annlu748 skrev 2008-01-03 10:19:17 följande:
Minigrynet va fint det var, Vilken söm använde du när du sydde i stretchtyget? Raksöm, sicksack....ÅÅååååå nu vill jag verkligen ha en overlockmaskin.'Jag fullkomligt älskade djurtunikan som fanns på flick i höstas, den var i brunt med lejon och andra djur på. Den var väldigt retro...typ guloranga kantband. nå till saken, jag hittade den på mitt lindex och bestämde mig för att göra samma som någon av lindexanhängarna gjorde,nämligen sy om den till t-shirt. Så nu ligger den där....men jag vet inte vilken söm jag ska använda.en fråga till. Den mörkblå ballongbodyn som finns nu, vet någon om det finns strumpor till den? Isf har någon sett strumpor till den i sthlm-trakten?
hehe... jag köpte djurtunikan direkt när den kom... men den ligger fortfarande bara i en hög och har inte blivit sydd än!

Men kanske jag ska ta tag i det idag faktiskt!

Jag har ju en symaskin som är lite för avancerad för mig så jag har inte koll på någonting, men det ska finnas overlocksömmar på den så jag ska utforska saken tänkte jag!

Det är min farmors gamla maskin, inte så jättegammal dock... hon syr dock inte längre så jag har fått den!