som heter me&I!!!
  • Snorky
    gosmamman skrev 2007-12-22 17:52:10 följande:
    Ingen som vill dela med sig av velouris utbudet på "sitt" lindex???
    det är tomt för jag shoppade de enda de hade... ett par bruna i stl 104, precis vad jag behövde Han har ett par bruna i stl 98 redan, men de börjar bli korta. Jag hoppas och tror att det kommer en ny laddning snart, gärna med nya fina färger, lagom tills nya kollektionen kommer nu efter jul.
  • Snorky
    philmKarin skrev 2007-12-22 22:10:42 följande:
    Mitt Lindex (Täby C) hade fått in flera orangea velourisar idag och jag var nära att köpa ytterligare ett par . Letade efter de oranga leggingsen men såg inga - kan de redan tagit slut eller tror ni de inte kommit in än till oss?
    kollade du på flick i stl 86 o uppåt? det är bara där orangea leggings kommit. Men de ska tydligen vara rätt små. Örebro har massor.
    annlu748 skrev 2007-12-22 22:13:17 följande:
    Lite dum fråga kanske. Men har ni frågat personal i de butikerna där det är tomt med velorisar, eller att de nya färgerna har saknats, likaså med bodys? Anledningen till att jag frågar är för att jag frågade där jag handlar (lindex globen sthlm) och då har personalen gått och hämtat på lagret och sagt urskuldrande att dom inte hunnit hänga upp än...Men jag antar iofs att ni frågat, kanske beror mkt på personalen om dom orkar eller inte. Lite synd tycker jag allt.
    aldrig en chans att jag frågor någon mer gång typ... då ska det vara väldigt viktigt isf. De är så extremt otrevliga, snäsiga och korta i tonen så man känner sig som världens jobbigaste kund. Om de inte skulle ha så fina o prisvärda kläder så hade jag bojkottat Lindex för länge sen. Synd att det ska vara så svårt! Men ibland undrar jag om kravet för att få jobb på Lindex är att man ska vara otrevlig!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2