• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Squeezetoy skrev 2007-12-12 21:56:43 följande:
    Jag var inne på två Lindex idag och de hade inte fått in de orangea och lila mudd-velouren. Så tog jag och frågade efter dom, så tittade hon på mig och på Sigge som jag hade i selen och sa: De kommer säkert in snart, men då kommer de att hänga på flick. Jaha, sa jag, men det spelar ju ingen roll eftersom jag tycker att han passar bra i orange ändå. Jaja, det är ju klart, så hon då, det finns ju mycket orange och brunt på killkläder också. Bara för att Lindex har någon slags idé om att killar inte ska ha piffigare färg än grönt liksom... Sen tycker jag gott att de kan komma med samma orange till velourbyxoan på 86 och uppåt också, så att sonen kan ha sånna när 80 blivit för smått på byxor också. Men jag tycker precis som ni andra att de kunde gott ha mudd-velouren upp till samma stl som de har på bodysarna. Byxor med mudd är sååå praktiska. Älskar mudd på jeans också.Nej, då blev jag mycket gladare inne på en annan affär där jag konstaterade att Lollopard har bodys upp till stl 86/92, helt suveränt! Dyra, men det får det vara värt, han växer ju inte längre ur kläderna på ett par veckor heller. Jag tycker att det är sååå smidigt med bodys och det är så få affärer som har över 80. Och eftersom Lindex som iofs har vissa bodys i de storlekarna ofta är så korta i ryggen så är ju inte deras 86 större än vissa 80. Har faktiskt en 80-body från ett annat fabrikat som är lika lång som HMs 86:or.
    haha... vilket pucko-affärsbiträde!! Man blir ju rädd för deras fördommar! Undra vilka det är som skapar uppdelningarna?? personalen eller köparna? tror nästan på det förstnämnda ibland!! Hon skulle nog få hjärtattack om hon såg mina grabbars garderober... mkt är från flick... men jag kan inte se nåt flickigt i de kläderna alls!!!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    lilllinda skrev 2007-12-13 09:25:21 följande:
    När jag letade efter snigelbodyn i brunt till min pojke hittade jag den till slut på flick. påtalade då i kassan att de kunde hänga på pojk också så man inte missar dem eftersom de är unisex. Då tittade hon i kassan lite konstigt på mig o sa vi får besked på var de ska hänga när de kommer till butik o på denna har det då stått flick om den hänger där.Eh jaha vad svarar man liksom... Jag sa iaf ngt om att det var dumt system som de förlorar pengar på för alla orkar inte leta bland ALLA kläder varje gång de är på Lindex.
    jo, jag vet... de hänger på flick här också... men jag letar alltid överallt, så jag behehöver inte missa nåt! O är det nåt jag kollar först på så är det flick, för där hittar jag alltid mest! De måste tro jag är helt dum i huvudet!
  • Snorky
    zippis skrev 2007-12-13 11:46:02 följande:
    Visst kan väl en kille ha den lila snigelbodyn med gröna kanter? Den har jag köpt till min kille.
    jag brukar säga såhär... ALLA färger funkar på ALLA barn oavsett kön... det är detaljerna som förtjejigar/förkilligar enligt mig. Tex puffärmar, rosetter, glitter, spets etc känner jag är för mkt till mina grabbar... Sen om de måste envisas o använda girl/boy i trycken också!
  • Snorky

Jag har också fått sms:et... men det står ju faktiskt bara 25% på ett köp, inget om att visa sms etc. Det är väl som vanligt, säger man inget så får man ingen rabatt, så man lär ju behöva visa sms:et.

Jag ska på stan imorrn o kika lite till på både Lindex o Kappahl... se om man kan hitta nåt vettigt. Kanske lite julklappar åt de jag har kvar, eller nåt åt mig själv! Trodde först det var den 15:e imorrn, så trodde jag skulle bli tvungen att ränna på stan idag eftersom alla erbjudanden är tom den 14:e. Sambon får nämligen lön den 15:e så det var väl därför jag blev lite förvirrad när jag visste att lönen kommer imorrn! (dvs automatisk överföring till mitt konto )

• Snorky
    FrogLeg skrev 2007-12-13 14:06:36 följande:
    Men är de gratis jag har fått för mig om att de kostar 19 kr? Är de fel?Emmy o Nellie skrev 2007-12-13 13:44:06 följande:
    exp. avgiften är 19:-
  • Snorky
    Miranda78 skrev 2007-12-13 22:38:20 följande:
    De större storlekarna, finns de i "fina" färger me??
    man kan väl säga att de har funnits, de är nästan slut överallt. De har funnits i lila, rosa, hallonröd, svart, och brunt...
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2007-12-13 20:07:41 följande:
    Shit mina kan inte ha så många 74/80 plagg längre utan rena 80: isar passar bäst. Jag var rädd att det är för stort hopp mellan 80 och 86 men det behöver det inte vara alltså? Kanske större skillnad på pojk, nån som har pojkar?? Tänkte shoppa på nätet men kanske måste till en butik ändå då och kolla...fast man provat ju inte så lätt iaf i butiken så.
    ja, det är skillnad på stora avdelningen stl 86 o uppåt mellan pojk o flick. Flickkläderna är ca en storlek mindre än pojk. Men jag kan inte påstå att det är stort hopp mellan 80 på baby till 86 på pojk, det är nog rätt normalt. Det beror ju på lite vad man köper förstårs... på pojk är ju alla tröjor "vida" medans på flick "figurnära" och lite samma sak tycker jag det är på baby att kläderna är mer figurnära. Man får prova sig fram. Du kan alltid byta om de drunknar. Men jag tycker iaf att storlekshoppet är rätt normalt. Stl 80 på baby är som 86 på flick dock.
  • Snorky
    Buttelina skrev 2007-12-13 21:47:35 följande:
    de gröna var väldigt lika dessa byxorna i färgen!
    ja, det var det setet jag menade igår när jag skrev kappahls gröna stjärnset!
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2007-12-14 00:15:30 följande:
    Jag som skulle till Lindex imorgon... Först skulle jag till BVC och sen en vända på stan och se om det kommit in några fina orangea plychbyxor. Men nu har min lilla pojk fått magsjuka Så det blir varken BVC eller shopping. Jag gissar att det lär vara strykande åtgång på dom och jag vill helst inte missa dom...Jaja, eftersom sambon tänkte roa sig lite efter jobbet imorgon eftersom han går på julledighet sen så kan han som "straff" få gå på Lindex och kolla om det kommit in några lila och/eller orangea byxor. Det kan han gott göra medan jag går hemma och torkar spyor och eventuellt själv blir smittad.
    uss, stackare! Det är så typiskt att barnen ska bli sjuka när man planerat in saker. Vår stora son hade krupp i början på veckan så det blev akuten-besök o ingen sömn om nätterna. Så allt vi planerat blev helt upponervänt, dessutom passade tvättmaskinen på att gå sönder precis då också!!! Men nu har vi både fått mat i skåpen, shoppat på Lindex och köpt en ny tvättmaskin! Plus att sonen blivit frisk också! Det ordnar sig i slutändan. Tycker inte det är mer än rätt att din gubbe åker på lite Lindex-shopping!
  • Snorky
    minbebis76 skrev 2007-12-14 21:35:59 följande:
    Får man fråga om någon här reklamerat de röd/vit randiga bodysarna med en blå "hårig" stjärna på? Det håriga på min försvann, fick byta till en annan där det också försvann. Fick höra att det inte kommit in reklamationer på den, kan det verkligen vara så att jag haft oturen att köpa två "måndagsex"?Annars tycker jag lindex har fina och prisvärda kläder
    nä, mitt håriga har också försvunnit och jag har reklamerat o fått pengarna tillbaka. Men det är bara på den röd vitrandiga... inte på den grönvitrandig med röd stjärna... skumt!! Har nämligen den sistnämnda också men den är fortfarande jättefin.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2