• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

TereseA skrev 2008-02-25 16:11:52 följande:
    har klubkort och har dragit det i butiken men när jag kika på online butiken så har jag inga poäng alls...är det nåt speciellt man ska göra?
    ja, du måste ha betalkortet och betala med det för att få poäng. Har du bara vanligt clubkort samlar man inte poäng tyvärr!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Arctura skrev 2008-02-25 19:54:17 följande:
    Jag gjorde en beställning från lindex online i går, betalade med direktbetalning & får i dag ett mail från Lindex att ena t-shirten som jag beställt är slut i lagret, trots att den fanns när jag beställde!! Men hur får jag tillbaka pengarna?
    de kommer nog tillbaka automatiskt, bara att det kan ta ett par dagar
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2008-02-26 12:57:43 följande:
    Jag var äntligen inne på Lindex igår en sväng. Inte varit där på länge, var rätt inställd på att köpa en sån fin djur-tshirt (Brun och Gul) som jag sett flera gånger i bildtråden. Men jag blev tyvärr lite besviken, hade väntat mig en mer knallgul. Såg häromdagen att ni pratade om 199:- jeansen på dam, gissar att det är dom som finns i vitt, rött och blått ni pratade om. I så fall så gick jag förvånande nog i ett par 44 utan att de satt som värsta korvaskinnet Hade nog fått igen ett par 42 också, men det hade inte varit så snyggt med lillamjukmagen kvar från grav. Men 44 var så pass stora att med den stretchen hade de hasat ner efter en dags användande. Men de var ju så mjuka och sköna. Skulle ha velat ha något liknande i svart känner jag. Så KappAhl diskriminerar gravida *bannar*Själv är jag just nu bara så glad att jag inte har några plagg i merinoull i garderoben just nu.
    de finns i massa färger, även svart o olika jeansblå tvättar Jag har ett par jeansblå och väntar på ett par svarta som jag beställt i webshopen!
  • Snorky
    Sandra G skrev 2008-02-26 16:44:16 följande:
    Finns de på hemsidan nu?
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9550&prodid=1365501&parentid=0&color=457090&NewView=true
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9550&prodid=1365515&parentid=0&color=457084&NewView=true
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9550&prodid=1230873&parentid=0&color=457078&NewView=true
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9550&prodid=1230875&parentid=0&color=457077&NewView=true
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9550&prodid=1230877&parentid=0&color=472408&NewView=true
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7849&subid=9550&prodid=1230879&parentid=0&color=892950&NewView=true
  • Snorky
    villhasyskon skrev 2008-02-26 23:27:46 följande:
    Personligen tycker jag att det är superpraktiskt med penna, bara skriva och så är det klart! Kan man göra på morgonen när man är på väg till dagis om man glömt det innan, annars måste man ju planera lite, vilket inte är min favoritgren Dessutom äger jag inget strykjärn Men även om man nu gör det så tycker jag att det räcker utmärkt med penna, billigt och enkelt!
    nackdelen är om man säljer kläderna vidare, då är det inte så populärt om de är märkta med penna. Jag har valt att inte märka mina barns kläder alls typ... okej, skor o ytterkläder brukar jag märka eftersom det ofta åker in i torkskåp o sådär. Men inte vanliga kläderna. De har såna mängder så isf hade jag inte fått gjort annat. På sonens dagis så säger de bara att vi får skylla oss själva om det kommer bort, och hittills har inget kommit bort. De lägger allt omärkt på soffan bara så tar man sitt när man ska hem! Enda nackdelen är när sambon hämtar, för han har typ noll koll!
  • Snorky
    Mollie skrev 2008-02-26 23:54:22 följande:
    Ja, jag vet, jag har med blandat mellan avdelningarna så man har då iaf kunnat göra så... Det kan ju vara någon ny regel, men då behöver hon ju inte vara så bitchig liksom...  
    Det ska ju gå att blanda ALLA (pojk, flick, baby) t3b2-plagg utan problem enligt kundtjänst. Men jag tycker du ska maila o fråga kundtjänst, skriv ut mailet och om du inte vill gå till butiken o visa mailet så kan du ju alltid skicka det till butiken. Eller så skriver du till kundtjänst att de ska meddela sin personal i den butiken du handlar i!! Ska de vara bitchiga mot dig så tycker jag du ska ge tillbaka!! Det hade garanterat jag gjort!!
    Jag har också blivit nekad en gång men då sa jag att det alltid gått bra förut och då frågade kassörskan en annan personal om det var okej, och det var det sa den andra!
  • Snorky
    villhasyskon skrev 2008-02-27 12:22:34 följande:
    Jag märker tvärtom inte dyra ytterkläder, för det är de jag hoppas kunna sälja sen Overallen ska inte in i torkskåpet hursomhelst. Det är värre med de vanliga kläderna för de har svårare att hålla koll på dem, hon har ju bara en overall och den vet dom ju hur den ser ut Men jag har funderat på det där med att sälja även annat, men då är det väl inte bättre att stryka fast märkning, det sitter väl som berget?
    nja, mina söner har så korta o smidiga namn så därför kan man ju stryka över deras namn i ytterkläder utan att det syns så mkt! Det känns lixom värre om en pop-jacka för typ 600:- kommer bort än en Lindex-tröja för 80:- gör det. Min son har oftast allt på sig som jag lämnade honom i, förutom ytterkläderna då som han tar av sig. Därför känns det viktigare att märka de.
    Faststruken märkning går att dra bort om man sträcker tyget. Eller så stryker man på de igen så att limmet blir varmt o då kan man dra bort det oftast. Men jag märkte bara sonens i början när han började, sen orkade jag inte längre!
  • Snorky
    barbamor skrev 2008-02-27 12:41:27 följande:
    Då måste jag göra reklam för ngt som jag ska testa på sonens kläder. Köpte vävda namnlappar och "taggits", en liten plastgrej som man kan sätta fast bandet i storlekslappen. Bara att öppna och ta bort namnet sedan... För den som inte orkar sy fast lappar!
    jag undrar om inte såna känns? typ skaver eller så? kanske bara jag som inbillar mig. Finns vissa på mitt jobb (inom vården) som märker kläder med såna men stora plastpluppar i kläderna tycker jag inte verkar så skönt?? jag kan ha fel dock...
  • Snorky
    EnilemmE skrev 2008-02-27 18:12:00 följande:
    Wow, 98 till en tvååring, bara det låter stort tycker jag.. Eller växer de så mycket på ett år?!?!
    98 har min 3-åring!
  • Snorky
    solida skrev 2008-02-27 19:06:31 följande:
    Jag vet inte hur jag ska göra med jeansen (till mig). Köpte ju ett par ljusblå, de där mjuka stretch som kostar 199, men de sitter verkligen inte bra på mig! Jag fick dra på dem med våld och de sitter som ett korvskinn. Fast det är stl 40, som jag har i alla byxor. De var dock väldigt snygga. Blir så besviken när jag hört här i tråden att de verkar passa alla andra... Funderar på om de kommer att töja ut sig efter jag har använt dem i några timmar, ska jag "gå in" dem eller ska jag byta och ta stl 42? Väldigt tacksam om någon har ett råd!!
    Sätt på dig de och ha lappen kvar och gå hemma med de en dag! O se om de blir bättre, annars kan du ju byta de till större! Mina har töjt sig massor De hänger som bara den nu! Jag ångrade att jag inte gick ner en storlek, så nu funderar jag på att byta mina svarta till en storlek mindre om de är lika "stora".
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2