• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • Maria Seg

Ett barn som föds i mitten av aug, vad har det frö str i overall när det blir overalldags typ sen okt först här i gbg eller nov. Jag menar då riktigt tjock overall. Innan dess har man ju fleece. Tänkte köpa en på rean ev till nästa barn!

• Mollymajs

Vi bor i kalmar och vi hade faktiskt ingen tjock overall på tjejen förra vintern alls. utan bara flece och åkpåse. köpte visserligen en tjock i stl 74 som vi hade i januari när vi va i fjällen i. vår tjej är född juli.
    Maria Seg skrev 2007-12-15 15:05:09 följande:

Ett barn som föds i mitten av aug, vad har det frö str i overall när det blir overalldags typ sen okt först här i gbg eller nov. Jag menar då riktigt tjock overall. Innan dess har man ju fleece. Tänkte köpa en på rean ev till nästa barn!
  • Mollymajs

Men stl messigt skulle ja nog köpa 68 då räcker den hela vinter. gör ju inget om den är stor då de ju inte är så rörliga vid den åldern. Kanske klarar den tom 62 om han/ hon inte är så stor.

• Vos
    Det är ju lite svårt med storlekarna.
    Om man får en jättebäbis (som jag fick....) så stämmer inte de där tabellerna alls.
    Min son har storlek 80 men enligt tabellerna ska han ha 62 eller 68 nu.
    så jag hade nog köpt 74 eller 80. 
    Min son är född i mitten av juli glömde jag visst skriva... 
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Triss i Damer

Jeansen med molnen på bakfickorna vilken storlek finns dom i?

• Zvartaliljan
    Vos skrev 2007-12-15 15:19:13 följande:
    Det är ju lite svårt med storlekarna.Om man får en jättebäbis (som jag fick....) så stämmer inte de där tabellerna alls.Min son har storlek 80 men enligt tabellerna ska han ha 62 eller 68 nu.så jag hade nog köpt 74 eller 80. Min son är född i mitten av juli glömde jag visst skriva... 
    Ja men som du säger så är det ju så olika. Min dotter har 80 NU! och hon är född i Maj FÖRRA året!
    Hon hade 62 i sin vinteroverall förra året.
    Så jag rekommenderar 68 om du ska chansa på att köpa en. Risken är att den är lite stor men de är ju som mollymajs säger inte särskilt rörliga i den åldern.
  • Vos
    Zvartaliljan skrev 2007-12-15 16:21:13 följande:
    Ja men som du säger så är det ju så olika. Min dotter har 80 NU! och hon är född i Maj FÖRRA året!Hon hade 62 i sin vinteroverall förra året.Så jag rekommenderar 68 om du ska chansa på att köpa en. Risken är att den är lite stor men de är ju som mollymajs säger inte särskilt rörliga i den åldern.
    Hellre för stor än för liten.
    Jag hade köpt en overall i 74 som jag tyckte skulle räcka ända till våren....
    Men jag var ju nu tvungen att köpa en stjärnoverall i storlek 80 Flört
    Det var ju synd Räcka ut tungan
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Mama72

Triss i Damer skrev 2007-12-15 15:26:20 följande:

Jeansen med molnen på bakfickorna vilken storlek finns dom i?
    I stl 62-80.
  • Line80

min dotter föddes 7 sept å på hennes första overall hade vi 62/68 hon va precis medelstor vid födseln.

• Smultronbullen

Såg en jättefin gul body idag, med bruna djungeldjur och och vita muddar...fanns på t3b2

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2