• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Mollie skrev 2008-01-22 22:39:58 följande:
    Kollade min 80 plyschisar och de är bra mycket kortare än 86 (flick)! Var iaf i Gävle i söndags och de hade inte ett enda på par kvar under 104!! Det fanns ett par orange i 98 bara! Så är fortfarande kvar på rutan ETT!
    konstigt, för så är det inte här hemma. Är båda byxorna tvättade? o menar du byxor från t3b2 flick?? resten har jag nämligen ingen aning alls om. Men båda plysch o muddmjukisarna från flick i stl 86 är som velourbyxorna i stl 80 från baby, mätt utifrån grenen.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Erika skrev 2008-01-22 23:59:29 följande:
    Hur tvättar ni de oranga plychbyxorna så de håller kvar den fina starka färgen??
    med ljus tvätt alt. enbart rött/orange, beror på hur många plagg som ska tvättas i de färgerna samtidigt!
  • Snorky
    Erika skrev 2008-01-23 00:06:32 följande:
    ok, kan man slänga i rosa också i samma tvätt??ursäta, detta kanske är självklart för er men jag tycker ofta att när jag köpt ett plagg i en riktigt stark o klar färg så blir den "dassig" fort i färgen bara efter en tvätt eller två.
    ja, rosa funkar också enligt mig! Det man ska tänka på är att man inte ska tvätta ljusare färger med mörkt. Orange blir tex dassigt fort om de tvättas med mörka färger som blått, svart, brunt etc, dock inte om det är plagg innehållande flera färger och då har ljusa partier också. Jag tvättar alltid efter ljusaste färgen.
  • Snorky
    miniliten skrev 2008-01-23 09:04:01 följande:
    varför har inte jag fått den där rabatten på 50kr?? håller dom fortfarande på o skickar ut den lr varför har jag inet fått den?
    jag har inte heller fått den som sagt... men det är väl inget att bli upprörd över... alla får inte jämt. det är bara att ta den som finns i tråden o utnyttja, den är inte personlig och kan användas av alla som har lindex-kort.
  • Snorky
    denna där skrev 2008-01-23 09:17:45 följande:
    Svar på #2620 Här är ett par velour muddbyxor med stjärna storlek 80 och ett par plyschbyxor med resår vid foten storlek 86.Dom är exakt lika stora hemma hos mig i alla fall!
    ja, samma sak här, o även mjukisarna med mudd från flick ser det likadant ut med
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2008-01-23 09:56:17 följande:
    Jag har inga 86 från flick att jämföra med men jämförde för skojs skull muddmjukisarna från flick i stl 92 med muddplych från baby i stl 80. Från grenen så nådde muddplyschen precis till där mudden på 92-orna började och den mudden är väl ca 2,5cm. Båda byxorna var tvättade och färdigkrympta.
    jo, det skiljer typ en mudd mellan storlekarna. Jag råkade nämligen lägga fel storlekar uppepå varandra
    Så 80 på baby är som 86 på flick! Så är det generellt även när det gäller överdelar tycker jag. Sen finns det säkert plagg som är större el mindre än det också. Men jag går alltid upp en stl på flick och det brukar funka bra.
  • Snorky

fast plyschbyxorna med resår är lika stora som mjukisarna med dubbelvikt mudd upptill... såvida man mäter från grenen och nedåt. Det går lixom inte att mäta från mudden upptill och ner, då ser mjukisarna större ut, fast de inte är det. Men det antar jag att du inte gjort.

• Snorky

alla mina favoriter har funkat sen i morse! Skumt att vissa inte kan se alla sina?!?

• Snorky
    Mollie skrev 2008-01-25 14:44:57 följande:
    Var som sagt på mät-uppdrag med sonens begagnade flick mjukisar i 86 mot stjärnplyschisarna på t3b2... Och hemma är plyschisarna mycket kortare än vad de va i butiken, så ja, några av de byxor jag har är felmärkta/sydda!! Va som jag misstänkte alltså... Är alltså på jakt efter flickmjukisar i 92 nu på t3b2, men de är slut överallt... Vill inte ha nått annat så det känns lite överflöd att beställa från webshopen med... Asch då...
    skumt... Enköping o Örebro har hur mkt som helst!
  • Snorky

www.lindex.se/Products/Product.aspx&subid=825510&prodid=1312400&parentid=0&color=624835&NewView=true

Denna jacka stod jag o klämde på idag! Superfin var den i verkligheten. Ser inte alls fin ut på bild dock! Men helt klart är den ett alternativ till pop! Nu behöver dock inte barnen jackor i vår utan tills i höst. Så jag får väl hålla mig! Finns en röd/blå/vit variant också.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2