Flickan P skrev 2008-02-09 19:25:29 följande:
ang dessa kuponger... de borde ju ha ett system så att det kommer upp att kupongerna redan är använda annars har de ju verkligen en miss i sitt system! Dessutom om nu dessa missbrukas (används hur många gånger som helst) och de kommer underfund med detta kanske sådanna erbjudande tass bort och det vore ju synd...För vad är det som säger att ingen som jobbar på Lindex hänger i dessa trådar?
det finns de som jobbar på lindex i denna tråd, men de verkar inte bry sig. O det verkar ju inte personalen i Lindex-butikerna göra heller. När jag kom med två kuponger så sa hon "ja, egentligen är det bara en per köptillfälle" men så drog hon båda ändå. Jag hade tänkt säga, "ja, men då kommer jag imorrn då" om hon inte tagit båda ändå! De verkar ju fatta att folk skriver ut hur många som helst. O det verkar inte ses som något problem heller. Detta är ju inte första gången de skickar rabattkuponger på mail. Det har de gjort i minst ett halvår redan, så skulle det vara ett problem hade de redan löst det.
Som det diskuterats här tidigare, så är ju detta ett sätt för att locka kunder. Genom kuponger handlar folk mer. Jag tror säkert de tjänar betydligt mer pengar genom att skicka ut såna här kuponger o folk springer o handlar massor än att de gör reklam på tv. Har man en kupong i plånboken känner man oftast att man måste utnyttja den även om man egentligen inte behöver det där plagget. Så i slutändan så tjänar de ju på det ändå. Hur många här i tråden försöker inte komma på saker de ska köpa, fast egentligen inte behovet finns??