Full av förhoppning skrev 2008-02-29 22:24:08 följande:
Nej enligt barnmorskan idag var det endast om det gått hål på hinnona som smittan kunde ta sig in. Kvinnor som fött fler barn kan gå flera cm öppna långt långt innan det ens är dags att föda och då hade det lätt kunnat smitta, men som sagt endast om man sipprar
vatten.De fall där bebisarna dött i magen är när mamman haft ett så litet hål att hon inte märkt att hon sipprat, kanske misstagit för flytningar eller inkontinens.VId snitt ska man inte kunna smitta så då är det därför du inte får antibiotika då.Du är så långt gången nu och du ska se att det går
bra.Själv ligger jag på sjukhuset för vattnet gick 21+0 och har legat i strikt sängläge i 17 dygn.Men än så länge lever Elias och kämpar och vi ger inte upp.Kram
Ok. Så det är bara om man börjar sippra vatten som det smittar?
Har inte kunnat sova inatt för att jag har tänkt på detta. Har så lätt för att oroa mig.
Har dessutom väldigt mycket sveda i underlivet nu trots att jag äter kåvepenin, då oroar jag mig ännu mera o tror att det ska vara ännu farligare, för symtomen borde väl avta nu när jag äter medicin? Fast jag har ju iofs bara ätit dem sen i onsdags kväll. Ska äta en vecka till.
Fast så länge man känner bebis spara på så är det väl ingen fara?
Oj, då..det lät väldigt jobbigt för dig!

Tänker på dig o håller tummarna att allt ska gå bra!